Нашата държава не закупи това, което е необходимо, 10 двигателя са достатъчни за пет самолета. В момента ми е известно, че 8 самолета са във въздуха. Тоест останалите с какво летят? Това попита авиоекспертът Ангел Борисов по БТВ. По думите му части се прехвърлят от един самолет на друг.
До скоро законът забраняваше подобно нещо. Борисов е удивен, че във военната авиация това се разрешава. За сравнение, в гражданската авиация това е забранено.
Авиоекспертът коментира възможните причини за инцидента с изтребител, който падна в района на Шабла. "При пускането на светещата цел забелязваме едно отклонение, което е съществено в случая - увеличена вертикална скорост. Твърде вероятно е вертикалното ускорение да е било по-голямо, изненадало е пилотът, който е бил принуден да направи изключително рязка маневра, за да се прицели отново", обясни той.
Това не е шега в нощни условия и над морска повърхност, където може би ще трябва да достигне безопасна височина, която е 200-300 метра. Ако пропадне по-надолу, това е изтребител с голяма скорост, той няма да може да укроти самолета и просто ще се забие във водната повърхност. За мен това е основната версия и почти отива на окончателна, смята Ангел Борисов.
Той изтъкна още, че пилотът не се е обадил нито на ръководител полети, нито е катапултирал. За самото катапултиране също трябва да се обади на ръководителя. Откритата спасителна жилетка според него говори, че при разбиването на машината тя просто е изхвърчала навън.
Това, че той се е обадил, че целта е поразена за мен изключва вероятността в същия момент да избухне ракета под крилото. До този момент всичко е било нормално и в следващия момент, когато е трябвало да предприеме маневра по оттегляне от позицията, той не е успял. Черната кутия ще покаже имало ли е и нещо друго, възникнало в този момент&, каза Ангел Борисов.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш