Станислав Владимиров: За Перник няма друго решение освен водата от „Белмекен“

Вътрешен човек отмъкнал металната каса от казиното в Борован

Главният редактор на „Труд“ Петьо Блъсков за СРС-тата с Румен Радев: Може би ще има още

Венцислав Караджов: В частния сектор има проблеми при обработване на лични данни

Спецпрокуратурата и МВР влязоха в офиси на Васил Божков

Потвърдиха кърви случай на коронавирус и в Обединените арабски емирства

Вандали оскверниха гробищата в град Баня

Димитър Дъбов, член на НС на БСП, пред „Труд“: БСП изглежда като лека кавалерия пред ГЕРБ В България ситуацията е много сложна, търси се нов политически субект

Проф. Кантарджиев: В България вече има желаещи да се изследват за коронавируса

Камион се обърна и затвори магистрала „Тракия“ към София

Силен вятър събори дърво върху лифт в Австрия В кабинките е имало деца, отишли на курс по каране на ски

Земетресение с магнитуд 4,9 разлюля Албания

Нови три случая на коронавирус в Германия Над 130 са вече жертвите на болестта в Китай, заразените са близо 6000

ЕП гласува споразумението за раздялата с Великобритания

Няма сериозни разрушения и данни за пострадали след земетресението в Карибско море

Българска изложба в Центъра за модерно изкуство „Жорж Помпиду“ в Париж

Започва подготовката за организиране на българска изложба в Центъра за модерно изкуство „Жорж Помпиду“ в Париж, а сътрудничеството с Музея „Лувър“ ще продължи с представянето на изкуството по българските земи от периода XVI-XVIII в. Това стана ясно по време на срещи на министъра на културата Боил Банов в Париж в края на миналата седмица. Той разговаря с Жан-Люк Мартинез и Бернар Блистен, директори на двете водещи културни институции във Франция – Музеят „Лувър“ и Центърът за модерно и съвременно изкуство „Жорж Помпиду“, съобщиха от министерство на културата.

Бернар Блистен предложи съвместно с творби на видни творци от България да се представи и историческият аспект на монументалното творчество у нас, като сподели, че е бил силно впечатлен от това, което е видял в НДК и в Националната галерия по време на посещението си в България. Той съобщи още, че планират да направят и голяма ретроспективна изложба на Кристо.

От своя страна министър Банов посочи, че очаква засилване на диалога между Националната галерия и център „Помпиду“, като изтъкна, че очаква не само срещи между дейци на изкуствата и културата, но и обучения на специалисти. „Смисълът не е просто да съберем интересни работи, които да предоставим на Помпиду, смисълът е в крайна сметка да установим трайни, дългосрочни контакти, да разменяме идеи, да разменяме визии за света, за изкуството, да работим и да се обогатяваме взаимно“, заяви Боил Банов.

Центърът за модерно и съвременно изкуство „Жорж Помпиду“ е създаден през 1977 г. и България за първи път ще се представи със своя голяма изложба.

На срещата с директора на Лувъра Жан-Люк Мартинез беше обсъден третият етап от сътрудничеството между Музея „Лувър“ и българската страна – перспективата за организиране на изложба, която да представи културни ценности от България от периода XVI-XVIII в. Разговорът се проведе в топла приятелска атмосфера, в личния кабинет на Жан-Люк Мартинез.

“Гордост е да сме отново тук, да правим съвместно още много проекти/изложби, знакови като събития от културния календар на двете страни”, каза министър Боил Банов и подчерта, че в Париж винаги сме се радвали на радушен прием.

“Не съм голям специалист по средновековна история на Източна Европа, но съм изключително доволен, че Вашето Преславско съкровище е при нас и се радва на голямо внимание от страна на нашите публики”, сподели директорът на Лувъра.

Жан-Люк Мартинез изрази готовност да подкрепи развитието на археологията на остров „Св. Кирик и Юлита“, както и проекта за откриване на огромен музеен комплекс на археологията и подводната археология.

Разговорите за третата поред изложба в Лувъра ще продължат през декември, по време на откриването на изложбата “Аполония Понтийска – по стъпките на археолозите, колекции от Лувъра и музеите в България” в София.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.