Американската верига за облекло Gap Inc. се извини, че е продавала тениски със сбъркана карта на Китай и добави, че ще въведе "строги проверки", за да се избегне повторение на грешката, предаде Ройтерс.
“Gap Inc. respects the sovereignty and territorial integrity of China. We’ve learned that a Gap brand T-shirt sold in some overseas markets failed to reflect the correct map of China. We sincerely apologise for this unintentional error.” https://t.co/fWFUz0hlFg
— Eric Fish (@ericfish85) May 15, 2018
Извинението дойде, след като един човек публикува снимки на тениските в китайската социална мрежа Уейбо (Weibo), твърдейки че китайските територии, включително Южен Тибет, остров Тайван и Южнокитайско море, не присъстват на картата. Потребителят казва, че е направил снимката в магазин с намалени цени на веригата в Канада.
"Gap Inc. уважава суверенитета и териториалната цялост на Китай. Научихме, че върху наша тениска, продавана на задокеанските пазари, не е изобразена правилната карта на Китай. Искрено се извиняваме за тази неумишлена грешка", се казва в комюнике, публикувано в профила на американската верига в Уейбо. Продуктите са изтеглени от китайския пазар и унищожени, се добавя в комюникето.
Извинението на Gap идва на фона на все по-многобройните усилия на Китай за по-умерен език при описанието на територии, за които претендира, че са негови, като Тайван. Други американски компании - Делта Еър Лайнс (Delta Air Lines) и Мариот Интернешънъл Инк. (Marriott International Inc.) също се извиниха за подобни инциденти.
По-рано този месец Белият дом остро разкритикува усилията на Китай да накара чуждестранните авиокомпании да променят начина, по който описват Тайван, Хонгконг и Макао на техните страници в интернет, като ги нарече "безсмислица по Оруелски".