В страните от ЕС вече има над 10 000 пивоварни, сочат най-новите данни, публикувани от Пивоварите на Европа (Brewers of Europe).
Според Годишния статистически доклад на европейската бирена организация, за първи път от 10 години насам обемите на производството на бира общо в страните от ЕС надхвърлят 400 милиона хектолитра. В същото време Полша вече е вторият по големина пивопроизводител в ЕС, измествайки Великобритания. По същия показател, България се намира в златната среда на класацията, нареждайки се веднага след Дания и изпреварвайки държави като Хърватия и Словакия, съобщиха от Съюза на пивоварите в България.
От друга страна, потреблението на бира през последните 2 години е нараснало във всяка от страните, членки на ЕС на фона на невероятното разнообразие от над 50 000 марки и асортименти пиво.
Консумацията на нискоалкохолни и безалкохолни бири също нараства с всяка година. "Подобни са тенденциите и у нас. Провежданите ежегодни независими проучвания за бирената категория показват, че 30% от българите считат, че при умерена консумация бирата е част от здравословния начин на живот, а според 35% - че е подходящото за тях питие. Ето защо, повече от всякога браншът полага усилия да отговори на очакванията на потребителите с устойчиво производство, иновация в продуктите, пълна прозрачност за съставките, хранителните вещества и калориите на почти 100% на всички произвеждани в страната бири“. отбеляза Ивана Радомирова, изпълнителен директор на Съюза на пивоварите в България.
През 2018 г. обемът на бирения пазар в ЕС е 371 милиона хектолитри. По този показател неотклонно първенството е на Германия, следвана от Великобритания и Испания, докато България запазва 13 позиция.
По отношение на консумацията на пиво на глава от населението в ЕС, страната ни се нарежда на 10-то място, а в първата тройка отново са Чехия, Австрия и Германия с изпити над 100 л. бира на глава от населението.
За 2019 г. проучванията показват, че 70% от българите над 18 г. консумират бира минимум веднъж в месеца, а 52% - поне веднъж седмично. Най-активните консуматори са на възраст от 30 до 49 години. През 2019 г. най-често са слагали на трапезата си пиво в Русе – 12 пъти месечно, в Монтана - 11 пъти в месеца, а в Бургас и Плевен – 10 пъти.