Пожарът в село Шишманци е напълно потушен

Земетресение от 5,4 по Рихтер в Казахстан

Прокисналият потенциал на естрадата ни С провиснало жарсе шоу не става…

ВМРО предлага химическа кастрация като наказание при изнасилване

Промени в движението в столицата от днес

Амазонка гърми пъдпъдъци в Северозапада

Укротиха река, наплашила село край Монтана

Мъж наръга и уби двама души на гара в Германия

Корианка Килчър в адаптация на „Цветът от космоса“ Ричард Станли съжиявява ужаса на Хауърд Филипс Лъвкрафт

Слънчево време ни очаква днес

Малък самолет падна върху къща в щата Ню Йорк, двама души загинаха

Какво е общото между пикаещо куче и изборите?

20-годишно момиче се изгуби на слизане по Вазовата екопътека, планински спасители я свалиха с въжета

Църквата почита Успение на Свети Иван Рилски

Кметът на Свищов Генчо Генчев: Обстановката на сметището е овладяна

Делото за жп катастрофата в Калояновец тръгва отначало

Снимка: Архив

Решението е на Пловдивския апелативен съд

Делото за жп катастрофата от 12 юли 2014 г. на жп гара Калояновец, при която влак дерайлира и загина помощник-машинистът Венко Тодоров на локомотива, тръгва отначало, реши Пловдивският апелативен съд. Той върна казуса за ново разглеждане от друг състав на Старозагорския окръжен съд и отмени присъдата от 8,5 години на машиниста Христо Тиляшев с мотива, че липсва анализ на събраните доказателства по случая.

Влакът дерайлира на влизане в жп гара Калояновец, а за виновник бе посочен машинистът Христо Тиляшев, обвинен от прокуратурата, че е карал със 106 км/час и по тази причина не могъл да навлезе в отклонението на релсите. Пред съда машинистът обясни, че на влизане в гарата двете зелени сигнала са сигнализирали, че влакът ще продължи да се движи по главния коловоз, което не предполага намаляване на скоростта. Според Христо Теляшев и негови колеги, дали показания като свидетели, причината за жп катастрофата, не е машинистът, а погрешна сигнализация. Затова на практика машинистът не е могъл да реагира, когато се оказало, че влакът трябва да се отклони по друг коловоз и именно така се е стигнало до дерайлирането му. Тези показания обаче не бяха взети предвид от магистратите от Старозагорския окръжен съд.

Според Апелативния съд в Пловдив мотивите за присъдата са буквален препис на обстоятелствената част на обвинителния акт, а 490 страници са „копи-пейст“ на изготвените по делото експертизи.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.