Сигурни сме, че запознатите с индустрията за спортни залози и онлайн казина в страната, официално са успели да забележат и лицензирането на Betway за България. Истината е, че този оператор се очаква през последните две години и макар да отговаря на всички изисквания, забавянето беше забелязано и поради факта, че все пак родното законодателство изискваше налагането на някои промени, за да се отговори на всички налични изисквания.
Още от самото начало можем да открием, че към настоящата година се появиха много нови брандове, като все още има няколко допълнителни, които очакват своята акредитация и навлизането на пазара. Причината за повишения интерес е, че страната ни все пак се намира между няколко пазара и между два континента, а ако вярваме на изчисленията на експертите, през следващите няколко години стойността ще се повиши няколко пъти и тук вече говорим за милиони евро. Разбира се, това е 10-годишния план и благодарение на предлаганите условия, логично е да открием, че все повече оператори са готови да се включат в битката за по-сериозен пазарен дял.
След като през март 2022 г. имаме ново лице, то е логично да разгледаме и как се определя пазара към този момент. Все още е рано да споделим какви са основните потребителски нагласи. Ключово в този случай винаги е и наличието на различни бонуси и промоции, разнообразие от условия за игра, както и още много други допълнителни функции в тази посока. В този случай вече имаме подчертана конкуренция и достатъчен брой оператори, като редом до българските идват и брандове от чужбина, които вече са демонстрирали своя успех на европейската сцена.
Въпросът е логичен и разумен, но зададен във време, което още не може да ни даде отговор. За да имаме един наложен бранд и доминиращо присъствие спрямо другите, трябва да говорим за наличието на по-добра програма, ориентирана изцяло в полза на клиентите. Тя обаче не може да се наложи толкова лесно при един нов оператор на пазара, защото самата инвестиция за заплащане на лиценз и изграждане на платформа, трябва да се оправдае. Следователно можем да открием и още една важна подробност – първата година новите компании в хазартния пазар не претендират толкова за първи позиции. Техният фокус е предимно ориентиран върху създаването на лоялна потребителска група.
Такава може да се създаде едва след по-високата разпознаваемост, както и наличието на много специални и сериозни стъпки, които обаче се случват във времето, а не веднага, както често се изисква. Да не забравяме, че генерално основните функции за редуциране на риска се срещат при масата от оператори, следователно отново трябва да гледаме условията за ползване, наличието на други елементи и още повече функции. Такива се интегрират, но дори това отнема време, за да имаме ясно и бързо разграничение между един и друг бранд.
Положителното на всеки един оператор е, че той самият не изисква средства и оставя своята регистрация напълно безплатно, което означава, че ще има отлив на клиенти и ако предоставените практики са добри, то спокойно можем да забележим, че шанса за развитие се повишава. Още един положителен ефект върху лицензираните компании за хазарт в България е, че все пак можем да видим налагането на ограничения за оператори от чужбина, както и блокирането на достъпа.
Може би към края на годината ще говорим за наложени лидери в този сектор, но до тогава има твърде много време, а освен това не трябва да пропускаме и още една полезна и подчертана практика – коментирането на отговорната игра и налагането като изискване. Нито един оператор не ни гарантира сигурни печалби, а посочва само шанс, което е напълно достатъчно в такива моменти. Времето ще покаже как ще се отрази конкуренцията.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш