Без галактически сблъсък между ПСЖ и „Реал“

На 18 септември 2019 да почерпят

Плеймейтката Марешка с шокираща победа в „Игри на волята“

Предадоха се двамата мъже, издирвани за погрома в столичния бар

Локализиран е пожарът край Велинград

„Антична Сердика“ става част от игрите и заниманията на децата

САЩ и Беларус ще възстановят напълно дипломатическите си отношения

Тео Ушев получи нова награда

Европейската агенция по лекарствата проверява препаратите, съдържащи ранитидин

Прокуратурата погва техническия шеф на БНР (обзор) Пламен Костов ще отговаря за престъпление по служба

Москва и Анкара договарят нови „перспективни оръжия“

Министър Ангелкова обсъди развитието на балнео туризма с водещи лекари

Инж. Стоян Братоев: Най-добрият кмет на София е този, който е направил най-много за метрото

Наши Миг-29 в съвместна тренировка с румънци и канадци

Горивата може да поскъпнат с до 10 ст.

БТР-и спасяват хора в преспите

Пожарникари спасиха с високопроходима техника бедстващи хора, които са били хванати в снежния капан в автомобилите си между ямболските села Саранско и Калчево.

Заради снегонавяванията и образувалите се там преспи пътят бил затворен за движение още във вторник от обед, но независимо от това шофьорите навлезли в района. След като разбрали, че не могат да се измъкнат от преспите, те подали сигнал за помощ. Директорът на ОДМВР-Ямбол заедно с областния управител създал нужната организация за започване на спасителна операция.

Спасителите успели да изведат от колите десетината души, които били откарани в Ямбол.

Във вторник вечерта е бил получен и сигнал за още два автомобила, закъсали в същия район. Шофьорите са останали на място, заявили, че разполагат с достатъчно гориво до сутринта. През цялата нощ била осигурена и поддържана постоянна връзка с тях.

В хода на спасителните действия, продължили и днес, били включили две верижни машини, с помощта на които е проправен път през натрупалите се двуметрови преспи и са изтеглени закъсалите автомобили.
След съвещание на Националния щаб за защита при бедствия в Агенция „Пътна инфраструктура“ днес директорът на ГД „Пожарна безопасност и защита на населението“ главен комисар Николай Николов отчете, че нощта е преминала сравнително спокойно. Спасителните екипи са реагирали на около 100 сигнала, свързани предимно с необходимост от извеждане на хора. От закъсали автомобили са били изведени 62-ма души, превозните средства са останали на място. Най-много сигнали са постъпили от областите Добрич и Бургас, по-малко от Варненска област, каза комисар Николов. До днес следобед няма информация за бедстващи хора.

По-късно стана ясно, че студът е взел жертва в област Добрич. 67-годишен мъж е намерен в безпомощно състояние в Балчик и е откаран в спешния център, където починал от измръзването.

Междувременно за пореден път удължиха ваканцията на някои ученици заради ниските температури и големия брой болни от грип.

От днес се възобновява учебният процес в София-град и още три области – Видин, Габрово и Плевен. В областите Благоевград, Варна, Велико Търново, Ловеч, Сливен и София-област няма да се учи само в отделни училища.

За всички общини в областите Бургас, Пловдив, Стара Загора, Ямбол, Добрич, Разград, Русе, Силистра, Хасково, Монтана и Търговище зимната блокада остава до петък.

 

Чакат да се стопли и солта да разтопи леда

АПИ чака градусите на термометрите да се покачат от минус 10-15 градуса на минус 5, за да подействат солта и лугата на леда. Шефът на агенцията инж. Дончо Атанасов призна преди дни, че натриевият хлорид, който масово се използва от фирмите, ангажирани със зимната поддръжка на пътищата, не действа, когато температурите са под минус 5,5 градуса.

В такива условия ефикасни са само калциевият и магнезиевият хлорид. Те обаче струват три-четири пъти по-скъпо от техническата сол.

„В момента такива химикали се използват само по магистралите. Ако трябва да се ръси с тях и по останалите пътища, цената за зимна поддръжка ще скочи поне два пъти. В момента агенцията дава по 50 млн. лв. за зимна поддръжка“, коментира днес пред „Труд“ инж. Стефан Чайков, който е бивш шеф на АПИ. Той разказа, че много от фирмите, които се занимават със зимната поддръжка на пътищата, нямат дозиращи устройства за разпръскване на водни разтвори на химически вещества. „Още преди години цистерните за разпръскване на луга бяха нарязани на скрап. Сега са останали няколко в района на Бургас“, коментира инж. Чайков.

Фирмите за зимна поддръжка на пътищата предпочитат да оборудват машините само с устройства за дозиране на твърди материали, които регулират разходната норма в границите 5÷50 g/m2 за солта и 100÷500 g/m2 за пясъка.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Това на снимката, драги ми пишешти е МТЛБ /Многоцелеви Транспортьор Леко Брониран/

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.