Gap се извини за продажбите на тениски със "сбъркана карта" на Китай

Gap се извини за продажбите на тениски със "сбъркана карта" на Китай

Американската верига за облекло Gap Inc. се извини, че е продавала тениски със сбъркана карта на Китай и добави, че ще въведе "строги проверки", за да се избегне повторение на грешката, предаде Ройтерс.

Извинението дойде, след като един човек публикува снимки на тениските в китайската социална мрежа Уейбо (Weibo), твърдейки че китайските територии, включително Южен Тибет, остров Тайван и Южнокитайско море, не присъстват на картата. Потребителят казва, че е направил снимката в магазин с намалени цени на веригата в Канада.

"Gap Inc. уважава суверенитета и териториалната цялост на Китай. Научихме, че върху наша тениска, продавана на задокеанските пазари, не е изобразена правилната карта на Китай. Искрено се извиняваме за тази неумишлена грешка", се казва в комюнике, публикувано в профила на американската верига в Уейбо. Продуктите са изтеглени от китайския пазар и унищожени, се добавя в комюникето.

Извинението на Gap идва на фона на все по-многобройните усилия на Китай за по-умерен език при описанието на територии, за които претендира, че са негови, като Тайван. Други американски компании - Делта Еър Лайнс (Delta Air Lines) и Мариот Интернешънъл Инк. (Marriott International Inc.) също се извиниха за подобни инциденти.

По-рано този месец Белият дом остро разкритикува усилията на Китай да накара чуждестранните авиокомпании да променят начина, по който описват Тайван, Хонгконг и Макао на техните страници в интернет, като ги нарече "безсмислица по Оруелски".

Най-четени