БАТ България – лидер на пазара с портфолио от разнообразни иновативни продукти

Мила Маречкова, изпълнителен директор на БАТ България пред Труд Нюз

Нашият гост:

Разговаряме с г-жа Мила Маречкова, изпълнителен директор на Бритиш Американ Табако България. Има магистърска степен по финанси и бизнес администрация. Стартира кариерата си в Българската търговско-промишлена палата, а после се присъединява към Adidas – в годините, в които компанията прави първите си стъпки на българския пазар, където заема управленски позиции. В БАТ работи на ръководни позиции в различни сфери на търговията и маркетинга, като участва в много международни бизнес проекти. За успешно ръководене на бизнеса на БАТ в България г-жа Маречкова е отличавана с редица престижни награди през годините. БАТ присъства на пазара у нас с традиционни цигарени продукти, както и с иновативни алтернативни продукти на пушенето, под утвърдени световни брандове на БАТ, сред които устройство за нагряване glo, електронни цигари Vuse и никотинови паучове Velo.  

 - Г-жо Маречкова, БАТ присъства на пазара с традиционни и иновативни продукти. Ще продължите ли с разширяването на портфолиото за българските пълнолетни потребители?

 - Индустрията, в която оперираме, се намира в период на безпрецедентна промяна и трансформация, която води със себе си, както предизвикателства, така и възможности. Трансформацията на БАТ продължава с ускорени темпове, тъй като от една продуктова категория само преди няколко години, тази на традиционните цигари, в момента ние вече развиваме няколко иновативни категории продукти с намален риск*, базирани на технологии и научни разработки. Това са продукти за нагряване, сред които е устройството ни glo™, електронни цигари и никотинови паучове, които предлагаме под утвърдени световни брандове на БАТ.  

Част от иновациите, които представихме беше, и най-иновативната гама продукти за нагряване без тютюн под световен бранд, на основата на растение, съвместими за ползване с устройството за нагряване glo™. Развиваме се постоянно, за да отговаряме на нуждите на пълнолетните потребители, като постоянно разширяваме портфолиото си от иновативни продукти, които са алтернатива на пушенето.

Наскоро представихме на пазара в страната и последното поколение устройство за нагряване glo™ HYPER Pro, което е с иновативен дигитален дисплей и повече функционалности**. Също така, буквално преди дни, представихме на пазара и най-новия ни иновативен продукт в изцяло нова категория – никотинови паучове.

- Може ли да на разкажете малко повече за новото устройство glo™ HYPER Pro?

- Горди сме, че днес милиони пълнолетни по света ползват glo™, сред които са и българските потребители. Най-новият модел на продукта, който представихме и у нас, е нашата най-модерна версия досега, последно поколение, с подобрено потребителско изживяване. glo™ HYPER Pro е с нов дигитален дисплей Smart LED (EasyView™), който предоставя важна информация на потребителя по време на ползването му.

Откакто представихме glo™ в България, иновативният ни продукт стана част от едни от най-значимите събития, което за пореден път подчертава факта, че все повече пълнолетни потребители осъзнават ролята на продукта и неговия различен рисков профил като алтернатива на традиционното пушене. Устройството ни получава и редица престижни отличия, като поредните за glo™ са за събитията, които правим за представяне на продукта ни за пълнолетните потребители – злато и бронз на последното издание на Eventex Awards – най-престижните награди за събития в света.

- Говорите за продуктите с намален риск, като алтернатива на пушенето. Какво стои зад това?

- Това е в основата на стратегията на БАТ за изграждане A Better Tomorrow™ чрез намаляване на въздействието на своя бизнес. Вярваме, че ограничаването на вредите, свързани с пушенето на цигари, чрез стратегии за намаляване на вредите, е една от най-големите глобални възможности. Ние непрекъснато правим иновации, за да разработим алтернативни бездимни продукти с намален рисков профил в сравнение с пушенето*. Затова насърчаваме онези пълнолетни потребители, които така или иначе продължават да пушат, да преминат изцяло към научно обосновани алтернативи с намален риск*, каквато например е glo™.

В тази връзка БАТ извърши множество научни изследвания на бездимните ни продукти, като резултатите са публикувани в специализирани здравни журнали. Въпреки че нито един от тези алтернативни продукти не е без риск, има сериозни научни доказателства в подкрепа на намаления рисков профил на бездимните ни продукти в сравнение с цигарите.

- Наскоро БАТ откри иновативен център за новите си продукти в Саутхемптън, Великобритания. С какво това ще допринесе за Вашите глобални цели?

- Това е съществен момент в нашата история и трансформация като компания, с което на практика ще се ускори развитието на нашите нови алтернативни продукти от следващо поколение. Инвестицията в новия ни център затвърждава прилагането от БАТ на наука на световно ниво и най-добрите съвременни практики от глобалния ни научно-изследователски и развоен екип.

- Каква е ролята на компанията в България в постигането на глобалната ви стратегия?

- Трансформацията на БАТ е неразделна част от локалния ни бизнес. БАТ България също допринася за глобалната трансформация на компанията в изграждането на „A Better Tomorrow™“. Горди сме, че част от нашето портфолио в страната са всички иновативни продукти на компанията в няколко отделни категории, сред които са продуктите за нагряване, като устройството glo, и електронни цигари или вейп продукти, както и още една изцяло нова категория – никотинови паучове. С това утвърждаваме развитието си като иновативна компания, с което реално ставаме първата компания в България с мулти-категорийно портфолио от нови продукти в своята индустрия.

- Споменахте и за предизвикателства. Каква роля имат регулациите във вашия бизнес?  

- Индустрията, в която оперираме, е може би една от най-силно регулираните. Като отговорна компания, освен че следваме изцяло местните и европейските регулации, прилагаме и високи вътрешни корпоративни стандарти и политики за отговорно и етично поведение. От ключово значение по принцип за всеки бизнес, както и за нашия, е да функционира в устойчива и предвидима бизнес среда.

 - Продължава ли тенденцията за ниски показатели при незаконната търговия?

- През последните години нелегалната търговия в България се намали в пъти. От двуцифрен процент до рекордно ниски нива от около 2–3%. Според последните данни от независимо проучване по метода на празните опаковки, извършвано от Нилсен, организирано от четирите тютюневи компании от „Инициативата срещу незаконната търговия“, част от която е и БАТ България, тези ниски нива се потвърждават и за 2023 г. Това е резултат на силно изразените ангажименти, работа и координация на ниво институции, правоохранителните органи и индустрия. Вярвам, че в това отношение работата и сътрудничеството ще продължат и занапред, както за контрол във вътрешността на страната, така и на външните ни граници.

*Въз основа на тежестта на наличните доказателства и при пълно преминаване от пушене на цигари към негорими продукти. Тези продукти не са без риск. При употребата им се доставя никотин, който води до пристрастяване.

 **В сравнение с предишни модели на устройтвa glo™ HYPER X2 и glo™ HYPER Air.

 glo™ не е без риск и е само за пълнолетни. При употребата му се консумира никотин – вещество, което води до пристрастяване.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Бизнес