Десетки арестувани при антиправителствени протести в Казахстан

Кристалина Георгиева: Икономическият ръст на Китай ще бъде по-малък от очакваното

Марсилия до дъно

Караянчева за прекратения Луковмарш: Антисемитизмът, расизмът и ксенофобията нямат място в обществото ни

Черногорец издигна 6-тонен пилон с най-голямото българско знаме в София

Владислав Горанов: Ако погледнем числата, държавата се развива изключително успешно

Японските власти пуснали 23-ма пътници от „Даймънд принсес“, без да ги проверят за коронавирус

Външно министерство: Провеждането на Луковмарш бе предотвратено благодарение усилията на българските власти

Шефът на „Райънеър“ иска по-щателни проверки на мъжете мюсюлмани по летищата

Франция започна закриването на най-старата си АЕЦ

Луковмарш не се проведе

Коронавирус и в Обединените арабски емирства

Военнослужещи унищожиха невзривени боеприпаси, открити край Чепинци

Подновяват „Луцифер” за шести сезон

11 задържани при спецоперация в Бургаско

Автомобили тровят Пирин

Снимка: Архив

„С над 1000 тона вредни емисии от автомобили е замърсен Пирин за последните шест месеца, като само за януари цифрата е 250 тона“, съобщи кметът на Банско Георги Икономов пред депутатите от парламентарната комисия по околна среда, които бяха на изнесено заседание в града.

Икономов уточни, че информацията е взета от камерата, която брои колите на входа на Националния парк. Кметът каза, че „не му се мисли“ колко е замърсена планината от автомобилите, които се качват до ски зоната заради липса на втори кабинков лифт.

Кметът на Банско Георги Икономов запозна депутатите със ситуацията в НП „Пирин“.

„Дори не искам да мисля колко е увредена природата в Пирин вследствие на автомобилните газове през последните 10 години. Нека еколозите да сметнат“, добави Икономов. Именно „природозащитни“ организации години наред протестират срещу изграждането на модерното въжено съоръжение.

Градоначалникът запозна присъстващите с две екологични инфраструктурни съоръжения, изградени в Банско – изпълнената с евро средства Пречиствателна станция за отпадни води, както и изградената като частна инициатива централа за топлинна енергия на био маса, която към момента е общинска собственост.

„Всички обществени обекти в Банско и Добринище се отопляват екологично. Това е реалност, с която малко общини могат да се похвалят и реална мярка за подобряване на екологичните показатели” сподели Икономов.

Той използва работната среща, за да запознае народните представители с потенциала за развитие на ски зоната и нейното уплътняване. Не само за изграждане на още една кабинкова линия, а също реализирането на подобрения, които да я направят по-функционална и удобна за туристите.

В рамките на своята програма, народните представители посетиха на място обектите, за да се запознаят отблизо с изградените екологични технологии.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (4)

  1. Максимална дължина до пистите от центъра на Банско – 12 км. Отиване и връщане 25 км.
    Градски разход на гориво, т.е 12 л на 100 км. З а 25 км разходът е 3 литра.
    3 литра е равно на 2.5 кг тегло на горивото. Приемаме, че цялото количество (2.5 кг) е въглероден диоксид, което ще премине през двигателя и ще излезе през ауспуха на колите.
    1000 тона = 1 000 000 кг „вредни емисии“ за 6 месеца.
    Разделяме 1000000 (един милион) килограма на 2.5 кг (толкова пресметнахме, че „излиза“ през ауспуха на всеки автомобил) и получаваме 400 000 автомобила, които са се качвали на 12 км от Банско по посока пистите в Пирин (и то задължително на най-високата писта – 12 км).
    Сега поглеждаме броя на туристите в Банско и оставаме изумени – цитирам:
    „По ски пистите на Банско тази година са карали половината от тези общо 200 хил. туристи, избрали България за зимен туризъм, предаде репортерът на БНТ Слави Илиев.“

    След, което питам вестник труп:
    Ало, Труп,
    Наистина ли сте събрали най-неграмотните журналя в България, та публикувате какви ли не глупости, писани от алкохлизирани наркомани?

  2. Ужасно! Не трябва да има коли в планината, едното е несъвместимо с другото. Да се наблегне на екологичния транспорт, да има лифтове, това е правилното решение.

  3. Не само колите тровят Пирин, а и фалшивите зелени, като чета тази новина и още повече ме хваща яд на тях. Ако не бяха те, сега Банско щеше да си има втори лифт и нямаше да има нито опашки, нито вредни емисии.

  4. Ако не бяха платените атаки на зелените, досега да имаме нови лифтове в планините и пъти по-малко коли съответно.

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.