На 29 януари 2020 да почерпят

Дневен хороскоп на Алена за сряда, 29.01.2020

Земетресение от 7.7 по Рихтер между Ямайка и Куба

ЕС връща с два самолета свои граждани от Китай

Георг Георгиев: СЕТА увеличи с 29% търговския обмен между България и Канада

Хамас отхвърли мирния план на Тръмп за Близкия изток

Откриха починал от измръзване мъж край добричко село

В спомена на магията Китай

Китай може да има ваксина срещу коронавируса до три месеца

Проверяват случай с пострадал ученик в пловдивска гимназия

Двама души са загинали при катастрофата на пътя Русе-Силистра

Тръмп предложи създаването на палестинска държава със столица Източен Йерусалим

Президентът прехванат от ДАНС (обзор) Водено е дело срещу престъпна група, пречила на проверка на КПКОНПИ срещу държавния глава

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в сряда, 29 януари 2020

Тежка катастрофа затвори пътя Русе-Силистра

Адвокат Петър Славов: Винаги съм бил против по презумпция МВР да приема, че всички водачи на пътя са нарушители

Предлаганите промени в Закона за движение по пътищата предвиждат санкциите за младите шофьори и за нарушителите на пътя да станат по-сурови.

Според бившия депутат и автор на предишни промени в закона Петър Славов и председателя на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов предлаганите промени са лобистки.

„Трябва да се зададе въпросът какво искаме – един нов добър Закон за движение по пътищата или сегашният да бъде разделен на три чисто механично и през част от тях да се вкарат различни лобистки промени”, заяви пред БТВ Славов.

„Силно ме притеснява, че липсва третият закон за пътните превозни средства. Питам вярно ли е, че в него се прокрадват лобистки промени, които да ограничат малките сервизи и те да бъдат унищожени”, попита бившият депутат.

„Винаги съм бил против по презумпция МВР да приема, че всички водачи са нарушители и да ги санкционира. Трябва много ясно да се диференцират добросъвестни водачи и нарушители и санкциите да бъдат за системните нарушители”, на мнение е Петър Славов.

Той уточни, че мерките по отношение на младите шофьори са за първите шест месеца, след като вземат книжка.

„Очевидно е, че тези разпоредби няма да сработят, защото най-логичното нещо, което един нов шофьор може да направи, за да не бъде репресиран с всички тези ограничения, е просто шест месеца да не управлява автомобила”, коментира още Славов.

Той припомни статистика от 2015 г., според която близо 2000 водачи – така наречените системни рецидивисти, са с пет или повече невръчени наказателни постановления.

„Няма контрол. Те спокойно си карат по пътищата, а МВР не може да ги намери и да им връчи постановленията”, заяви експертът.

Според Йонко Иванов в момента има два закона, единият от които е много лош и той няма да бъде приет.

„Това е Законът за водачите на моторни превозни средства, който е лобистки и в него се вкарани едни интереси. Правен е от хора, които не са експерти и въобще нямат поглед върху това, което са писали. Другият малко по-добър закон е този за движението по пътищата”, коментира Иванов.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.