Дневен хороскоп на Алена за събота, 23.11.2019

На 23 ноември 2019 да почерпят

Сръбски министър: Не сме като България, сами избираме приятелите си

Разследват смърт на служител на енергото върху електрически стълб

Мария Габриел: Постът заместник-председател в ЕНП дава възможности и влияние

Глобална епидемия от обездвижване сред децата

Спешен медик е уволнен в Габрово заради пациентка, починала от масивен инфаркт

Вучич: Руснаците не ни дават нищо даром

ООН: Въздушните удари в Йемен са намалели рязко

Берлускони в болница, паднал на конгреса на ЕНП в Загреб

Учител предотврати масова стрелба в сръбско школо

Ваксините за грип свършиха Няма нито една доза в аптечната мрежа, няма да има и нови доставки

„Труд Уикенд“ – един вестник за два дни

Българска фирма измами Енрике Иглесиас, турнето му е отменено

Четири часа остана блокиран пътят София-Варна след тежката катастрофа

Блокада на ГКПП „Кулата“ засега няма да има (СНИМКИ) Повечето искания на превозвачите бяха удовлетворени

Над 50 превозвачи, собственици на малки фирми, се събраха на ГКПП „Кулата“ на обявения протест срещу километричните опашки и мудната работа на пункта. Те бяха организирани от Съюза на транспортните работници, с които нито една държавна институция не бе разговаряла до момента.

„Ние имаме простички искания, хората назначени на работа на „Кулата“ да работят. А не да говорят по телефона, да се разкарват по трасетата, а ние да висим. Положението ни напоследък стана непоносимо. По 10 часа висим на опашки, губим време и пари. Правят ни безумен фискален и документен троен контрол и проверка, на кантара също висим, после ни принуждават да купуваме винетки от пункта, безумие. А при една добра организация на работата, може да се спестят нерви и неоправдано висене“, казаха на импровизирания митинг превозвачите.

„Не ни разбирайте грешно, ние не сме против проверките, ако трябва нека бъдат и петорни, но искаме всичко това да става бързо и добре организирано, а не да ни разкарват като маймуни“, оплакаха се шофьорите. Според тях това се прави само от българска страна, от гърците оплаквания няма.

Втората причина за големите опашки е и архаичната инфраструктура на пункта, която отдавна не отговаря на драстично увеличената натовареност. Тук на денонощие преминават по 1700 товарни камиона. Шофьорите бяха категорични, че протестират срещу неефективната работа на служителите и присъствието на три контролни институции- гранична, митница и НАП.

Превозвачите не отричат, че има успех от предприетите мерки от събота насам, но смятат, че те са временни, само докато журналистите са тук.

При протестиращите за преговори пристигнаха областният управител на Благоевград Бисер Михайлов, шефът на Югозападна митница Георги Александров и шефът на РДГП-Смолян Стоян Мандаджиев.

След близо час разговор по-голямата част от исканията на протестиращите бяха удовлетворени. Договорено бе служители на полицията от България и Гърция да следят за организацията на движението в зоната за контрол.

Денонощно ще работят три трасета с три кантара. Физическият контрол на товарите се измества с около 30 метра след кантарите, за да се избегнат задръстванията. В най-кратки срокове ще бъде създаден общ ситуационен център за връзка на транспортните работници и на медиите с граничния пункт. Малко повече време изисква изпълнението на последния ангажимент – поставяне на електронни дисплеи, които да показват  резултатите от проверката на преминаващите камиони. До 10 юни се очаква да бъде отворено и трасето от гръцка страна което в момента е в ремонт.

Въпреки постигнатите договорености, протестната готовност се запазва, обявиха превозвачите.

„Дано всички мерки са постоянни, защото се притесняваме, че като си отидат медиите и началниците от пункта, пак ще започне мудната работа“, казаха шофьорите. В отговор на притесненията им, шефът на Югозападна митница Георги Александров си даде публично мобилния телефон и помоли, ако има подобни проблеми да му звънят лично.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.