Вотът за туристическо лого на България: "Въздържал се"

Това лого събра най-много гласове, но в крайна сметка не беше избрано.

Общественото жури за избор на ново туристическо лого на България не успя да излъчи финален победител в конкурса, съобщиха от Министерството на туризма. Заседанието, в което участваха общо 15 членове, сред които представители на медиите, туристическия бранш, маркетолози и ПР експерти се състоя днес.

Гласуването беше тайно и мина на два етапа. При първоо гласиване седем души се въздъжаха, а други седем гласуваха за вариант едно, който е изцяло типографски и залага на шрифтовата символика в изписването на името България, и един глас за шестия предложен логотип с изображение на лъв. Това наложи втори тур на гласуване, при което шест от членовете на журито подкрепиха първото предложение, а останалите деветима се въздържаха от гласуване. Така мнозинството от представители на широкото жури не излъчи финален победител в конкурса за нов туристически символ на страната. По време на обсъжданията на вниманието на журито бяха представени и резултатите от публичното гласуване на сайта на министерството, според което над 751 от гласувалите също подкрепят Вариант 1.

Съгласно одобрената конкурсна програма, получения резултат сочи, че няма избран победител на този етап, което няма да доведе и до изразходване на средства от страна на Министерството на туризма. Припомняме, че се предвиждаше избраният победител да бъде поканен да изработи brand book за използване на логото на стойност 10 хил. лв. Участниците в журито поздравиха екипа на Министерството на туризма за публичния подход при организацията на конкурса като заявиха готовност да участват с идеи и предложения за негово бъдещо надграждане или ново обявяване.

Представители на медиите, бизнеса, маркетинг и комуникационни специалисти, като част от тях бяха избрани чрез жребий в присъствието на нотариус участваха в широкото жури. От подадените общо 21 кандидатури от представители на туристически сдружения и организации бяха изтеглени имената на трима души – Жени Славова от Феста Холдинг, Христо Янев от Българска асоциация за алтернативен туризъм и Валентина Лулева от Асоциацията на българските авиокомпании. В широкото жури взеха участие и представители на четирите типа медии. В жребия бяха изтеглени имената на Дамян Петров от БНТ, Кирил Вълчев от Дарик Радио, Лора Горавска от сп. Икономика и Зорка Милева от Портал „България“.

Сред поканените за участие в широкото жури бяха и Даниела Константинова от Българската асоциация на ПР агенциите, проф. д-р Стоян Маринов преподавател по туризъм в Икономическия университет във Варна, двама представители на Българската асоциация по маркетинг – проф. Веселин Благоев, председател на асоциацията и проф. Боян Дуранкев неин член, както и двама представители на Българската асоциация на комуникационните агенции – Велина Маврудиева и Десислава Олованова. Председател на журито бе директорът на дирекция „Маркетинг, реклама и информация в туризма“ на Министерството на туризма Албена Методиева, а сред членовете на журито бе и експертът от същата дирекция Златка Илкова.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Новини