Гърция иска милиарди евро от Германия

Петя Аврамова: От 15 май започва тестването на тол системата

Около 200 000 пчели на Нотр Дам оцелели въпреки огнения ад

Йорданка Фандъкова: Работим за осигуряване на качествени работни места, за да задържаме младите в града

Отново мръсна клевета срещу България “Репортери без граници” калят страната ни под диктовката на българските соросоиди

Арестуваха адвоката на българина Серафим Райчев

Романтика и оспорвано състезание тази вечер в „Hell’s Kitchen“

Султанатът на Оман се отказа от исковете си срещу България заради КТБ

Проф. Пламен Киров: Лозан Панов ще бъде удовлетворен, само ако той посочи главния прокурор

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в петък, 19 април 2019

Според разследването на Робърт Мълър няма координация между кампанията на Тръмп и Русия

Инвеститорите доволни от ниските данъци и заплати България става 12-та в света по производство на коли, ако “Фолксваген” направи завод

Сани Жекова слиза от сноуборда

Туба Бююкюстюн не се отказва от актьорството Този сезон обаче няма да се снима в сериали

Куриери докладват на НАП онлайн търговците

Богдан Милчев: Има несъответствия между инфраструктурата и изискванията в района на катастрофата с Местан

Кадър от БТВ

Днес експерти на Института по пътна безопасност анализират пътния участък, на който стана катастрофата с участието на Лютви Местан. Това каза пред БТВ Богдан Милчев.

От това, което се вижда на първо четене – има несъответствия между инфраструктурата и нормативните изисквания – височината на пътните знаци не отговаря на нормативните изисквания.

Островчето в самото кръстовище трябва да бъде повдигнато съгласно нормативните изисквания и да бъде с бордюр, а то с маркирана боя, не запазва водачите. В участъка няма ограничение на скоростта в района на кръстовището. Почти навсякъде в нашата пътнотранспортна мрежа имаме ограничения, когато наближаваме кръстовища. В този участък няма. Има още неща, които са като несъответствия.

Нашите експерти ще изготвят доклада и ще го сведем до знанието на всички. Това не се прави, за да се уязви някой, а да се коригира транспортната система и да бъде приведена в безопасност, допълни той.

„От всяка катастрофа трябва да взимаме поука. Институтът за пътна безопасност изследва пътната среда след всяко по-тежко пътнотранспортно произшествие, което предизвиква обществено внимание.Такова изследване на пътната среда при тежки ПТП-та е европейска практика. То се прави, за да видим възможно ли е да променим пътната среда, така че хората, когато допускат грешки, да не загиват“, каза още експертът.

По думите му, изследването на самата транспортна среда в района е задължително.“Ние във всяко едно кръстовище имаме системен проблем и той се повтаря. Затова трябва да го коригираме. В България нямаме такава институция, която да изследва пътно-транспортната система, когато стават тежки произшествия. Правят се т.нар. одити по пътна безопасност, влиза цял екип, който прави такова изследване. За първи път Институтът по пътна безопасност започна да прави нещо подобно, но ние сме доброволци, не разполагаме с ресурса и техниката, с която разполагат нашите европейски колеги. Надяваме се, че държавната агенция по пътна безопасност, която беше създадена наскоро, ще създаде такова звено и след всяка тежка катастрофа като последна инстанция.

В момента АПИ казва – всичко отговаря на изискванията, проектът е съгласуван с КАТ. Но въпросът е КАТ дали има такива експерти, които да съгласуват тези проекти. в КАТ работят ли инженери, одитори по пътна безопасност, работят ли проектанти – не. Затова ние считаме, че са необходими и законодателни промени. Не може КАТ да съгласува проектите за безопасност при положение, че единствената компетенция на КАТ е да контролира движението и дали се спазват законите. Те нямат тези експерти“.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (5)

  1. Този левак защо не го питате защо го изгониха от КАТ София. Пълен некадърник. Аман от набедени експерти, които вървят след събитията.

  2. Мазни оправдания. Няма драма. Човек като всички е… съд и да лежи.

  3. Изродът е длъжен да се съобразява с условията…
    Явно експертите са същите екскременти кат интелестуалците.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.