Федерика Могерини заяви, че е извънредно притеснена от турската офанзива в Сирия

Огнеборци потушиха пожар в цех за металообработка в Килифарево

Бомбаджия на банкомати скочи в ледените води на Струма (обзор) Джонката и Свещичката арестувани след 75 дни търсене под дърво и камък

Разкриха пет високотехнологични наркооранжерии в Добричко

Грипна епидемия и в Благоевград Висока заболеваемост в още 6 области

Махмуд Абас призова ЕС да признае държавата Палестина

Теменужка Петкова: Реформите в енергийния отрасъл са факт

Строг затвор за жена, лъгала многократно, че е изнасилвана

Израелски учени дешифрираха скрижал от Мъртво море

Безизходицата с US бюджета (ИНФОГРАФИКА)

Цвета Караянчева: Нямаме притеснения за вота на недоверие към кабинета

Съперникът на Григор иска да мине Мъри

Министър Ангелкова: Павилиони с единна визия ще заменят сергиите по тротоарите в „Слънчев бряг-изток“

Двама души са загинали при катастрофа край Ловеч

Най-малко 11 цивилни са били убити при турски удари в Сирия

„SOS център“ пести време и пари на пациентите

Нова медицинска услуга, която пести време и пари на пациентите, си пробива път в национален мащаб от Варна. От месец там работи „SOS център“, чрез който лекари дават по телефона консултации на хора с различни проблеми, насочват ги към нужния специалист и дори могат да им запишат час за преглед – платен или с направление. За услугата не се дължи такса. Потребителят плаща само разговора на единния телефон, публикуван в сайта на центъра според тарифата на оператора, на който е абонат. От 9 до 19 ч в „SOS център“ дежурят 9 медици от три поколения и една акушерка с 40-годишен стаж. Онлайн те приемат и епикризи, резултати от изследвания, рецепти, на база на които да дадат най-добрия съвет на пациента.

Зад проекта стоят Бойко Проданов и Мартин Стоянов, които имат мениджърски опит в различни кол центрове. „Опитваме се да запълним пазарна ниша, спестявайки на хората чакане пред кабинетите на личните лекари, както и да ограничим самолечението по интернет. Подобни практики има в САЩ и в Англия, въпреки че там услугата се предоставя срещу такса“, обясни Проданов.

Той даде пример със столичанин, който близо година страдал от нощно изпотяване, но след консулт по телефона получил правилния съвет да посети ендокринолог. Много майки също търсели онлайн и по жицата съветите на опитен педиатър. За месец екипът на центъра е обслужил над 30 души, сред които има и чужденци, доволни, че дежурните на телефона говорят майчиния им език. Пълната гама от услуги – от консултация до избор на специалист и записване на час, вече е достъпна за варненци заради съдействието на ректора на Медицинския университет проф. Красимир Иванов и на доц. Антоанета Цветкова, шеф на комисията по здравеопазване в общинския съвет, благодари Проданов. Според него скоро мрежата ще покрие и големите градове в страната, ползвайки капацитета на доказани специалисти от болничната и доболнична помощ. За да работи тя ефективно, в бъдеще ще се прави и рейтинг на лекарите. Той ще се формира от обратна връзка с всеки насочен към тях потребител, като софтуерът няма да допуска коментари на пациенти, които не са ползвали услугите на „SOS център“.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (5)

  1. За 30 ден, 30 души, 10 човека на телефоните. Звучи обнадеждаващо. На ден по 1 обаждане. Тази статия сигурно само аз я прочетох цялата.

  2. Благодарим за оценката и мнението Ви!

    И след два месеца ще сме на линия да Ви помогнем!

  3. А добре, не съм я прочел само аз значи. Не ми благодарете, ако не тръгне в началото, не го чакай да тръгне.

  4. Здравейте, Мая и Благодарим за интереса!

    Ето повече информация:

    0700 359 77 на цената на един градски разговор според тарифния Ви план.
    Епикризи, снимки, изследвания и т.н. мога да се изпратят и да се получи Безплатно лекарско мнение и през сайта: sos-center.com!

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.