Бодра дизелова смяна

По-тих, по-ефективен и по-екологичен е новият дизелов двигател на Ford, който ще дебютира в лекотоварната гама на Transit, а след това ще бъде монтиран и на Mondeo, S-Max и Galaxy. Моторът е четирицилиндров с обем 2,0 л и носи името EcoBlue. Той ще бъде настроен в различни нива на мощност в зависимост от моделите - 105, 130 и 170 конски сили. Предвидени са и два пърформанс варианта със 200 и 240 конски сили, които могат да задвижват върховите изпълнения - например на Mondeo и Focus ST.

Новият EcoBlue мотор заменя досегашния 2,2 л TDCI и има много предимства. Той е по-малък, по-лек, по-мощен, по-икономичен, по-тих, по-издръжлив и по-технологичен. Модулни разпределителни валове, потопен в масло ремък и нискоинерционен турбокомпресор с компоненти от ракетни двигатели са сред новостите, с които инженерите на Ford постигат повече мощност и въртящ момент при по-ниски обороти. Ще има и по-малък 1,5-литров EcoBlue дизелов агрегат, но той ще бъде представен на по-късен етап.

Коментари

Задължително поле