На 19 февруари 2019 да почерпят

Възход на крайнодесните на изборите за ЕП (обзор) Десницата и левицата остават първи сили, сочи проучване на Европарламента

Над 1000 души почетоха паметта на убития Валери Дъбов в Кюстендил

Борисов измъква ГЕРБ от капана, който сами си заложиха Преференциите остават 5% за избори за ЕП и 7% за парламентарни избори

Инспектираща група от Руската федерация е на посещение у нас

Бързите кредити намаляха с 11% Хората се обръщат за финансиране към банките

Александър Симов: БСП няма да сключва предизборна коалиция с АБВ

Търсят още над 300 тол полицаи Средната заплата за длъжността е между 1100 и 1300 лв

Шефовете нямат право да глобяват работници при нарушаване на трудовата дисциплина

Ексдепутатът от ДПС Хасан Хаджихасан осъди прокуратурата за 10 800 лева Бившият народен представител бе съден и оправдан по дело за обществена поръчка в Благоевград

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ във вторник, 19 февруари 2019

Вицепрезидентът Илияна Йотова: Пророческите слова на Апостола изискват отговор с дела, не с празни думи

19-годишният Алекс от Гольовците се предаде (обзор) Каракачанов: Кой възпита безнаказаност у убийците?

41-годишен катастрофира в дърво след преследване с полицията

Данъчните продават пушки Най-ниската цена е 290 лв.

Адвокат Петър Славов: Винаги съм бил против по презумпция МВР да приема, че всички водачи на пътя са нарушители

Предлаганите промени в Закона за движение по пътищата предвиждат санкциите за младите шофьори и за нарушителите на пътя да станат по-сурови.

Според бившия депутат и автор на предишни промени в закона Петър Славов и председателя на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов предлаганите промени са лобистки.

„Трябва да се зададе въпросът какво искаме – един нов добър Закон за движение по пътищата или сегашният да бъде разделен на три чисто механично и през част от тях да се вкарат различни лобистки промени”, заяви пред БТВ Славов.

„Силно ме притеснява, че липсва третият закон за пътните превозни средства. Питам вярно ли е, че в него се прокрадват лобистки промени, които да ограничат малките сервизи и те да бъдат унищожени”, попита бившият депутат.

„Винаги съм бил против по презумпция МВР да приема, че всички водачи са нарушители и да ги санкционира. Трябва много ясно да се диференцират добросъвестни водачи и нарушители и санкциите да бъдат за системните нарушители”, на мнение е Петър Славов.

Той уточни, че мерките по отношение на младите шофьори са за първите шест месеца, след като вземат книжка.

„Очевидно е, че тези разпоредби няма да сработят, защото най-логичното нещо, което един нов шофьор може да направи, за да не бъде репресиран с всички тези ограничения, е просто шест месеца да не управлява автомобила”, коментира още Славов.

Той припомни статистика от 2015 г., според която близо 2000 водачи – така наречените системни рецидивисти, са с пет или повече невръчени наказателни постановления.

„Няма контрол. Те спокойно си карат по пътищата, а МВР не може да ги намери и да им връчи постановленията”, заяви експертът.

Според Йонко Иванов в момента има два закона, единият от които е много лош и той няма да бъде приет.

„Това е Законът за водачите на моторни превозни средства, който е лобистки и в него се вкарани едни интереси. Правен е от хора, които не са експерти и въобще нямат поглед върху това, което са писали. Другият малко по-добър закон е този за движението по пътищата”, коментира Иванов.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.