Дават рекордни бонуси на работниците
Германският автомобилен концерн БМВ раздава на своите работници рекордни бонуси по 8400 евро. Концернът изпревари вечния си съперник Мерцедес по резултати и има амбициозни планове за електрически Ролс-Ройс и Мини.
Автомобилният концерн от Бавария ще инвестира рекордни суми в производство и иновации през 2024 година, за да гарантира успешния старт догодина на новата платформа Neue Klasse ("нов клас").
"Новият клас е много повече от нов автомобил или концепция, тя е нова дефиниция на марката БМВ“, каза на представянето на постигнатите резултати главният изпълнителен директор на компанията Оливер Ципсе. А ръководството на концерна ги определи като "стабилни". Продажбите са нараснали с повече от 6% - до 2,55 млн. автомобила и 209 000 мотоциклета, а приходите са се увеличили с 9% - до 155,5 млрд. евро.
Това означава, че мюнхенският автомобилен концерн е изпреварил конкурента си от Щутгарт Мерцедес-Бенц, чийто резултати са незначително по-скромни: през 2023 г. компанията е продала 2,49 млн. автомобила и е реализирала приходи от 153,2 млрд. евро. Чистата печалба на БМВ е над 12 млрд. евро и баварският автомобилен производител може да си позволи да изплати добри дивиденти на акционерите и бонуси на служителите.
Висококвалифицираните работници, например, ще получат по 8400 евро и бонус в корпоративната пенсионна схема. И по този показател БМВ изпреварва Мерцедес-Бенц, чийто най-висок бонус за миналата година достигна 7300 евро. За сравнение: Фолксваген изплаща на служителите си бонус в размер на 4 735 евро, а в дъщерното дружество Порше, което работи в премиум сегмента и чиито резултати за миналата година отново са отлични, бонусът достигна 9 690 евро.
През 2024 г. обаче БМВ ще реинвестира основната част от спечелените пари за разширяване на производството. В момента БМВ изгражда нови производствени мощности за високоволтови батерии за електрически автомобили както в Германия (в град Ирлбах, Бавария), така и в Китай, САЩ и Мексико.
Напредват и плановете нов завод за автомобили в Дебрецен, Унгария, за разширяване на централата на БМВ в Мюнхен и за преминаването изцяло към електромобилност на марката Мини, базирана в Оксфорд, Великобритания.
(Със съкращения)
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш