Бойко Борисов пристигна в Лондон за инвестиционния форум за Западните Балкани

Златна мечка и за родното кино от Берлин (ОБЗОР) В “Не ме докосвай” една от главните роли се изпълнява от Ирмена Чичикова, а копродуцент е Мартичка Божилова

Георги Първанов: Едно разследване на сделката с ЧЕЗ би дало повече информация

Премиерът Бойко Борисов с 10-годишна прогноза: Балканите ще са най-хубавото място за живеене Проекти за 30 млрд. евро ще променят региона, каза министър-председателят

109 банди разбити при акции на ГДБОП 860 обвинения след разследвания на антимафиотите

НС да даде зелена светлина за „Белене“ Партиите употребили за политически цели референдума за нова атомна централа

Съдът остави за постоянно в ареста съпрузите, обвинени за убийството в столичния квартал “Люлин”

Вижте акцентите от броя на “Труд” в понеделник, 26 февруари 2018

Русенец създаде една от най-бързо развиващите се компании в Силициевата долина

Двуметрови преспи блокират страната Комбинацията със студения арктичен въздух, който се спуска към Балканите от север, създават опасна обстановка на пътищата

Земетресение с магнитуд 5,5 по Рихтер край бреговете на Япония

Бандити няма, но ги хващат

Фънки и Хилда Казасян жури в „Като две капки вода“

„Юнайтед“ би „Челси“, Жозе не трепна

Мария и Мегз заровиха томахавките След като получи приза за Попфолк идол на годината, Фики се прибра да отпразнува изписването на първородния му син

Делото за жп катастрофата в Калояновец тръгва отначало

Снимка: Архив

Решението е на Пловдивския апелативен съд

Делото за жп катастрофата от 12 юли 2014 г. на жп гара Калояновец, при която влак дерайлира и загина помощник-машинистът Венко Тодоров на локомотива, тръгва отначало, реши Пловдивският апелативен съд. Той върна казуса за ново разглеждане от друг състав на Старозагорския окръжен съд и отмени присъдата от 8,5 години на машиниста Христо Тиляшев с мотива, че липсва анализ на събраните доказателства по случая.

Влакът дерайлира на влизане в жп гара Калояновец, а за виновник бе посочен машинистът Христо Тиляшев, обвинен от прокуратурата, че е карал със 106 км/час и по тази причина не могъл да навлезе в отклонението на релсите. Пред съда машинистът обясни, че на влизане в гарата двете зелени сигнала са сигнализирали, че влакът ще продължи да се движи по главния коловоз, което не предполага намаляване на скоростта. Според Христо Теляшев и негови колеги, дали показания като свидетели, причината за жп катастрофата, не е машинистът, а погрешна сигнализация. Затова на практика машинистът не е могъл да реагира, когато се оказало, че влакът трябва да се отклони по друг коловоз и именно така се е стигнало до дерайлирането му. Тези показания обаче не бяха взети предвид от магистратите от Старозагорския окръжен съд.

Според Апелативния съд в Пловдив мотивите за присъдата са буквален препис на обстоятелствената част на обвинителния акт, а 490 страници са “копи-пейст” на изготвените по делото експертизи.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.