Фандъкова обясни за новите метростанции, ремонтите и картите за градския транспорт

“Днес ще бъде обявена процедурата за избор на изпълнител за нови четири метро станции. Така през 2019 г. ще имаме 12 метро станции, уточни кметът на София Йорданка Фандъкова в предаването “Денят започва” по БНТ.

Тя заяви, че до края на юли очаква да пристигнат пет нови трамваи с климатици и първите 70 от новите 110 автобуса за градски транспорт. В момента само 30% от автобусите са с климатици. По отношение на приходите от поскъпване на билетчето в София, стана ясно, че само от 1 юни до сега са продадени около 30 хиляди нови карти за пътуване, което е колкото за пет месеца преди това.

Днес трябва да бъде обявена процедурата за избор на изпълнител за нови четири станции в посока “Овча купел” до “Горна баня”, чието строителство да завърши през 2019 година. Така през 2019 г. ще имаме нови поне 12 км метро, заяви Фандъкова.

“Даже до края на годината очаквам да започне изпълнението на станцията на бул. “Владимир Вазов”, която всъщност е дванадесетата. Освен тези седем, които в момента се строят, ще имаме още пет, които да започнат да се строят. Имаме осигуреното финансиране и през 2019 г. ще имаме поне 12 км ново метро, 12 метростанции. Разбира се нови метро влакове със съвременно оборудване, климатизирани. Въпросът с климатиците стои на нашето внимание много остро, защото си давам сметка, че това създава удобството при пътуването с градски транспорт”, каза Йорданка Фандъкова.

Тя отговори на зрителски въпрос защо няма климатици в метрото, като заяви, че само първите, най-стари метро влакове са без климатизация. От 52 влака, само 4 са без климатици, каза кметът на София. 90 % от тролейбусите са климатизирани, климатици има при 30% от автобусите, каза кметът на София.

Фандъкова заяви, че преди няколко дни е пристигнал първият от новите трамваи, а до края на юли се очакват пет нови трамваи с климатици. До края на месеца ще пристигнат и първите 70 от новите 110 автобуса, а през август ща дойдат останалите.

Освен че се закупуват нови трамваи, се инвестира и в рехабилитацията на трамвайните линии. Вече започна ремонтът на бул. “Витоша” от НДК до Южния парк, където освен подмяна на настилки, тротоари и осветление, ще има и подмяна на трамвайните релси. На 16 юли ще започне и реконструкция на ул. “Козлодуй”, където се подменят и трамвайни релси. А по новия програмен период по ОП “Региони в растеж” включва и цялостната подмяна на две трамвайни линии – по бул. “Цар Борис III” и ул. “Каменоделска”.

Окончателният анализ за първия месец на приходите от градския транспорт в София предстои да бъде представен от Центъра за градска мобилност, но по информация на Фандъкова пътниците са се ориентирали много бързо към картите за пътуване, с които пътуването е чувствително по-евтино.

“Само за времето от 1 юни до сега са продадени около 30 хиляди нови карти за пътуване, което е колкото за пет месеца преди това. Чувствително се увеличи купуването на годишните карти, цената на които беше свалена от 500 лв на 365 лв. Така излиза едно левче на ден за цялата градска мрежа. За този период са продадени близо 5 хиляди годишни карти. Повиши се броят на закупените еднодневни карти, на цена от 4 лв. за ден за цялата градска мрежа и на тридневните, които са 10 лв. за три дни. Купуват се и картите за преференциално пътуване за ученици, пенсионери студенти, цената на които е под 50 стотинки, за някои под 20”, каза още Фандъкова.

Според кмета на София броят на закупените билети е намалял, но целта е била хората да пътуват по-евтино с картите и в същото време да се инвестира в градския транспорт.

Тя уточни, че броят на гратисчиите не се е увеличил, но че има по-сериозни проверки по, така наречените, рискови линии. Вече има и наказани контрольори за грубо поведение.

В момента се работи активно по подготовката на процедурата за електронна система за таксуване и до края на месеца общинският съвет трябва да разгледа документите и наесен да бъде избран изпълнител.Очаква се около година системата да се въвежда в експлоатация, каза още кметът на София.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.