На 19 юни 2019 да почерпят

Шофьор помете полицейски шеф на мотор в София

Западът превръща хората в биороботи с айфони

Емил Радев ще е евродепутат от листата на ГЕРБ

Борис Джонсън печели най-много гласове на второто гласуване на депутатите консерватори

Румънец начело на фракцията на Макрон Дачиан Чолош е компромис между Париж и Хага

Солистите Виктор и Евгения: Нашият хор помага да разберете Русия Започна турнето на Кубанския казашки ансамбъл в България

Газ битката САЩ – Русия сваля цената на горивото у нас В хъб “Балкан” се чака, освен руско и азерско гориво, и американски и египетски втечнен газ

Българите никога няма да надхвърлят 7 млн. души По най-лошия сценарий за 80 г. ще се стопим до 2 млн.

Алесандра Амброзио си почива в съседна Гърция

ЕС отложи до октомври решението за започване на преговори с Албания и Северна Македония

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в сряда, 19 юни 2019

Купуваме 50% по-малко нови коли от гърците Германците ни изпреварват осем пъти по автомобили

Тръмп: Бих обмислил военно нападение срещу Иран, за да не се сдобие с ядрено оръжие

Образователният министър Красимир Вълчев: Още 113 училища стават иновативни 400 от 2400 школа въвеждат подобрения в преподаването

Битка за кино на голям екран в Кан

СПЕЦИАЛНО ЗА „ТРУД“ ОТ КАН

На откриващата пресконференция на 70-ия фестивал в Кан председателят на журито Педро Алмодовар прочете изявление, което ще остане в историята. „Не бих възприел „Златна палма“ да се връчи на филм, който няма шанс да бъде видян на голям екран“, заяви той. Алмодовар изрази впечатленията си, че платформите за онлайн гледане на филми безспорно разширяват зрителската аудитория, но бе категоричен, че „тези платформи не би трябвало да заемат мястото на съществуващите начини за гледане на филми в киносалоните. Те по никакъв начин не бива да променят условията спрямо зрителите – да могат да гледат техните филми и на кино. Всичко това, разбира се, не значи, че аз лично не приветствам новите технологии и възможности – напротив. Ще се боря за едно нещо, за което, опасявам се, новите поколения нямат представа – способността на големия екран да хипнотизира зрителя.“

Повод за тези думи на Алмодовар бе включването в конкурса на два филма, продуцирани от Netflix – „Окя“ на корейския режисьор Бон Джун-хо (който всъщност е американска продукция с изпълнителен продуцент Брад Пит) и „Разкази на Майеровиц“ на Ноа Баумбах с Бен Стилър, Дъстин Хофман и Ема Томпсън. Платформата пуска глобално (и в България – “Окя“ ще бъде достъпен от 28 юни) тези филми и няма никакво намерение да ги показва в разпространение по кината, нито на други кинофестивали. Това беше повод Асоциацията на френските киносалони да настоява директорът на фестивала Тиери Фремо да ги изключи от конкурса. Реакцията беше, че от догодина в конкурса на Кан ще могат да участват само филми, чието киноразпространение поне във Франция е гарантирано.

Един от двата филма на Netflix – „Окя“на Бон Джун-хо, е сред събитията на фестивала. Много добра сатира на консуматорството, филмът виртуозно описва провала на мегаломански проект за отглеждане на суперпрасета, ръководен от безскрупулните героини на Тилда Суинтън (в ролята на две близначки). Хуманното послание на филма е защитено майсторски от таланта на един от водещите южнокорейски режисьори в момента и филмът заслужава да бъде видян от много зрители.

Дано хората от Netflix осъзнаят, че колкото и глобална да е услугата им, публиката, ходеща на кино и чакаща с нетърпение кинофестивалите навсякъде по света, е съвсем различна от обикновените онлайн потребители и заслужава да не бъде пренебрегвана.

 

„Призраците на Исмаел“ разочарова на старта

След вълнуващото изказване на великия испански режисьор най-значимото филмово събитие бе открито с френския филм „Призраците на Исмаел“ на Арно Деплешен. Въпреки престижния избор да бъде откриващ филм и интригуващото партньорство между Матийо Амалрик като режисьор в криза, Марион Котийар като завърналата се отдавна изчезнала негова съпруга и Шарлот Гендбур като настоящата му любов, филмът страда от ред слабости, присъщи на френското мелодраматично кино.

Сред първите сериозни кандидати за „Златна палма“ се открои новият филм на Тод Хейнс – “Кабинетът на чудесата“ (Wonderstruck), който по изключително майсторски и стилен начин преплита съдбите на глухо момиче и момче, живели съответно през 20-те и 70-те години. Джулиан Мур прави една от най-силните си роли като глухоняма жена.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.