Управляващите спечелиха парламентарните избори в Полша

Слабо земетресение край Ихтиман

Орбан загуби Будапеща на местните избори

Кюрдите се разбраха с Дамаск, сирийската армия изпраща войски в Северна Сирия

Шестима души загинаха при тежка катастрофа край Казанлък

Вижте какво ще е времето днес

Изгубени в празнодумието Вече не вярваме на думите, на медиите, на политиците

Първите български общинари работят напълно безплатно

На 14 октомври 2019 да почерпят

Дневен хороскоп на Алена за понеделник, 14.10.2019

Три пожара горят край хълма Трапезица в Търново

Отиде си Милчо Левиев – съвременният гений в джаза Легендарният музикант, аранжор и пианист донася световна слава на България

Турция засилва офанзивата в Сирия (ИНФОГРАФИКА)

Пол Маккартни често сънува Джон Ленън

Чакаме чернокопа да дойде от Румъния Морето край Варна е пълно със сафрид

Увеличават бюджета за национална туристическа реклама Браншът иска нови визови режими за турци и рунаци

Догодина България ще разполага с по-голям бюджет за национална туристическа реклама. Това съобщи след заседание на Националния съвет по туризъм в курорта Златни пясъци министър Николина Ангелкова. Разчетите на МТ сочат, че за ефективна промоция на страната ни на ключови и перспективни пазари са нужни поне 50% повече от тазгодишния бюджет от 11 млн. лв. Конкретните цифри ще станат ясни в края на август, но вече има уверение, че МС ще отпусне повече средства, зарадва бранша Ангелкова.

До края на лятото ще текат срещи с туроператори от 10-те топ пазара, за да бъдат определи оптималните формати на рекламата. Тя ще е ударна за периода юни-септември заради голямата конкуренция от страна не само на Турция и Египет, но и на Гърция, Хърватска и Испания, поясни Ангелкова. Тя припомни, че от януари до май у нас са почивали над 2,4 млн. чужденци, което е с 1% повече от 2018 г. „Чакаме данните за юни, който е ключов месец. Отдавна сме наясно, че този летен сезон ще е труден, но много ме е яд, че чрез негативни кампании го отписват заради единични нарушения по плажовете и в хотелите. В националните курорти има достатъчно туристи. Няма как да замитаме 20-годишни проблеми, търсим решения за тях в диалог, за да постигнем устойчивост на сектора“, коментира Ангелкова.

„2019 г. е преломна за бранша. Трудно ще повторим рекорда от 9,2 млн. чужди туристи от миналата година, но това не е повод за отчаяние. Трябва повече да се самоуважаваме“, подкрепи я зам.-председателят на Националния борд по туризъм Мартин Захариев. От името на бранша той апелира външно министерство за преразгледа визовите режими за Турция и Русия. Бизнесът иска туристическите визи да станат многократни или да се издават на границата, подобно на Гърция. „В момента посредници оскъпяват визите тройно. В Турция например от 55 долара цената скача на 150 долара. А потенциалът за зимен, голф и хазартен туризъм от южната ни съседка е огромен. Нужно е също дипломатите и търговските ни аташета да станат посланици на българския туризъм, каквито в момента не са“, коментира Захариев.

За да се насърчи вътрешният туризъм, част от всички над 3000 читалища трябва да заработят и като туристически инфоцентрове, предлагат от борда. Оттам апелираха НСИ да си оправи методиката за изчисления, тъй като броят на местата за настаняване и легловата база са далеч от реалните. Корекция се очаква с въвеждането от 1 октомври на Единната система за туристическа информация. Тя не само ще изсветли сектора, но ще улесни вземането на правилни управленски решения, единодушни са МТ и браншът. Другият тежък проблем – дефицитът на кадри, може да се реши чрез по-високо заплащане и удължаване на сезона по морето. „Базите за балнеология по Северното Черноморие са уникални, регионът е вдигнал нивото, но за да докараме клиенти до Варна след средата на септември трябва да има въздушни връзки, а те секват. Решението е в ръцете на общините“, поясни Сийка Кацарова, председател на Българския съюз по балнеология и СПА. Според нея местните власти по морето могат да променят картината, като заделят част от туристическия данък за гаранция на самолетни седалки в крилата на сезона и целева реклама на балнеоваканции.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.