Смяна на стави по нов метод спестява кръвопреливане и съкращава периода на възстановяване

Полицията изсели над 1000 мигранти от северната част на Париж

Вдигат нов строеж върху съборената Картофена къща във Варна Върховният съд отмени ветото и задължи общината да одобри проекта

Шофьорка с 3,66 промила блъсна паркирала кола

Над килограм марихуана и старинни предмети иззеха в Пещера

СОС реши София да помогне на Перник заради водната криза (СНИМКИ)

11 мъже са задържани след скандал в Ботевград

Представители на Агенцията за ядрена енергия към ОИСР пристигат в София

Откраднали 70 мъртви пилета от контейнер

Никол Станкулова се показа без грим, предизвика и Гери Малкоданска (СНИМКИ)

Не искаме да сме зелени и бедни

Наказаха условно баща – домашен насилник

С 1,61 лв. поскъпват такситата в София

Постъпленията по сметката на КТБ надхвърлиха 1 млрд. лв.

Бизнесът търси 90 хиляди висшисти

BMW надмина себе си с третото поколение на Серия 1

Баварски тигър вече смело кръстосва софийските улици. Третото поколение на BMW Серия е Първият в пребогатата гама на германския производител. Първи е във впечатляващо много елементи.

Започнал живота си в далечната 2004 година, автомобилът жъне огромен успех по света. Европа е най-силният пазар за Серия 1, от която са продадени повече от 1,3 милиона екземпляра. В новия модел за първи път инженерите на концерна са използвали модерната архитектура на BMW с предно задвижване. Освен че е със спортно излъчване, свеж дизайн и най-модерната свързаност, Първият има собствен характер и отговаря на най-високите изисквания, положени от марката.

Новата „единица“ осезаемо е повишила пъргавината си – и при модификациите с предно предаване, и при интелигентното задвижване на четирите колела BMW xDrive. Пет години е продължило разработването на третото поколение на Серия 1, в които е вложен целият опит от другите модели. Така Първият поставя нови стандарти за премиум автомобили от компактния клас и с предно задвижване.

При идентични размери с второто поколение – сега Серия 1 предлага много повече място в багажника и в кабината, което най-добре се усеща от пътниците отзад. Автомобилът вече се произвежда само с пет врати, а по-дълъг от предшественика си едва с 5 мм. Широчината е увеличена с 34 мм, а височината – с 13 мм. Междуосието е по-късо с 20 мм от второто поколение.

В името на по-красивия дизайн бъбрековидната радиаторна решетка е по-голяма и по-представителна. Спортният и най-върхов вариант BMW M135i xDrive се отличава с вдъхновената от моторните спортове решетка с триизмерно оформена мрежа. За по-младежко излъчване фаровете са поставени под наклон. Ясните и прецизни линии, както и подчертаните моделирани форми, придават атлетично излъчване.

Задната част е доминирана от широката стойка в долната част и стесняващата се нагоре каросерия. Благодарение на създадените по този начин „рамене“ автомобилът изглежда стъпил много стабилно на пътя. Широките двойни задни светлини подсилват това впечатление и изглеждат много модерни благодарение на тясната си форма и редуцираната си визия. Предлаганите като опция изцяло LED варианти интерпретират по съвсем нов начин познатата L-образна визия чрез отделен тесен елемент с характерна извивка настрани.

Дебют при Първия прави и панорамният покрив. Той е опция, която пропуска повече светлина в интериора и дава усещане за повече простор. Достъпът до инфо-развлекателната система и управлението на много функции (по желание и с жестове) се извършва чрез комбинация от два дисплея, които могат да бъдат с диагонал от 10,25 инча. Дизайнът на индикаторите при този вариант цитира оформената по нов начин бъбрековидна радиаторна решетка на BMW. С пълноцветния 9,2-инчов Head-Up дисплей, който за пръв път се предлага като опция за Серия 1, водачът може да получава информации, без да отклонява погледа си от пътя. Новост в компактния премиум сегмент е и възможността водачът да ползва телефона си като ключ и да отваря и затваря автомобила с него, както и да пали двигателя.

 

 

 

Купувачите избират между пет двигателя

Най-новото поколение двигатели BMW EfficientDynamics оборудва Серия 1 с пет различни мотора. Три са дизелови, а два – бензинови. Мощността започва от 85 кВт (116 к.с.) при 116d (среден разход 4,2 – 3,8 л) и стига до 225 кВт (306 к.с.) при M135i xDrive. Неговият нов двигател е най-мощният четирицилиндров агрегат на BMW и ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,8 сек, а максималната скорост е ограничена до 250 км/ч. Въпреки тези впечатляващи динамични характеристики, средният разход на гориво е от 7,1 до 6,8 л.

Модификациите 116d, 118d и 118i серийно се оборудват с модернизирана шестстепенна механична скоростна кутия. Новост е изключително авангардната седемстепенна трансмисия  Steptronic с два съединителя, която се предлага като опция за 116d и за 118i.

При осемстепенната трансмисия Steptronic, която е опция за 118d и е серийна при 120d xDrive, както и при осемстепенната трансмисия Steptronic Sport на M135i xDrive, допълнително са оптимизирани комфортът на превключване и акустиката. Благодарение на интелигентната свързаност двете автоматични трансмисии могат да адаптират своята стратегия за смяна на предавките към воденето по маршрута и ситуацията на пътя.

 

 

Комфорт и безопасност със системи от по-висок клас

„Батковците“ в гамата на BMW услужливо са подарили на новата „единица“ системи от високия клас, които за първи път се прилагат в компактния. В Европа серийното оборудване включва предупреждение за опасност от сблъсък и за пешеходци със спирачна функция при градски условия, което съобщава и за велосипедисти, и предупреждение за напускане на лентата с активно връщане, което може да бъде ползвано при скорости между 70 и 210 км/ч.

Като опция се предлагат активен контрол на скоростта (при автомобили с автоматична трансмисия с функция Stop & Go), който може да бъде ползван до 160 км/ч, както и асистент за шофиране, който включва предупреждение при смяна на лентата, предупреждение за удар в задната част и предупреждение за напречен трафик.

При паркиране Серия 1 помага с опционалния Park Distance Control, камерата за обратно виждане или асистента за паркиране, който позволява автоматизирано паркиране в паркоместа, разположени успоредно или перпендикулярно на пътното платно, както и автоматизирано изкарване от паркоместа, успоредни на платното.

Премиера в премиум компактния клас празнува иновативният асистент за движение на заден ход, който запаметява движенията на волана по отсечката, измината със скорост до 36 км/ч на преден ход и след това води автомобила на заден ход по абсолютно същата линия на разстояние до 50 метра и при скорост до 9 км/ч.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.