На 17 февруари 2019 да почерпят

Путин и Макрон обсъдиха положението в Сирия

Вижте 16-ия поход Луковмарш в София през обектива на „Труд“

Близо 700 пътници бяха свалени от влак в Германия заради намерен пистолет

Мирослав Ангелов от Враца: Плодове и чай ме спасиха дори от язва на стомаха Плодолечението е много полезно, но трудно без опитен водач

Френски изкушения в „Живот нависоко“ Жулиет Бинош пак при Клер Дени

Няма хора под развалините на университетската сграда в Санкт Петербург

Румяна Бъчварова: Истината за спасяването на българските евреи може да ни обедини като нация

Арестуваха 8 души за срутената мина в Бразилия

Специализираният съд остави в ареста Димитър Желязков-Очите

Областният управител на Пловдив Здравко Димитров информира премиера Борисов за ситуацията около инцидента с влак

Неонацистка заплаха събра стотици на контра на “Луковмарш“ (СНИМКИ)

Турция задържа 33-ма мигранти при опит да преминат в България

Срути се част от сграда на университета в Санкт Петербург

Майкъл Пенс и Ангела Меркел обсъдиха газопровода „Северен поток 2“

БДЖ на печалба с 10 мнл. лв. през 2018 г.

БДЖ излиза с печалба от 10 мнл. лв. през 2018 г. Това заяви пред журналисти Григори Григоров, председател на Съвета на директорите на „Холдинг БДЖ“. На среща с новото ръководство на дружеството стана ясно, че холдингът е на печалба, но само счетоводна, допълниха от дружеството. Междувременно обявиха, че бюджетът на дружеството ще бъде готов до 15 февруари

„Приходите на БДЖ са около 350 млн. лв. годишно, като половината са субсидия на държавата. 40 млн. лв. е капиталовият трансфер на година с основна задача модернизация на състава“, каза още Григоров.

Той посочи, че се очаква бюджетът за 2019 г. да бъде с около 20 млн. лв. повече от 2018 г.

През средата на 2019 година БДЖ ще плати 2 млн. лв. от бюджета си за наем на 20 локомотива и 50 вагона. Търсят и мотриси под наем, но налични ще има най-рано след средата на следващата година. За целта холдингът преговаря с български и чуждестранни компании.

„В момента заради недостиг и остарялата техника потменяме около два-три влака на ден“, заяви Григори Григоров, член на Съвета на директорите на „Холдинг БДЖ“ ЕАД. В свой план за развитие на дружеството холдингът е предвидил 150 млн. лв. за ремонт на мотриси през следващите три години. Но процедурите за ремонт при възлагане на външни подизпълнители отнемат между 6 месеца и година. „Единственият вариант да изпълним графика е да наемем допълнителен подвижен състав в помощ на това, което разполагаме в момента“, обясни той.

За миналата година БДЖ отчита закъснение от 430 хил. минути. Средно дневно закъснението на всички 560 влака е с около 3 минути. От ръководството на холдинга обявиха, че ще подобрят комфорта на пътниците и обслужването им на касите на гарите. А старите и студени влакове изобщо няма да бъдат пускани по линиите. Заради това недостигат около 200 композиции годишно.

„Опитваме се да изкараме БДЖ от 19-и век и да въведем иновации“, коментира изп.-директор на „Холдинг БДЖ“ инж. Никола Василев. Но иновациите не са на дневен ред, след като стана ясно, че нов подвижен състав няма да има в следващите 5-6 години, а тогава изтича договорът на дружеството с държавата. Съдбата му след това не стана ясно от отговорите на ръководството на БДЖ.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.