Гейминг индустрията си отдъхна с провала на Суперлигата

Суперлигата разтърси света за 48 часа, след което бурията утихна. Грандиозният тътен бе на път да размести пластовете във футбола. Турнирът, имащ за цел да обедини 20 от най-големите клубове в Европа и да загърби УЕФА, се провали след отказа на английските тимове да продължат участието си в проекта. Със звучния провал на надпреварата си отдъхнаха както ФИФА и УЕФА, така и гейминг индустрията. Турнирът можеше да предизвика сериозни полемики и във вируталния свят, където борбата за власт между EA Sports и KONAMI тече с пълна сила. Засегнат щеше да бъде и още един разработчик на игри – SEGA, отговорарящ за симулатора Football Manager. И трите компании имат проблеми с лицензирането на клубове. А ако Суперлигата бе стартирала от есента на 2021 година, то по същото време трябва да излезнат и новите версии на игрите FIFA22, PES22 и FM22. Всяка една от тях се продава в милиони копия всяка година, а нововъведенията трябваше да се интегрират в рамките на следващите 2-3 месеца. Далеч по-сериозен казус щеше да има с лицензирането на клубовете.  

Японският гигант KONAMI разполага с правата на едва 4 от въпросните тимове, които бяха готови на революция – „Арсенал“, „Манчестър Юнайтед“, „Барселона“ и „Ювентус“. Вероятно това щеше да форсира преговори и с още няколко тима.

При EA Sports проблемът щеше да е още по-сериозен, защото компанията си сътрудници със световната футболна асоциация ФИФА от 1993-а насам. А Суперлигата имаше за цел да се опълчи именно на двете най-големи футболни структури в световен мащаб. Веднага след появата на новината за турнира на богатите, фенове на игрите побързаха да се интересуват как ще се процедират. Едни поискаха EA Sports да изтрият участниците от своята игра, а други потриваха ръце за нещо ново в света на гейминга. Е, в крайна сметка се оказа буря в чаша вода и всички въпроси отпаднаха в рамките на по-малко от една седмица. Поне засега…

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Електронни спортове