SUV като втора кожа

Електрифицираният SUV изминава първите 100 км с 3,5 л гориво при заредена батерия

Един от най-подходящите за европейския пазар варианти на Bentley Bentayga стана жертва на демонизирането на дизела. Британският производител спря своя SUV модел с комън-рейл двигател V8 с мощност 435 к.с., който осигурява чудесна динамика, максимална скорост 270 км/ч и среден разход на гориво 8-9 л. Така на пазара останаха големите бензинови мотори V8 и W12, които не са най-добрите приятели на околната среда. От тази есен Bentley пуска нова базова версия Bentayga с хибридно задвижване, ниски нива на вредните емисии и стартова цена 165 000 евро. От цялата актуална гама на марката това е най-достъпният автомобил. Новият модел Bentayga Hybrid е оборудван с 3,0-литров бензинов V6 двигател с турбо пълнене и електрически мотор, който е разположен в тунела за скоростната кутия. Комбинираната мощност на хибридната система възлиза на 450 к.с. и максимален въртящ момент 700 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч на тежащия 2,6 тона колос отнема 5,5 секунди, а максималната скорост на движение е 254 км/ч. Автомобилът е Plug-in със зареждане на батерията от електрическата мрежа. Акумулаторният пакет има капацитет 17,3 киловатчаса. В зависимост от зарядната станция времето за пълене на батерията на 100 процента варира от 2,5 до 7,5 часа. В изцяло електрически режим Bentayga може да измине максимум 50 км, по данни на производителя. Реално пробегът е по-малък, тъй като батерията се изтощава по-бързо при потегляне и ускоряване. Идеята на хибрида е да осигурява екологично придвижване на къси дистанции при всекидневно шофиране в градски условия. За разлики от други електрифицирани модели, Bentayga не може да използва бензиновия си двигател за зареждане на батерията по време на пътуване. Когато токът в нея се изчерпи, движението до крайната дестинация се извършва само с мощност от мотора V6. Ако водачът иска да си запази електроенергията за точно избрана отсечка (например за влизане в центъра на града), той трябва да зададе режим на движение със съхраняване на батерията и да кара на бензин. Има още два възможни режима на работа на автомобила – изцяло електрически и хибриден, при който системата автоматично комбинира мощността на бензиновия и електрическия мотор. При заредена батерия първите 100 км с хибридния модел Bentayga се изминават с 3,5 л гориво, а отделяният въглероден двуокис е 79 г/км, показват данните на производителя според новия цикъл на измерване WLTP. При пълни батерия и резервоар пробегът на автомобила достига 750 км. Досега не е имало толкова икономичен модел на Bentley.   Въпреки че е най-пестелевият към горивото и най-щадящият към парите в джоба на купувача автомобил на марката, хибридът Bentayga предлага безкомпромисен лукс и първокачествена ръчна изработка. Очаква се най-голям интерес към него да има от Калифорния и от Китай, където електрифицираните луксозни автомобили се търсят най-сериозно.

Коментари

Задължително поле