Линк билдинг за вашите сайтове - същност и видове

Без значение колко оптимизиран е вашият сайт по отношение на дизайн, използваемост, съдържание и технически аспекти, при класирането на сайта в търсачките се вземат предвид обратните връзки, водещи към сайта ви от други ресурси. Линк билдинг-а е неизменна част от SEO на всеки сайт. Колкото по-добри и разнообразни са те, толкова по-напред ще излезе вашият сайт в резултатите от търсенето в Гугъл. Това може да се осъществи чрез изграждането на връзки ( мрежа от линкове ) или наричано още – линк билдинг.

Какво е линк билдинг?

Изграждането на линк билдинг е начин за популяризиране на уеб ресурс, който увеличава броя на връзките от външни източници към него. Линк билдингът създава такива условия, при които други ресурси ще поставят връзки към вашия сайт. Още преди 10 години броят на входящите връзки се превърна в ключов индикатор за търсачките. Колкото по-често даден ресурс се позовава в интернет, толкова по-висока е позицията му в SERP. Основната задача на изграждането на линк билдинг е да получите връзка от ресурс, който ще осигури трафик и реализации на вашия сайт.

Тези връзки ще ви  позволят да:

  • Популяризирате успешно вашия сайт, тъй като връзките преминават статични адреси, влияейки върху индексирането на сайта и неговия авторитет;
  • Привличате потенциални купувачи на стоки и услуги към сайта си;
  • Осигурявате ръст на трафика, като се повишава позицията на сайта ви в челните места на резултатите от търсачките;

Класификация на линк билдинг връзките

  1. Според вида им - безплатни и закупени:
  • Безплатни – Връзки към вашия сайт, които потребителите и собствениците на сайтове поставят доброволно и без финансови стимули. Причината е, че съдържанието на сайта е от полза или интерес за тях. Такива връзки са безплатни и също са ефективни. Безплатните връзки създадени натурално от самите потребители са по-ефективни от така наречените SEO връзки, които са настроени специално да влияят върху резултатите от търсенето, без да се отчитат интересите на аудиторията на сайта. Безплатните връзки ще се появят, когато започнете редовно да публикувате неща на сайта си, които хората искат да споделят: качествени статии, графики, видеоклипове, аудио и т.н.
  • Закупени – Този вид връзки се продават на специален тип борси или агрегатори на връзки. При внимателен подбор те могат да работят не по-малко ефективно от естествените. За да направите това, трябва да създадете висококачествено уникално съдържание и да потърсите платформи, на които то ще бъде най-търсено.
  1. Според начина на писане в текста – с вграждане и без вграждане на хипервръзки:
  • Вградени – това са хипервръзки, които са вградени в текста, частично или в цялата ключова фраза. Потребителят ги вижда и разбира какво съдържание го очаква още преди да щракне върху тях. Благодарение на вграждане на хипервръзката в текста, търсачките определят доколко тя е подходяща за сайта, на който се намира – това се отразява на класирането на сайта в резултатите от търсене, както и на самата публикация. Въпреки това, търсачките са предпазливи към търговските хипервръзки: тези, които предлагат да купуват, поръчват, продават, популяризират, популяризират, издават нещо. Ако има много такива вградени хипервръзки, търсачките могат да забранят сайта да бъде показван в резултатите.
  • Невградени - Търсачките са много по-малко подозрителни към хипервръзки, които не са вградени в текста – тоест без ключови думи. Те могат да съдържат общите думи "тук", "прочетете повече", "щракнете тук" или само URL адреса на сайта.
  1. Възприятие от търсачките - индексирани и неиндексирани:
  • Неиндексирани – Тези връзки се наричат ​​така поради атрибута nofollow ( този таг казва на обхождащия от търсачката бот, да не проследява / обхожда връзката ) , написан в кода на страницата, което значи, че индексът на цитиране не се предава на търсачките на тази връзка. Написвайки този атрибут, вие казвате на търсачките, че не искате да увеличавате тежестта на връзката на ресурса, към който се свързвате.
  • Индексирани - Ако атрибутът nofollow не е посочен или е посочен таг dofollow ( което означава – проследи / обходи връзката ), връзката ще бъде автоматично индексирана. За да проверите индексирането на обратните връзки в Google, трябва да посетите желания раздел в Google Search Console. Необходимата информация се намира в раздел "Връзки". Алгоритъмът за класиране на сайта се основава на тежестта на връзката, която зависи от ресурса, който поставя тази връзка. Колкото по-авторитетен е ресурсът в очите на търсачката, толкова по-тежка е неговата препоръка под формата на връзка.

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Технологии