24 души са арестувани в Турция по подозрение в „терористична пропаганда“ срещу военната операция в Сирия

68-годишна загина, мъжът й с опасност за живота заради забравени котлони

Св. Синод: Истанбулска конвенция отваря широко вратите към морален разпад БПЦ призова парламента да не ратифицира споразумението

Грабител изтърси портфейл от чанта

Илияна Йотова: Преживяваме един от най-колебливите периоди в развитието на ЕС

Цеко Минев: В Европа правят по 200 лифта, а ние се обясняваме за един

Задържаха 20-годишен, ударил фелдшер в Спешния център в Нова Загора

Община Петрич довършва важни проекти през новата година

Нов център ще има Боровец, избират между 40 архитектурни проекта

Свищовлия счупи скулата на съседа си при побой

Затвориха тунела под връх Монблан заради навалял сняг

В Благоевград официално обявиха грипна епидемия, Петрич на прага

Откриха труп на мъж до заведение в Кърджали 12-годишно момче подало сигнала

Премиерът милиардер на Чехия при Борисов (снимки)

Спипаха крадци на 3050 лева от лека кола

Лукс и рекорди в Меката на дизайна

Салон на рекордите! Така организаторите на Седмицата на дизайна в Милано наричат събитието, приключило на 17 април. И посочват, че повече от предишните издания са били и посетителите, и изложителите, както и територията за демонстрации, и броят на мероприятията. За 5-те дни на салона през залите му са минали 372 000 души, които са разгледали продуктите на 2400 фирми от 160 страни, разположени на площ от 270 000 кв. метра. В 55-ото издание на салона главните акценти бяха върху EuroCucina – изложението за кухненско оборудване, FTK – технологии за кухнята от бъдещето и Салон на банята. Седмицата на дизайна обхващаше 5 района на Милано, като специално за събитието врати отвориха дворец, изоставена църква и полуразрушени складове. Всъщност ехото от салона ще се чува до 12 септември, когато ще бъде закрита изложбата Triennale di Milano и ще напомня, че той неслучайно е смятан за най-престижното събитие в света на дизайна.

Сред най-впечатляващите инсталации в Милано бе тази на британския индустриален дизайнер Том Диксън, роден в Тунис. Наречена The Restaurant, тя е направена за компанията Caesarstone, производител на висококачествен натурален кварц. Интерактивната инсталация бе показана в църква от XVII век и е посветена на четирите стихии – земя, огън, въздух и вода. Не по-малко интересен проект в рамките на салона бе и “Стаи”. Поканени бяха 11 дизайнери и архитекти, които да покажат виждането си за стая за живеене в настоящето и бъдещето. Според мнозина една от най-впечатляващите е била Intro на Фабио Новембре.

Автомобилната компания “Бентли” представи в Милано колекция мебели, сред които дивани, фотьойли и столове. При всички преобладават по-неутрални тонове и задължително отличителният за марката ромбовиден шев. Конкуренцията в лицето на модната къща “Трусарди” е сериозна с нейния модулен диван Алфио. Създаден е в сътрудничество с дизайнера и архитект Карло Коломбо и както се очаква, е с изключително качество, особено по отношение на обработката на кожата… Разбира се, няма как дизайнерско събитие в Милано да не блести с лукс и за това се погрижиха с присъствието си и гиганти като Версаче, Кавали и други, които се отличиха със свои щандове. Те бяха събрани в появилия се за пръв в историята на изложението павилион XLux. Според специалистите това доказва тенденцията все повече потребители да предпочитат луксозните изделия и да имат готовност да платят за това. Отчита се още, че през тази година определено минимализмът е погълнат от далеч по-мащабните творения. Много от тях са с изчистен дизайн и ясни силуети. Все по-широкото навлизане на нетрадиционни за тази област компании от своя страна провокира конкуренцията и дава по-голям избор на клиента. През тази година освен споменатата “Бентли” сред изложителите бяха BMW чрез Mini, PepsiCo, Nice, Lexus и др. Инсталацията MINI LIVING е създадена в BMW по идея на архитект Оке Хойзер и илюстрира оползотворяването на малки пространства за живот, а PepsiCo показа нова серия алуминиеви бутилки. Вече споменахме за технологичните новости и трябва се посочи, че те са и в детайлите. Такъв е случаят с опаковките и съдовете от морски водорасли, създадени от японската фирма AMAM. Материалът се нарича пластмаса агар и категорично грабна наградата в конкурса Lexus Design Award 2016, провеждан всяка година по време на изложението. И като става дума за награди, няма как да подминем голямата, връчена в рамките на SaloneSatellite и посветена на младите дизайнери. Тя е за германеца Филип Бейсхайм за надуваемата му масичка, която е изработена от неопреновия материал Hypalon, използван и за направата на лодки. Изключително лесна за надуване и ползване, масичката показва, че понякога минимализмът върши работа, особено като не забравяме, че сме в ерата на мобилността.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.