"Възраждане": Преосноваването на българската държава започва с отварянето на училища

"Възраждане": Преосноваването на българската държава започва с отварянето на училища

През 19-ти век преосноваването на българската държава започва с отварянето на училища. Това се казва в позиция на партия "Възраждане", разпространена до медиите.

Ето и пълният текст на позицията:

През 19-ти век преосноваването на българската държава започва с отварянето на училища.

Равният достъп до образование е важен фактор в образователната система на държавата. В страната ни в последните 22 години, по данни в Националния статистически институт налични от 2000 г. насам, са закрити 1123 училища, като 367 (33%) са закрити в последните 12 години. Средно на година през последните 22 години се закриват по 51 училищa, a през последните 12 години средно на година се закриват по 31 училища. При детските градини ситуацията не е по-различна. Закрити  са 1432 детски градини, като 474 (33%) са закрити в последните 12 години. Средно на година през последните 22 години се закриват по 65 детски градини, a през последните 12 години средно на година се закриват по 40 детски градини. 

Това принуждава много семейства да сменят адресната си регистрация, да напуснат родното си място и да се преместят в по-голям град, за да могат да осигурят  равен достъп и по-добри възможности за образование на децата си. Така няколко големи града се превръщат в гостоприемници на по-голяма част от населението в страната. Образователната система в тези градове се натоварва и често не може да предложи места за всички ученици, а в други населени места образователни учреждения затварят врати поради липса на ученици. 

Разкриването на нови училища и детски градини и запазването на вече съществуващите във всяко населено място е от огромна важност за справянето с демографската криза и развитието на регионите в страната ни. То би трябвало да бъде в основата на държавната образователна политика.

Овладяването на българското образование от чужди фондации е проблем, унищожаващ националното ни самосъзнание. След като чужди фондации нахлуха в него през Министерството на образованието, сега много училища отбелязват на интернет платформите си, че работят директно с американската фондация - „Америка за България“ и пряко финансираната от тях „Заедно в час“. Която и да е чужда държава няма място в българското образование чрез своите фондации, защото това води до обезличаване на националната ни идентичност и подмяна на самосъзнанието на поколения българчета. 

Съдържанието на учебниците и тяхното разнообразие също не е в полза на българското образование. То трябва да бъде внимателно преценено от работни групи с участието на всички имащи връзка с образователната система – експерти, директори, учители, родители, преподаватели по конкретния предмет. Броят на учебниците по предмет трябва да се намали и да се прекрати изнудването на родителите, които са принудени да купуват скъпи учебници от определени издателства.

Повече практични занимания в училище ще доведе до превръщане на българското училище в институция, която освен образование и възпитание, дава възможност и за натрупване на социални умения. Осигуряване на добро партньорство между средно образование, висше образование и българските предприемачи ще доведе до разрешаването и на кадровата криза, която наблюдаваме във всички сфери на образованието.

Това са част от проблемите, а техните  решения ще бъдат предприети от „Възраждане“  в краткосрочен план, за да функционира правилно една от най-важните сфери в държавата – образователната.

Купуването и продаването на гласове е престъпление.

Най-четени