Първите удари с F-35 бяха нанесени от израелски пилоти

Санкционираха 55 граждани при специализирана полицейска операция в Павликени Образувано е едно бързо производство за нерегламентиран превоз на пътници

Брошури подготвят шведите за война Инструкциите ще бъдат изпратени до всички 4,8 млн. домакинства

10 милиона лева за реклама на туристически райони „Труд” и ведомството организират поредица от кръгли маси за спа индустрията

“Ислямска държава” нападна позиция на правителствения режим в сирийската пустиня и отне живота на 26 войници

Георги Василев, шампион с „Етър“, „Левски“ и ЦСКА пред „Труд“: Грандовете свикнаха с разочарованието

Газова прошка търси България от Русия Радев поднови поканата си към Путин да ни посети тази година

Доналд Тръмп заяви, че срещата му с Ким Чен-ун може да бъде отложена

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” в сряда, 23 май 2018

Марк Зукърбърг пред ЕП: Не направихме достатъчно, за да защитим данните на потребителите

Сотир Цацаров и Цецка Цачева се срещнаха с американския си колега Джеферсън Сешънс

На 20-о място сме по бюджет за отбрана в ЕС Средните разходи за военнослужещ в съюза са 329 евро, а у нас - 93 евро

Двама френски туристи бяха нападнати от маймуни в Индия

БЛС се оттегли от здравната карта

Всеки трети живее в дом без канализация Безплатна вода за бедните предвижда нов Закон за ВиК

Всеки трети подрастващ у нас със затлъстяване

37% от първокласниците за затлъстели, а 17% от тях са с диабет тип 2. От тези данни, страната се нарежда на 6-то място, в Европа по брой деца с наднормено тегло. Това съобщава диетологът Росица Тончева пред Дарик.

Основната причина за това се оказва нездравословният модел на хранене и липсата на култура на българското общество в тази насока, допълва специалистът.

„Имаме свръхвисок прием на високоенергийни храни и напитки, съчетани с ниска физическа активност”, коментира Тончева и подчерта, че ролята на родителите за изграждане на култура на хранене в децата е много важна.

Диетологът обелязва, че една здравословна закуска на подрастващите трябва да съдържа сложни въглехидрати като овесени ядки, фибри, зърнени продукти, които дават енергия на мозъчната дейност на мускулите.

За предпочитане е вечерята да е по-лека като салати, рибни и млечни продукти, защото те са важни за изграждане на костната система, допълни тя.

Специалистът смята, че масовото пропускането на закуската и непридържането към модела на хранене 5 пъти на ден, е много погрешно.

Трябва да се прецизира много внимателно и изборът на здравословни храни, които в момента се предлагат масовото и безразборно на пазара, предупреди още Тончева.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.