Нинова: Винаги сме били за участие на България в изграждането на обща европейска отбрана

Таско Ерменков за слуха за водата на София: Извинявам се, ако съм причинил душевен дискомфорт. Но не ми искайте оставката

Ангелкова: Очакваме между 5,8 и 6 млн. чуждестранни туристически посещения през лятото

България трябва да представи на Русия до юли варианти за използване на оборудването за АЕЦ “Белене”

Корнелия Нинова: Публикацията на Таско Ерменков за водата в София не е основание да бъде изключен от групата

ЕС започва търговски преговори с Австралия и Нова Зеландия

Австралийски архиепископ е признат за виновен в прикриване на сексуални злоупотреби с деца

Мтел пуска три продукта под марката А1

Бутат незаконни постройки в Столипиново

България е №1 по ръст на вложенията в имоти Веднага след нас се нареждат Виетнам, Индонезия и Аржентина

EVN разпострани съвети за безопасност в случаи на гръмотевични бури

Демонстрират в Стара Загора автомобил на водородно гориво

Тиражираното име “Илинденска Македония” е неприемливо от гледна точка на нашия национален интерес, заяви Румен Петков

Вижте възпоменателната монета на Белия дом за срещата между Тръмп и Ким Чен Ун

Осъдиха нашенка, мамила датчанин Над 5 800 лв. ще струва на булката авантюрата с измамения чужденец

МВР призна за проблеми с телефон 112

Операторите на спешния телефон 112 пишат на ръка, линейки бъркат градовете заради проблемите на системата.

Сериозни проблеми има с функционирането на спешния телефон 112, призна по време на парламентарния контрол министърът на вътрешните работи Румяна Бъчварова.

Тя потвърди разкритията на в. „Труд“, че системата не функционира нормално, като го отдаде на проблеми със софтуера. В отговор на въпрос на депутата от БСП Георги Гьоков Румяна Бъчварова обяви, че МВР ще прави чисто нова система, като припомни, че сегашната е от 2008 г. за цена от над 50 милиона лева. За всички неуредици министърката обвини фирмите, които са отговаряли за производството и поддръжката на телефон 112. Бъчварова заяви, че сега нередностите са отстранени.

Зам.-председателят на ПГ на БСП Атанас Мерджанов пък изрази възмущението си, че държавата ще трябва да даде още 50 милиона лева.

„Труд“ се свърза с Васил Ботушаров, управител на „Ентърпрайз комюникейшънс груп“ ЕООД – фирмата, която е спечелила обществената поръчка през 2015 г. за поддръжка на системата – тя е наследник на „Сименс“, която пък е изградила спешната линия.

Ето цялото мнение на Васил Ботушаров:

След като министър Румяна Бъчварова твърди, че повредите в системата на тел.112 са отстранени, тогава защо днес е публикувано проучване и се търсят офертни предложения за отстраняване на проблеми, които са изброени? Това доказва, че системата няма голяма част от функционалностите си. Не е вярно и твърдението на Бъчварова, че тел. 112 е телефонен център – системата е интегрирана за полиция, пожарна и има изнесени работни места в спешна помощ и другите служби. Одитът е извършен на база на сигналите, които сме подавали поради изтичане срока на годност на част от хардуера, с които е изградена системата. Предупредили сме, че това води до рискове за нормалното й функциониране (сървърите напр. имат 5 г. експлоатационен живот) Предметът на договора за поддръжка включва подмяна на дефектирали части – платки, монитори, клавиатури, слушалка и т.н., но не и ъпгрейди на отделните софтуери на интегрираната система 112. Софтуерът на системата ELS е бил и е собственост на Сименс. Цялата система е изградена от Сименс ентърпрайс комюникейшънс, част от концерна Симинс с участието на Контракс. Има техническа документация, както и специалисти на МВР са обучавани. Отделно системата е доразвивана. Седем години тя не е имала проблеми при осигурена техническа поддръжка. Подобни системи, изградени от Сименс работят в редица държави, без значение как се казват поделенията на Сименс, които са ги изградили. Всички лицензни такси са редовно заплащани, което гарантира съпорта, който е получаван от отделните производители на системите в състава на 112. Ако е имало неотстраними проблеми, както се твърди, как е санкционирана формата, която е изпълнявала поддръжката и защо и е възлагана по-нататъшна поддръжка? Защо се говори за части от Турция – фирмите, с които е изградена системата са Циско, Фуджицо и т.н Не сме чували Турция да произвежда резервни части за тези фирми.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.