Smart се включва в контакта

Марката спира бензиновите модели, минава изцяло на ток

„Цилиндрите са само стари шапки”, гласи едно от посланията, с които Smart се сбогува с конвенционалните двигатели. Производителят от концерна Daimler минава изцяло на ток. През 2020 година Smart вече ще бъде марка за електрически автомобили и няма да предлага модели с цилиндри, колянови валове, свещи и т.н.

18C0718_007

Зарядният кабел е като спасително въже, за което се хваща човек в беда, защото за 20-тодишното си съществуване марката премина през редица трудни периоди. Марката все още не генерира печалби и на няколко пъти бе пред закриване. През тази година от януари до октомври продадените Smart-ове по целия свят са около 106 хиляди, което е с 4,3% по-малко от същия период на 2017 г.

18C0718_002

Надеждата за по-добро бъдеще се отразява в концептуалния модел Smart Forease, който изглежда много симпатично и футуристично. Дизайнерите са се развихрили и са оставили автомобила без покрив и странични прозорци, а челното стъкло е много ниско.

ampnet_photo_20180926_155185

За ефектната визия допринасят новите светлини. Електрическата задвижваща система е с мощност 81 к.с., като с едно зареждане на батерията могат да се изминат до 160 км. Максималната скорост на движение е 130 км/ч. Предназначението на електрическия Smart е придвижване в градска среда.

18C0718_008

Все още не е решено дали бъдещата електрическа гама на Smart ще продължи да се произвежда съвместно с Renault Twingo, както е в момента с конвенционалните двигатели на модела. Към днешна дата Smart предлага на пазара малки градски коли с две и с четири места, като двуместният автомобил има и вариант на кабриолет.

ampnet_photo_20180926_155183

Коментари

Задължително поле