Доналд Тръмп е поискал изготвянето на доклад относно възможните нарушения на договор от страна на Русия

Кралица Елизабет Втора за пръв път присъства на Лондонската седмица на модата

Уърлпул изтегля над 310 000 потенциално опасни електрически кани

Ден за тричане Премиера на сборник пиеси от Емил Атанасов

Десетки българи са завлечени с пари от интернет измамник във Великобритания

Парфюмите и шампоаните замърсяват атмосферата повече от автомобилите

Вижте акцентите от броя на “Труд” в сряда, 21 февруари 2018

Шофьори без книжка излизат на пътя Разрешават на кандидат-водачите да карат с придружител

Израел ни предлага ракети spike (шип) Противотанковите средства на държавната военна компания RAFAEL са без конкуренция в света

Проф. Плочев: Не знам кой ми е началникът, не се чувствам виновен

Пенсионен фонд на Европарламента е на червено Регистрираният дефицит е от 326 млн. евро, има риск да се наложи данъкоплатците да го покрият

Мъж се барикадира в къща в тополовградското село Орешник

В Южна Франция бяха арестувани трима души, заподозрени в съучастие в атентатите в Каталуния през август 2017 г.

Вижте какво ще решава Министерският съвет утре, 21 февруари 2018 г.

Цветан Цветанов: С „Обединени патриоти“ сме единодушни за оставката на Валери Жаблянов

Общинските велосипеди в София тръгват напролет

Четири фирми се борят да изградят системата

Най-късно през пролетта на 2017 г. общинските велосипеди под наем вече ще са факт. Предстои дотогава частна фирма да изгради 33 велостанции с по 12 колелета. Те ще се намират в централните градски части и ще са безплатни за ползване през първите 30 минути, но за следващия час колоездачът ще трябва да плати 1,60 лв. – колкото еднократен билет за градския транспорт. Цената за следващите часове ще се увеличава прогресивно – за втори час не може да надхвърля два пъти цената на билетчето, за третия час – три пъти.

Все още не е ясно коя фирма ще изпълни поръчката. Четирима са кандидатите, които се състезават за концесията – „Вело Арчър София“, „Собайк“, „София байк“ и „Метрополис груп“.

Столичната община има 10 дни, в които да провери дали кандидатите отговарят на условията. Едва тогава ще се прегледат и предложенията им. „Тогава ще започне голямото чудене. Не ни вълнува кои са фирмите, които се състезават, а какво ще ни предложат“, обясни пред „Труд“ председателят на комисията, която управлява избора на концесионер Зафир Зарков. Той се надява кандидатите да са изградили плановете си на базата на европейските примери.

Очаква се след около месец да стане ясно коя фирма ще спечели конкурса. Прогнозната стойност за изграждане на велосистемата е 1,6 млн. лв.