На 21 януари 2019 да почерпят

Столичният инспекторат с проверки за неправилно паркиране

Умопомрачени либерали искат черна Клеопатра Политически коректните зомбита готвят нов бойкот

ХИВ-позитивен остава зад решетките Болестта не е попречила на деянията му

Брад Пит и Чарлийз Терон заедно?

Психологът Росен Йорданов: Между любовта и ревността няма нищо общо

Двама шофьори на ден у нас минават на ток Над 68% ръст на регистрациите на електромобили само за година

Ограничено е движението по пътя Сопот-Карлово заради катастрофа

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 21 януари 2019

СДВР издирва извършители на грабеж и побой

Акция „димяща кола“ в София КАТ глобява с 50 лева, ако автомобилът пуши над нормата

Тунел със система за вентилация и пречистване на въздуха откриха в Хонконг Той е на стойност 4,6 милиарда долара

Християнсоциалният съюз в Германия с нов лидер МВР шефът Хорст Зеехофер се оттегли след 10 г. на поста

Купуваме по-скъпо сирене, масло и мляко Ядем круши от Холандия и Южна Африка, джинджифил - от Перу

Министър Желязков: Поне милиард трябват през следващите години за модернизация на БДЖ

Българските учители не използват иновативни инструменти за работа в училище

Председателят на фондация „Дигиталните деца“ – Ивелина Атанасова.

„18% от българските учители са запознати с дигиталните и иновативни инструменти за работа в училище. Въпреки това не ги ползват“, това съобщи председателят на фондация „Дигиталните деца“ – Ивелина Атанасова. През уикенда тя организира за седми път конференция за обучение на преподаватели и учители – DigitalKidZ, която се провежда с подкрепата на Европейската комисия, Министерство на образованието и науката и Регионален инспекторат София. Тази година конференцията е под патронажа на Еврокомисаря по цифровата икономика – Мария Габриел.

„Наличието на по-модерни устройства в класните стаи не означава, че дигиталната грамотност на учителите и на децата ще стане автоматично по-добра. Всъщност истинският проблем се крие не в това какво учат, а как го учат децата. И докато ние не започнем да инвестираме и да използваме в съвременните класни стаи модерни и иновативни образователни инструменти, което неминуемо е проблем, аз няма как да кажа, че всичко ни е розово“, допълни още Атанасова.

„Всички в сферата на образованието осъзнаваме, че сега в момента изграждаме тези деца, които утре трябва да работят, да използват тези технологии и да бъдат дигитално грамотни”, коментира Ралица Войнова от Регионалния инспекторат на МОН, която беше сред присъстващите на конференцията.

Специални гости от Великобритания и Финландия разказаха за иновациите в образованието в техните страни и какви са световните тенденции. Директорът и заместник директорът на СУ „Христо Ботев“ в град Карнобат – Иван Стоянов и Иван Иванов показаха как на практика това може да се случи и в България чрез техния пример. Те са превърнали повереното им образователно средище в едно наистина модерно технологично училище.

„Обществото, в което живеем се променя и с него трябва да се променят и целите на образованието. Неграмотността в днешно време се свързва с невъзможността да боравим с дигиталните технологии. По време на конференцията DigitalKidz не се говорят пожелателни неща, ние показваме добрия пример и какво е свършено до момента. Отговаряме на въпроса „Как?“, категорична беше Ивелина Атанасова.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.