"SOS център" пести време и пари на пациентите

Нова медицинска услуга, която пести време и пари на пациентите, си пробива път в национален мащаб от Варна. От месец там работи "SOS център", чрез който лекари дават по телефона консултации на хора с различни проблеми, насочват ги към нужния специалист и дори могат да им запишат час за преглед - платен или с направление. За услугата не се дължи такса. Потребителят плаща само разговора на единния телефон, публикуван в сайта на центъра според тарифата на оператора, на който е абонат. От 9 до 19 ч в "SOS център" дежурят 9 медици от три поколения и една акушерка с 40-годишен стаж. Онлайн те приемат и епикризи, резултати от изследвания, рецепти, на база на които да дадат най-добрия съвет на пациента.

Зад проекта стоят Бойко Проданов и Мартин Стоянов, които имат мениджърски опит в различни кол центрове. "Опитваме се да запълним пазарна ниша, спестявайки на хората чакане пред кабинетите на личните лекари, както и да ограничим самолечението по интернет. Подобни практики има в САЩ и в Англия, въпреки че там услугата се предоставя срещу такса", обясни Проданов.

Той даде пример със столичанин, който близо година страдал от нощно изпотяване, но след консулт по телефона получил правилния съвет да посети ендокринолог. Много майки също търсели онлайн и по жицата съветите на опитен педиатър. За месец екипът на центъра е обслужил над 30 души, сред които има и чужденци, доволни, че дежурните на телефона говорят майчиния им език. Пълната гама от услуги - от консултация до избор на специалист и записване на час, вече е достъпна за варненци заради съдействието на ректора на Медицинския университет проф. Красимир Иванов и на доц. Антоанета Цветкова, шеф на комисията по здравеопазване в общинския съвет, благодари Проданов. Според него скоро мрежата ще покрие и големите градове в страната, ползвайки капацитета на доказани специалисти от болничната и доболнична помощ. За да работи тя ефективно, в бъдеще ще се прави и рейтинг на лекарите. Той ще се формира от обратна връзка с всеки насочен към тях потребител, като софтуерът няма да допуска коментари на пациенти, които не са ползвали услугите на "SOS център".

Коментари

Задължително поле