Как хазартните оператори пазят личните ни данни?

Интернет сигурността ни е един от най-важните елементи, когато решим да използваме предлаганите услуги там. Тенденцията показва, че все повече потребители насочват вниманието си в тази посока. И това по никакъв начин не трябва да ни изненадва, особено след като предлаганите услуги и опции се доказаха като значително по-удобни. И колкото по-популярни стават те, толкова по-важно е нашата сигурност. С навлизането на GDPR ще забележим и въвеждането на все повече мерки, чиято основна функция е да помогне за защитата на личните данни и да ни предоставя избор дали желаем да споделяме информация на конкретен сайт или не.

Лидер в това отношение остават различните лицензирани онлайн оператори на хазартната индустрия. Не е трудно да открием различни казина в сайта на Бетенеми като анализаторите обръщат внимание именно на брандовете, които разполагат с лиценз и могат да оперират на територията на страната. След като родното законодателство регулира тази индустрия, а след него трябва да посочим и европейската комисия по хазарта, шансовете да открием пропуски тук са нулеви. Как точно самите оператори защитават нашите лични данни? На първо място трябва да обърнем внимание на някои от основните стъпки, когато правим регистрация в такъв сайт.

Ще забележим, че даден бранд изисква от нас да въведем имената си, да изберем профил и евентуално да представим своето ЕГН и рождена дата. В последствие от нас ще се изиска и изпращането на документ за потвърждаване на самоличността. Защо? Първо се изисква от всеки клиент да има навършени 18 години и точно това е начинът да се потвърди. За какво ще се използва тази информация? Практически за нищо друго освен верифициране. Всеки един онлайн оператор посочва по кой член има право да събира лични данни, като няма право да ги предоставя на други лица, освен държавни агенции, ако те бъдат изискани. С други думи, нашата информация се запазва единствено и само по решение на родното законодателство.

Къде отива? Най-често се пази в защитени сървъри или облачно пространство, като пробивът му е невъзможен. Не е трудно да използваме толкова смели думи, но нека не забравяме, че онлайн индустрията в това отношение е един от най-големите инвеститори и се стреми да предостави максимална сигурност, наемайки някои от най-важните кадри в тази система. Шансовете даден бранд да бъде хакнат и да изтекат лични данни, особено при лицензираните такива, е абсурден.

Все пак говорим за индустрия, която в последните две десетилетия отбелязва сериозен ръст, при наличието на огромна конкуренция на пазара ще е твърде аматьорско да се стигне до този момент. Трябва да обърнем внимание и на още един факт – потребителят също носи отговорност за избора си на оператор. Ето защо толкова често повтаряме, че работата ни трябва да е предимно с лицензирани брандове.

Те подлежат на проверки, правят се най-различни тестове на системата и най-малкият пропуск може да отнеме разрешението им за работа, следователно ако един бранд не разполага с лиценз е редно да го пропуснем, понякога дори задължително. Следващата елементарна проверка, която трябва да направим е присъствието на SSL сертификат. Той е нашата гаранция, че информацията от нашето устройство до самият оператор е защитена и се криптира от точка А до точка Б. Дори и да има опит за прихващане на информация по пътя, шансовете същата да бъде разбита, са повече от минимални или напълно никакви.

Същите драконови мерки ще открием и на всяко едно мобилно устройство, а ако използваме мобилно приложение на даден бранд, за нашата сигурност се грижат гиганти като Google и Apple. Що се отнася до преводите ни по сметка, тук имаме защита от самата банкова институция, операторът и нашият картодържател. Ако използваме дигитален портфейл, добавяме още едно ниво на сигурност. По всичко личи, че тази практика не само ще се запази, но ще продължи да бъде пример за всяка  една друга индустрия.

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Електронни спортове