Q8 подгони X6 и GLE Coupe

48-волтова мрежа и микрохибридна технология работят в новия модел на Audi

Този автомобил носи най-големия номер в моделните означения на Audi и автоматично паркира на върха в гамата, без да притежава най-голямата каросерия. Новото Audi Q8 е по-късо, но по-изтънчено от техническия си близнак Q7. А по отношение на дизайна Q7 изглежда дори скучен в сравнение с Q8. Отдавна не е се е появявал модел с толкова ярка идентичност в консервативното семейство на Audi. И точно това е целта на новия автомобил. Той излиза на пътя да се състезава с мастити съперници от германската „спортна” школа. През 2008 г. BMW откри територията на несъществуващите тогава SUV купета с първото поколение Х6. Така „баварецът” взе преднина пред всички останали на пазара. С известно закъснение Mercedes пусна в състезанието GLE Coupe, а сега и Audi дава сериозна заявка за водеща роля с Q8. Така става още по-интересно и оспорвано надбягването за клиенти, които искат да бъдат забелязвани отдалеч. А силната конкуренция провокира напредъка.

Audi Q8

От рекламното мото на Audi знаем, че в напредъкът се осъществява чрез техника. Типично по германски. Немските инженери въвеждат в Q8 микрохибридна технология, работеща с 48-волтова електрическа система. Тя се състои от литиево-йонна батерия и стартер-генератор, който се задвижва от ремък. При намаляване на скоростта и при спиране тази система регенерира до 12 киловата мощност и я насочва към акумулаторната батерия. Технологията позволява дълги фази на движение с отделен от скоростната кутия двигател с използване на инерционните сили, когато няма нужда от тягата на мотора. Това сваля консумацията на гориво близо с литър на 100 км. Старт-стоп системата е с разширен диапазон и функционира при скорост от 22 км/ч, което също повишава ефикасността.

При пазарния си старт моделът ще се предлага с моторизация Q8 50 TDI. Това означава, че под предния капак работи 3,0-литров дизелов двигател V6 с мощност 286 конски сили и максимален въртящ момент 600 Nm. Този вариант спринтира за 6,3 секунди от 0 до 100 км/ч и развива скорост 232 км/ч. В началото на следващата година ще се появи версия Q8 45 TDI с по-ниска мощност от 231 конски сили и бензиново изпълнение Q8 55 TFSI с 3,0-литров бензинов мотор с ресурс от 340 коня. Всички варианти разполагат с 8-степенна автоматична предавателна кутия. Очаква се появата и на наточен модел с мощност над 400 конски сили и Plug-In хибрид.

Audi Q8

Серийно Q8 разполага с шаси с адаптивно регулиране, а опционално получава въздушно окачване. Двата варианта дават възможност за промяна на просвета в диапазон от 9 см. В най-високата позиция на автомобила под него остава 25 см разстояние до настилката. Също допълнително може да бъде поръчана система за завиване с четирите колела, която допринася за по-добра маневреност и по-точна управляемост в завои. Задвижването е към четирите колела, като механичният централен диференциал разпределя въртящия момент между предния и задния мост в съотношение 40:60.  При необходимост тягата се преразпределя към колелата с по-добро сцепление.

Audi Q8

Късите надвеси, двойното предаване и електронните системи като асистентът за спускане по стръмен наклон позволяват на Q8 да се движи уверено извън асфалтираните пътища. Водачът може да променя поведението на автомобила с избор на различни режими на движение и задаване на индивидуални настройки.

Задницата свети от край до край

Моделите Q8 и Q7 са технически идентични, но се различават по размери. Построени са върху една платформа с междуосие 3 м, като на дължина Q8 е със 7 см по-къс от Q7 и достига 4,99 м. Голямото разстояние между двете оси означава много място за пътниците. Пътуващите на задната седалка в Q8 имат простор за краката като в лимузина от калибъра на A8. Снижаващият се покрив може да опре в главите на по-високите пасажери отзад, но се предполага, че по-активно в този автомобил ще се използват предните места. И въпреки това Audi обещава повече пространство в сравнение с Х6 и GLE Coupe.  Трите задни седалки се регулират по дължина и позволяват багажният обем под електрическата врата да достигне 1755 л.

Audi Q8

Една от най-характерните черти на Q8 е светлинна ивица по цялата широчина на задната част. Това ще бъде „запазена марка” на топмоделите в гамата на Audi - А7, A8 и Q8. Друг типични елементи за новия автомобил са внушителната осмоъгълна радиаторна решетка и безрамково отварящите се странични прозорци.

39 системи в помощ на водача

Традиционно изчистеният кокпит на Audi достига своята еманация в Q8. Управлението на различните функции в автомобила се извършва почти без механични превключватели, а с помощта на два големи цветни сензорни дисплея с висока резолюция и диаметър 10,1 и 8,6 инча. Те са разположени в централната част на кокпита, един под друг. От тези екрани се командва инфо-развлекателната система, навигацията, аудиото и всички системи за комфорт. Възможно е и гласово управление с популярни фрази на определени езици, например – казваш „Гладен съм” и навигацията предлага най-близките заведения за хранене. На долния екран с пръсти могат да бъдат изписвани и само ключови думи от командите, които биват разпознавани.

Audi Q8

Контролният  прибор зад волана е изцяло дигитален и изображението му може да бъде конфигурирано според вкуса и желанието на водача. Директно пред неговите очи в челното стъкло чрез Head-Up дисплей се показват най-важните данни от движението на автомобила и навигационните напътствия.

Audi Q8

Многобройни сензори и радари са инсталирани в Q8, за да осигурят необходимите данни за работата на 39 електронни системи. Те улесняват водача и му указват ценна подкрепа при всекидневно шофиране и в критични ситуации. Сред тези системи са адаптивен круиз контрол, панорамна камера, асистенти за кръстовища, за движение в лентата и др. Системата за ефективност разпознава отдалеч ограниченията на скоростта и острите завои и при активиран круиз контрол скоростта навременно се намалява автоматично. Догодина ще бъде пусната и функция за автоматично паркиране, при която водачът стои извън автомобила и чрез смартфон стартира маневрата. За комфорта на пътниците служат четиризонов климатроник и седалки с масажираща, охлаждаща и отопляема функция.

Audi Q8

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили