София има нужда от два пъти повече нови жилища Нарастването на заплатите прави покупката на дом по-лесна

Калоян Паргов: Две години чакам анализ на причините за липсата на шофьори в градския транспорт

Банков скандал тресе Скандинавия След Дания и Швеция е замесена

Административният съд прекрати делата по жалби на роми от Войводиново

Бойко Борисов: Няма да позволим на БСП отново да фалират банки и ние да им ги оправяме През юли България ще влезе в чакалнята на Еврозоната, заяви премиерът

Белгия си търси дълговете от Кадафи Брюксел предлагал на Триполи съмнителна схема

Български производител вдига завод за над 40 милиона лева във Враца

Министърът на туризма награждава победителите от конкурса за детска рисунка „Моята ЕДЕН дестинация в България“

Джендър диверсия в българското училище Платформата за дигитализация е достигнала до 900 школа у нас

Мадуро затвори границата с Бразилия, за да спре хуманитарна помощ

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в петък, 22 февруари 2019

Осем съдии задържани в Литва

Германската икономика се нуждае от около 260 хил. чужденци

100 лв. глоба грози продавачи на кукуряк

Ученичка критикува лидерите на ЕС заради замърсяването на въздуха

Q8 подгони X6 и GLE Coupe 48-волтова мрежа и микрохибридна технология работят в новия модел на Audi

Този автомобил носи най-големия номер в моделните означения на Audi и автоматично паркира на върха в гамата, без да притежава най-голямата каросерия. Новото Audi Q8 е по-късо, но по-изтънчено от техническия си близнак Q7. А по отношение на дизайна Q7 изглежда дори скучен в сравнение с Q8. Отдавна не е се е появявал модел с толкова ярка идентичност в консервативното семейство на Audi. И точно това е целта на новия автомобил. Той излиза на пътя да се състезава с мастити съперници от германската „спортна” школа. През 2008 г. BMW откри територията на несъществуващите тогава SUV купета с първото поколение Х6. Така „баварецът” взе преднина пред всички останали на пазара. С известно закъснение Mercedes пусна в състезанието GLE Coupe, а сега и Audi дава сериозна заявка за водеща роля с Q8. Така става още по-интересно и оспорвано надбягването за клиенти, които искат да бъдат забелязвани отдалеч. А силната конкуренция провокира напредъка.

Audi Q8

От рекламното мото на Audi знаем, че в напредъкът се осъществява чрез техника. Типично по германски. Немските инженери въвеждат в Q8 микрохибридна технология, работеща с 48-волтова електрическа система. Тя се състои от литиево-йонна батерия и стартер-генератор, който се задвижва от ремък. При намаляване на скоростта и при спиране тази система регенерира до 12 киловата мощност и я насочва към акумулаторната батерия. Технологията позволява дълги фази на движение с отделен от скоростната кутия двигател с използване на инерционните сили, когато няма нужда от тягата на мотора. Това сваля консумацията на гориво близо с литър на 100 км. Старт-стоп системата е с разширен диапазон и функционира при скорост от 22 км/ч, което също повишава ефикасността.

Audi Q8
Audi Q8

При пазарния си старт моделът ще се предлага с моторизация Q8 50 TDI. Това означава, че под предния капак работи 3,0-литров дизелов двигател V6 с мощност 286 конски сили и максимален въртящ момент 600 Nm. Този вариант спринтира за 6,3 секунди от 0 до 100 км/ч и развива скорост 232 км/ч. В началото на следващата година ще се появи версия Q8 45 TDI с по-ниска мощност от 231 конски сили и бензиново изпълнение Q8 55 TFSI с 3,0-литров бензинов мотор с ресурс от 340 коня. Всички варианти разполагат с 8-степенна автоматична предавателна кутия. Очаква се появата и на наточен модел с мощност над 400 конски сили и Plug-In хибрид.

Audi Q8

Серийно Q8 разполага с шаси с адаптивно регулиране, а опционално получава въздушно окачване. Двата варианта дават възможност за промяна на просвета в диапазон от 9 см. В най-високата позиция на автомобила под него остава 25 см разстояние до настилката. Също допълнително може да бъде поръчана система за завиване с четирите колела, която допринася за по-добра маневреност и по-точна управляемост в завои. Задвижването е към четирите колела, като механичният централен диференциал разпределя въртящия момент между предния и задния мост в съотношение 40:60.  При необходимост тягата се преразпределя към колелата с по-добро сцепление.

Audi Q8

Късите надвеси, двойното предаване и електронните системи като асистентът за спускане по стръмен наклон позволяват на Q8 да се движи уверено извън асфалтираните пътища. Водачът може да променя поведението на автомобила с избор на различни режими на движение и задаване на индивидуални настройки.

Задницата свети от край до край

Моделите Q8 и Q7 са технически идентични, но се различават по размери. Построени са върху една платформа с междуосие 3 м, като на дължина Q8 е със 7 см по-къс от Q7 и достига 4,99 м. Голямото разстояние между двете оси означава много място за пътниците. Пътуващите на задната седалка в Q8 имат простор за краката като в лимузина от калибъра на A8. Снижаващият се покрив може да опре в главите на по-високите пасажери отзад, но се предполага, че по-активно в този автомобил ще се използват предните места. И въпреки това Audi обещава повече пространство в сравнение с Х6 и GLE Coupe.  Трите задни седалки се регулират по дължина и позволяват багажният обем под електрическата врата да достигне 1755 л.

Audi Q8

Една от най-характерните черти на Q8 е светлинна ивица по цялата широчина на задната част. Това ще бъде „запазена марка” на топмоделите в гамата на Audi – А7, A8 и Q8. Друг типични елементи за новия автомобил са внушителната осмоъгълна радиаторна решетка и безрамково отварящите се странични прозорци.

39 системи в помощ на водача

Традиционно изчистеният кокпит на Audi достига своята еманация в Q8. Управлението на различните функции в автомобила се извършва почти без механични превключватели, а с помощта на два големи цветни сензорни дисплея с висока резолюция и диаметър 10,1 и 8,6 инча. Те са разположени в централната част на кокпита, един под друг. От тези екрани се командва инфо-развлекателната система, навигацията, аудиото и всички системи за комфорт. Възможно е и гласово управление с популярни фрази на определени езици, например – казваш „Гладен съм” и навигацията предлага най-близките заведения за хранене. На долния екран с пръсти могат да бъдат изписвани и само ключови думи от командите, които биват разпознавани.

Audi Q8

Контролният  прибор зад волана е изцяло дигитален и изображението му може да бъде конфигурирано според вкуса и желанието на водача. Директно пред неговите очи в челното стъкло чрез Head-Up дисплей се показват най-важните данни от движението на автомобила и навигационните напътствия.

Audi Q8

Многобройни сензори и радари са инсталирани в Q8, за да осигурят необходимите данни за работата на 39 електронни системи. Те улесняват водача и му указват ценна подкрепа при всекидневно шофиране и в критични ситуации. Сред тези системи са адаптивен круиз контрол, панорамна камера, асистенти за кръстовища, за движение в лентата и др. Системата за ефективност разпознава отдалеч ограниченията на скоростта и острите завои и при активиран круиз контрол скоростта навременно се намалява автоматично. Догодина ще бъде пусната и функция за автоматично паркиране, при която водачът стои извън автомобила и чрез смартфон стартира маневрата. За комфорта на пътниците служат четиризонов климатроник и седалки с масажираща, охлаждаща и отопляема функция.

Audi Q8

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.