БУБСПА подкрепя идеята за превръщане на Централна баня в музей на минералната вода и историята на София

Музеят на София в сградата на бившата Централна баня.

Поводът е идеята на Столична община за реставриране на Централна баня в София и превръщането й в музей на града.

По повод идеята на Столична община да реставрира Централната баня в София и да я превърне в музей на града, "Българският съюз по балнеология и СПА туризъм в България" изпрати своята позиция чрез отворено писмо до Столична община, до зам. кметът доц. д-р Тодор Чобанов и до Иво Маринов, директор на ОП "Туризъм" в Общината.

Ето целият текст на тяхна позиция:

С настоящото писмо бихме желали да изложим нашата позиция по повод идеята на Столична община за реставриране на Централна баня в София и превръщането й в музей на града.

Историята на нашата столица още от древна Сердика е свързана с минералните води. Неслучайно император Константин е изградил най-величествените сгради свързани с минералната вода. Той е наричал Сердика - „моят Рим“. Не е случаен и фактът, че през 1900 г. художникът Харалампи Тачев създава герба на София, в който в долен десен ъгъл е изрисуван златен балдахин над статуята на Аполон, символизиращ лечебните минерални води.

В тази връзка е крайно време столицата да започне да рекламира това свое природно и социално богатство. Едва ли би могло да има по-тематично място от Централна Баня София за център на нашата богата история на минералните води от древните траки, през римляните и българските царства до днес.  Превръщането на сградата в музейна експозиция с акцент минералната вода и  използването й от древността до днес за нуждите на града, ще превърне мястото в символ на балнеотуризма в страната.

Подкрепяме идеята за превръщане на Централна Баня в музей и считаме, че създававане на Музей на минералната вода и историята на София с разширени възможности за привличане на културни мероприятия в конферентни и обучителни зали с акцент минерални води би била една добра стъпка в посока популяризиране на балнео-спа туризма на България и в частност на София и Софийска Община.

Подобни примери съществуват в редица европейски градове /Долна Саксония – Бад Пирмонт и т.н./.

От икономическа гледна точка един Музей на минералната вода и историята на София би привлякъл приходи в Община София не само от продажба на билети и сувенири, свързани с минералната вода, но и би бил логична първа стъпка в налагането на столицата на спа картата на Европа, чрез реновирани центрове за медикъл спа и уелнес в богатите на минерални води райони на столицата като Овча Купел и Горна Баня. Развитие в тази посока ще помогне на хотелите в столицата да привличат платежоспособни туристи в слабите уикенд и празнични периоди, а самата дестинация да надгради своя имидж на делничен бизнес център.

България е втората страна в Европа по брой на минерални извори. Това богатство трябва да бъде показано на света в най-добрия си вид. Нашата красива столица е най-логичното и централното място, от което това позициониране може да започне. Чрез своето летище, познаваемост, огромна хотелска и конферентна база, София би трябвало да бъде вратата за налагане на СПА лицето на България.  В тази връзка, Българският съюз по Балнеология и СПА ще подкрепи инициативи, които ще защитят централното място на водата в музейната сбирка на Централна Баня София.

С уважение: Сийка Кацарова,

Председател на УС на Български съюз по балнеология и СПА туризъм

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от България