На 16 септември 2019 да почерпят

Луна: Не съм жена за един мъж

„Левски“ помете „Черно море“ за 15 минути, Робърта няма спирка (СНИМКИ)

Слънце в първия учебен ден, временно захлаждане след вторник

Германия се зарича да развърже кесията при криза Правителството на Меркел поддържа бюджетен излишък от 2014 г.

Първи сняг заваля в планината Ерджийес в Централна Турция

Пореден протест в Хонконг, полицията използва сълзотворен газ и водни струи срещу демонстранти

САЩ готвят мита за милиарди за ЕС Таксите ще обхващат от сирена до самолети

Гутериш осъди нападенията срещу петролни съоръжения в Саудитска Арабия

Проблеми за Хубчев преди „Черно море“

Илиана Раева преди старта на световното първенство в Баку: Доволна съм от това, което показват момичетата

Соломончо и шпионите

Караянчева отърва кожата в катастрофа край Шумен (обзор) Шофьорът на НСО избегнал по-тежки последици

Кардиолог мами пациенти, че са болни, поставя стентове на здрави сърца Д-р Петър Лазов получава заплата от 57 000 лева

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 16 септември 2019

България е с най-много жертви при катастрофи с коли в ЕС

Снимка: Архив

България е на първо място в ЕС по брой загинали при катастрофи с леки автомобили на 1 милион жители, според анализ на Евростат за тенденцията със злополуките на пътя с фатален край през 2017 г.

Характеристиката на фаталните инциденти при отделните категории превозни средства показва, че България се нарежда с най-висок дял смъртност в категорията на леките автомобили с 64 смъртни случая на милион жители. Това е почти шест пъти повече от най-ниското съотношение в Малта – 11. Средният показател за ЕС е 23 смъртни случая на 1 милион при категорията леки автомобили.

Според данните на Евростат при катастрофи с леки автомобили у нас са загинали 456 души, при катастрофи с пътнически автобуси – 5 души, при фатални инциденти с велосипедисти – 35 души, загиналите пешеходци са 118, като общия сбор на загиналите при пътни инциденти у нас надхвърля 700 души.

Данни от доклад на МВР показват, че най-висок дял смъртност има при катастрофите с челен сблъсък между автомобили – близо половината от фаталните инциденти се дължат на подобен вид ПТП.

МВР отчита също, че най-тежките последствия при ПТП с челен сблъсък се дължат на навлизане по някаква причина в лентата за насрещно движение, неправилно изпреварване, разсейване, задрямване и др. Пак по данни на МВР за периода 2011-2017 г. при ПТП с челен сблъсък са загинали 910 души, а ранените са 6 995, като по-голямата част от пострадалите нямат никаква вина за катастрофата.

Черната статистика на пътните инциденти с фатален край само за първите 6 месеца на тази година показва нелицеприятни факти: 254 загинали и 3 653 ранени при близо 3 000 пътно-транспортни инцидента. Това означава по около 250 инцидента всеки месец и 42 убити българи средно на месец при автомобилни инциденти.

Около 25 000 са загиналите при катастрофа в ЕС

През 2017 г. на територията на ЕС при пътни инциденти са загинали около 25 хиляди души или около 50 смъртни случая на 1 милион жители, показват данните от анализа на Евростат.

Разликите между държавите-членки за броя на загиналите при ПТП варират от 30 смъртни случая на милион жители във Великобритания и Швеция – до над 90 в България и Румъния, като тук статистиката обхваща всички по вид фатални инциденти на пътя.

Според Евростат Румъния държи лидерството по няколко вида категории смърт на пътя: по общ брой фатални инциденти – 99 на 1 милион, по смърт на пешеходци – 37 на 1 милион и по смърт на велосипедисти – 30 на 1 милион.

В Малта има най-малко инциденти с фатален край при автокатастрофи – 11 на 1 милион. В Дания има най-малко инциденти с пешеходци – 3 на 1 милион. В Естония няма регистрирана смърт на мотоциклетисти, а в Люксембург и Кипър няма загинали велосипедисти, показват данните на Евростат.

Коефициентът на смъртност при ПТП показва доста отчетлива разлика в ЕС между страните с ниски и средни доходи, от една страна, и страните с висок доход, от друга, като позитивите, разбира се, са в полза на по-богатите страни, в които има по-малко инциденти с фатален край на пътя.

Анализът отчита също, че Европейската комисията има амбициозна програма за пътна безопасност, като крайната цел е да се намали наполовина смъртта на пътищата в Европа до 2020 г.

Програмата определя комбинация от инициативи на европейско и национално равнище, като се фокусира върху подобряване на безопасността на превозните средства, безопасността на инфраструктурата и поведението на участниците в движението.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.