Пълният отказ от алкохол повишава риска от дeменция Умерената консумация пък го намалява

Най-малко четирима загинали при земетресението в Турция

Еколози: Пожарът в Дуранкулашкото езеро е унищожил местообитанието на редки птици

Акт за административно нарушение на издателите на осъвременения вариант на „Под игото“

Вижте кой е в първата десетка на „зелените“ милиардери Агенция Bloomberg обяви най-успешните бизнесмени в зелената икономика

Борис Джонсън подписа споразумението с ЕС за Брекзит Премиерът заяви, че с това се отваря нова глава в историята на страната

Земетресение от 6,8 по Рихтер удари Турция (ВИДЕО)

Училища затварят в половин България

Боливия прекратява дипломатическите отношения с Куба

Връщат размера на налога за хазарта (обзор) Обрат в облагането на игрите на късмета с нов законопроект

„Труд Уикенд“ – един вестник за два дни

Говорителка на Тръмп: Следващата седмица трябва да приключи процесът по импийчмънт

Вежди Рашидов е на посещение в Саудитска Арабия Обсъжда програма за културно сътрудничество

ГЕРБ за вота на недоверие: Служебно правителство е пир по време на чума (обзор) Водната криза е от политическо безхаберие, заяви Корнелия Нинова

Евакуираха мол в София заради бомбена заплаха

БДЖ на печалба с 10 мнл. лв. през 2018 г.

БДЖ излиза с печалба от 10 мнл. лв. през 2018 г. Това заяви пред журналисти Григори Григоров, председател на Съвета на директорите на „Холдинг БДЖ“. На среща с новото ръководство на дружеството стана ясно, че холдингът е на печалба, но само счетоводна, допълниха от дружеството. Междувременно обявиха, че бюджетът на дружеството ще бъде готов до 15 февруари

„Приходите на БДЖ са около 350 млн. лв. годишно, като половината са субсидия на държавата. 40 млн. лв. е капиталовият трансфер на година с основна задача модернизация на състава“, каза още Григоров.

Той посочи, че се очаква бюджетът за 2019 г. да бъде с около 20 млн. лв. повече от 2018 г.

През средата на 2019 година БДЖ ще плати 2 млн. лв. от бюджета си за наем на 20 локомотива и 50 вагона. Търсят и мотриси под наем, но налични ще има най-рано след средата на следващата година. За целта холдингът преговаря с български и чуждестранни компании.

„В момента заради недостиг и остарялата техника потменяме около два-три влака на ден“, заяви Григори Григоров, член на Съвета на директорите на „Холдинг БДЖ“ ЕАД. В свой план за развитие на дружеството холдингът е предвидил 150 млн. лв. за ремонт на мотриси през следващите три години. Но процедурите за ремонт при възлагане на външни подизпълнители отнемат между 6 месеца и година. „Единственият вариант да изпълним графика е да наемем допълнителен подвижен състав в помощ на това, което разполагаме в момента“, обясни той.

За миналата година БДЖ отчита закъснение от 430 хил. минути. Средно дневно закъснението на всички 560 влака е с около 3 минути. От ръководството на холдинга обявиха, че ще подобрят комфорта на пътниците и обслужването им на касите на гарите. А старите и студени влакове изобщо няма да бъдат пускани по линиите. Заради това недостигат около 200 композиции годишно.

„Опитваме се да изкараме БДЖ от 19-и век и да въведем иновации“, коментира изп.-директор на „Холдинг БДЖ“ инж. Никола Василев. Но иновациите не са на дневен ред, след като стана ясно, че нов подвижен състав няма да има в следващите 5-6 години, а тогава изтича договорът на дружеството с държавата. Съдбата му след това не стана ясно от отговорите на ръководството на БДЖ.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.