Ето ги жертвите на убиеца от Чикаго

Таня Цанева, ЦИК: До момента няма сигнали за купуване на гласове

Австралия: Притеснени сме от неясните законови основания за задържането на Полфрийман

Защо заводите за автомобили заобикалят България Оборотите в изработката на компоненти растат с 27%

Проблем със сензорите на Tesla Електрониката не улавя бързо движещи се обекти, които изведнъж попадат в обсега на автомобила

Патриарх Неофит отслужи Архиерейска света Литургия на Петковден (СНИМКИ)

Apple забавя споделянето на iCloud папки

Министър Петков: Предвидено е увеличение на всички пенсии с 6,6% от юли

Огромни вълци унищожават добитъка в благоевградско село

44-годишен мъж е с опасност за живота след пожар в Бургас

Мъж е убит с нож в Костенец

Откриха най-тежкото авокадо в света Рекорд на Гинес и за най-голяма плодова салата

Три дни безплатни прегледи във ВМА на пациенти с акне

Какво поучително има за жената и за мъжа в статия за рибите?

Не българите, а британците родиха расизма Ще помисли човек, че англичаните ще играят мач в столицата на апартейда, а не в София

Kraftwerk спечелиха 20-годишно дело за авторски права

Kraftwerk претендираха заа нарушаване на авторските им права върху песента Metal on Metal.

Спорът е за двусекунден фрагмент с барабани

Пионерите в областта на електронната музика Kraftwerk спечелиха дело, което водеха цели 20 години, за нарушаване на авторските им права върху песента Metal on Metal. Европейският съд отсъди, че музиканти не могат да използват за своите песни записи на други музиканти, без да са поискали разрешението им.
Според съдебното решение всяка репродукция на част от песен, взета от вече съществуващ запис, трябва да е преминала през одобрението на оригиналния продуцент. Само в случай на изменение на семпъла до неузнаваемост той може да бъде използван без разрешение или заплащане.
Продуценти на Metal On Metal са Флориан Шнайдер и Ралф Хютер от Kraftwerk, а песента е от албума Trans-Europe Express.

Kraftwerk заведоха делото през 1999 г. срещу хип хоп продуцентите Моузес Пелхам и Мартин Хас за песента на Сабрина Селтур Nur Mir (“Само мен”).
В делото става дума за двусекунден фрагмент на барабани, който се повтаря в песента на Селтур. Решението на Европейския съд може да окаже огромно влияние на цялата музикална индустрия.
Според Рафаела де Сантис от адвокатската кантора “Harbottle & Lewis”, решението на Европейския съд може да повлияе на творческото самоизразяване на артистите, най-вече в хип-хопа – музикалния жанр, който очевидно най-често използва фрагменти от чужди композиции.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.