ГБС Глобал Кънстръкшън започна довършването на тунел „Лозарево“ по нов австрийски метод

Иван Миладинов
Доизграждането на тунела ще осигури по-голяма железопътна свързаност и ще намали времето за пътуване

Съоръжението ще е дълго 2,77 км и ще подобри транспортната свързаност в района

Значителен напредък е постигнат по строителството на тунел „Лозарево“ в участъка Лозарево – Прилеп. Работата по проекта се извършва по нов австрийски тунелен метод (НАТМ), който е ефективен при изграждането на подземни съоръжения.

По проекта, изпълняван от ГБС Глобал Кънстръкшън ЕАД, водещ член на обединението „РЕИЛ СЕВЕР-ЮГ 2023“, който стартира през октомври т.г, вече са завършени 110 метра тунелен пробив, като срокът за изпълнението му е около 3 години.

Проектът предвижда доизграждане на тунел с дължина 1 км (1000 м), от които 210 метра ще бъдат изпълнени по открит способ, а 790 метра по НАТМ. Към проекта има предвидено и изграждане на нова евакуационна галерия с дължина от 1,89 км.

Дейностите по тунела са изпълнявани с голямо внимание към техническите изисквания и мерките за безопасност, като за строежа му се прилага нов австрийски тунелен метод. Подходът е адаптивен и икономичен, като се използват естествените свойства на скалите и почвата за осигуряване на стабилност на тунелната проходка. Това позволява адаптиране към различни геоложки условия в реално време.

Методът включва непрекъснато наблюдение на деформациите на скалите и почвата, като данните позволяват навременно коригиране на проектните решения, осигурявайки безопасност и ефективност. Мониторингът в реално време и бързото прилагане на укрепителни мерки значително намаляват риска от срутвания и инциденти, което го прави предпочитан подход за изграждане на тунели в различни геоложки и проектни условия.

Съоръжението е част от стратегическия проект за модернизиране на железопътната инфраструктура, целяща да подобри транспортната свързаност и да намали времето за пътуване в региона. Тунелът в участъка Лозарево – Прилеп е от ключово значение за повишаване на ефективността и безопасността на жп трафика. Той е част от големия железопътен проект Карнобат-Синдел, в който е заложено изграждането на три тунела: Люляково - Даскалово, Лозарево - Прилеп и Дъскотина - Търнак.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от България