Авиокомпаниите дължат обяснение за всяко закъснение

При парично обезщетение закъснението се смята от времето на кацане, обясни Игнат Арсенов от КЗП.

След 5 часа отлагане можем да откажем полета

Пътниците трябва да знаят причината

Авиокомпаниите дължат обяснение на своите пасажери при какъвто и да е проблем с полета. Пътниците трябва да знаят какво е естеството на проблема, кога реално ще се осъществи пътуването и очаква ли се закъснение. Това е категоричен Игнат Арсенов от Комисията за защита на потребителите.

Ако полетът ни закъснее с повече от 5 часа, можем да се откажем от него и до 7 дни трябва да си получим обратно парите, платени за самолетния билет, обясни той пред БНР. След два чака закъснение превозвачът трябва да ни осигури храна и напитки, а при отлагане с ден - настаняване в хотел и трансфер от и до летището, припомни той. Ако авиокомпанията не го направи, пазете касовите бележки, за да претендирате впоследствие за тези разноски, съветва Арсенов.

При закъснение по вина на авиокомпанията пътниците имат право на допълнително парично обезщетение от 125 до 600 евро.

Коментари

Задължително поле