Boeing разкри как е гръмнала вратата на един от самолетите му, но това може да му донесе ново дело

Снимка: National Transportation Safety Board via The Associated Press

Boeing е изправен пред санкции след като разкри класифицирана информация. Компанията разкри какво е довело до избухването на панелът на вратата на един от самолетите му по време на полет. 

Елизабет Лунд, старши вицепрезидент по качеството на Boeing Commercial Airplanes, каза, че служител, който не е попълнил част от документите, може да е причината за инцидента през януари с новия Boeing 737 Max 9.

Националният съвет за безопасност на транспорта (NTSB), федерална агенция на САЩ, заяви, че Boeing е нарушил споразумение, като е предоставил непублична информация от разследването на медиите и е спекулирал за възможните причини за взривяването на панела на вратата на самолета над Портланд, Орегон.

„Като страна в много разследвания на NTSB през последните десетилетия, малко организации познават правилата по-добре от Boeing“, каза агенцията.

Boeing беше принуден да предостави на агенцията препис от медиен брифинг на Лунд във вторник. NTSB каза, че стенограмата разкрива, че Boeing е предоставила непублична информация за разследването. Компанията е предложила и мнения, и анализ на факторите, които предполага, че са довели до инцидента.

В него се казва, че Boeing е „представил разследването на NTSB като търсене за откриване на лицето, отговорно за работата на щепселите на вратите“.

Въпреки това се казва, че NTSB „вместо това се фокусира върху вероятната причина за инцидента, без да обвинява някое лице или да оценява отговорността“.

Агенцията каза, че ще предостави подробности за нарушението на Boeing на Министерството на правосъдието, което разследва полета.

Лунд каза пред репортери във фабриката на Boeing 737 в Рентън, Вашингтон, че инцидентът с Alaska Airlines е бил „шокиращ за всички нас“. Тя разкри, че основният корпус на самолета 737 Max е пристигнал във фабриката на Boeing от доставчик с дефектни нитове на панела на вратата, който е трябвало да бъде сменен. На поточната линия панелът на вратата бил отворен, за да се получи достъп до нитовете, но според нея това не е било регистрирано.

Докато самолетът наближавал завършването, работниците на Boeing го преместили навън и затворили панела, но не инсталирали отново щифтовете за задържане на ключовете. Лунд каза, че не е тяхна работа да го правят, но документите трябва да пътуват по поточната линия за всякакви случаи, по които да се работи по-късно в процеса. Плътното прилепване на панела означава, че самолетът е успял да направи около 150 полета, преди да се откъсне, оставяйки зейнала дупка във фюзелажа по средата на полета.

„Ще ви кажа, много ясно, фактът, че един служител не успял да попълни един документ за това състояние, а това е можело да доведе до инцидент, беше шокиращ за всички нас“, каза Лунд.

По-късно тя уточни, че повече от един служител може да е отговорен за пропуска на документацията.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Америка