Responsible Statecraft: САЩ са изправени пред пълна загуба на флота и въздушната мощ

САЩ са изправени пред „едностранно разоръжаване“ и почти пълна загуба на флота и военновъздушната си мощ, пише Responsible Statecraft.

Съединените щати имат висок процент на разходи, което може да доведе до факта, че страната няма да има никакви самолети и флот, докато изпълнителите ще забогатеят. Така например, според прогнозата на бившия служител на Министерството на отбраната на САЩ Норман Августин , през 2054 г. страната ще похарчи целия бюджет за отбрана само за един самолет.

Основна истина във Вашингтон е, че почти всяка една нова оръжейна система в крайна сметка струва значително повече от тази, която заменя.

Тъй като цената на оръжията се увеличава, броят на произведените системи намалява. Така Съединените щати се оказаха само с 21 B-2, 187 F-22 и три разрушителя от клас Zumwalt , вместо съответно 132, 750 и 32, които военните обещаха първоначално. Това явление създава това, което е известно като „Спиралата на смъртта на отбраната” , когато единичната цена на новите оръжия надхвърля бюджетите за отбрана.

„Спиралата на смъртта” е една от основните патологии на Пентагона. Американският народ отделя все повече ресурси за защитата си, докато получава все по-малко в замяна. Военновъздушните сили разполагаха с 10 387 самолета през 1975 г., когато военните реформатори започнаха сериозно работата си. Днес Военновъздушните сили имат 5288. Военноморските сили са имали 559 активни кораба през 1975 г. Днес флотът има само 296. Базовият бюджет на Пентагона е с повече от 60% по-висок днес, отколкото през 1975 г., когато се коригира с инфлацията. Американският народ просто харчи повече и получава много по-малко в замяна на своите долари за отбрана.

Може да се аргументира, че съвременната военна техника е по-скъпа заради способностите, които предоставя на войските. Това е изключително спорно, тъй като много от високопоставените програми за придобиване през последните 25 години бяха в най-добрия случай недостатъчни, а често и пълни провали. Трудно е да се намери някой, който честно да каже, че Littoral Combat Ship си е струвал усилията, пише още изданието.

 

Дан Грейзиър е старши сътрудник и програмен директор в Stimson Center. Той е бивш капитан от морската пехота, служил е в Ирак и Афганистан.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Америка