В украинския конфликт нито една от страните не успя да се пребори за контрол над небето и да установи превъзходство във въздуха, пише The National Interest.
В опит да попълнят значителните си загуби и да укрепят въздушната си мощ, руските ВКС получават нова партида изтребители Су-57 Фелон и Су-34 Фулбек.
Руските въздушно-космически сили ще получат повече изтребители Су-57 Фелон и Су-34 Фулбек. Москва рекламира Су 57 Фелон като стелт изтребител от пето поколение, въпреки че западни анализатори се съмняват в неговите способности за стелт. Су-34 Фулбек е изтребител-бомбардировач, предназначен за поразяване на стратегически цели на сушата и морето.
„Аерокосмическите предприятия в рамките на „Ростех“ стабилно доставят авиационна техника на войските. Доставените днес самолети Су-57 и Су-34 скоро ще заемат мястото си на активна служба“, каза генералният директор на Ростех Сергей Чемезов.
„Су-34 е ценен от пилотите заради високите си технически и бойни характеристики. Су-57, често наричан „кралят на небето“, демонстрира статуса си на изтребител пето поколение в продължителни бойни условия. Той може ефективно да атакува широк спектър от цели, използвайки оръжия с прецизно насочване, като същевременно поддържа ниска видимост срещу модерни системи за противовъздушна отбрана“, добави главният изпълнителен директор на Ростех.
Всъщност Су-57 Фелон не е „демонстрирал статуса си на изтребител от пето поколение в продължителни бойни условия“.
Да, руските въздушно-космически сили са използвали Су-57 Фелон за нанасяне на далечни удари срещу украински градски центрове и критична инфраструктура. Москва обаче много внимава да не допусне най-модерния си изтребител твърде близо до боевете от страх, че ще бъде свален от украинските западни батерии за противовъздушна отбрана. С други думи, Су-57 Фелон е участвал в битка, но не до степента, необходима за определяне на действителните му бойни способности срещу сравними западни самолети.
„Су-57 и Су-34 са сред най-добрите в своя клас“, каза Вадим Бадеха, ръководител на UAC, която сама по себе си е част от Ростех.
„Те се справят с критични задачи, като същевременно демонстрират превъзходна маневреност и бойни характеристики.
Нашите производствени екипи продължават да работят усърдно за изпълнение на държавната отбранителна поръчка и ние се ангажираме да повишаваме заплатите и да разширяваме корпоративните социални програми“, добави представителят на руската аерокосмическа индустрия.
Руските въздушно-космически сили поеха сериозни загуби в украинския конфликт. Украинското министерство на отбраната определя броя на загубите на руски самолети на приблизително 369. Уебсайтът за анализ на разузнавателни данни с отворен код на Oryx излиза с по-ниско число, 134. (Oryx разчита на визуални доказателства, публикувани в социалните медии.) Реалният брой вероятно е някъде между двете оценки. Що се отнася до Су-57 и Су-34 , руските въздушно-космически сили са загубили тридесет и седем Су-34 и един Су-57, който беше унищожен на земята след атака на украински дрон на далечни разстояния.
Автор: Ставрос Атламазоглу
Ставрос Атламазоглу е опитен военен журналист, специализиран в специални операции и ветеран от гръцката армия (национална служба в 575-ти морски батальон и щаб на армията). Има бакалавърска степен от университета Джон Хопкинс и магистърска степен от Училището за напреднали международни изследвания на Джон Хопкинс (SAIS). Работата му е представена в Business Insider, Sandboxx и SOFREP.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш