Дневен хороскоп на Алена за четвъртък, 12.12.2019

На 12 декември 2019 да почерпят

Излиза сказание за Боян Мага Нов роман от Павлина Павлова за сина на Симеон

„Локо“ (София) покани Стойчо Стоев

Учениците от кърджалийското училище, чието стълбище пропадна, ще учат в други сгради

Сър Антъни Хопкинс: Актьорите са глупави

Джонсън печели вота, но с малка преднина

Купуваме още един правителствен самолет (обзор) От 2014 г. „Фалкон”-ът е аварирал над 20 пъти

Депутати от БСП пред “Труд”: Корнелия Нинова не владее групата си При избора на Сотир Цацаров червената група се разцепи наполовина

Турция заплаши да изгони американските войници от базата „Инджирлик”

Манолова открива временна приемна във Видин

Свършват мъките с данъчните декларации

Дължими налози за служебен аванс за шефа

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в четвъртък, 12 декември 2019

„Германският пациент” от Михаил Вешим Ще спаси ли българската пукница Хер Бекер

Българските учители не използват иновативни инструменти за работа в училище

Председателят на фондация „Дигиталните деца“ – Ивелина Атанасова.

„18% от българските учители са запознати с дигиталните и иновативни инструменти за работа в училище. Въпреки това не ги ползват“, това съобщи председателят на фондация „Дигиталните деца“ – Ивелина Атанасова. През уикенда тя организира за седми път конференция за обучение на преподаватели и учители – DigitalKidZ, която се провежда с подкрепата на Европейската комисия, Министерство на образованието и науката и Регионален инспекторат София. Тази година конференцията е под патронажа на Еврокомисаря по цифровата икономика – Мария Габриел.

„Наличието на по-модерни устройства в класните стаи не означава, че дигиталната грамотност на учителите и на децата ще стане автоматично по-добра. Всъщност истинският проблем се крие не в това какво учат, а как го учат децата. И докато ние не започнем да инвестираме и да използваме в съвременните класни стаи модерни и иновативни образователни инструменти, което неминуемо е проблем, аз няма как да кажа, че всичко ни е розово“, допълни още Атанасова.

„Всички в сферата на образованието осъзнаваме, че сега в момента изграждаме тези деца, които утре трябва да работят, да използват тези технологии и да бъдат дигитално грамотни”, коментира Ралица Войнова от Регионалния инспекторат на МОН, която беше сред присъстващите на конференцията.

Специални гости от Великобритания и Финландия разказаха за иновациите в образованието в техните страни и какви са световните тенденции. Директорът и заместник директорът на СУ „Христо Ботев“ в град Карнобат – Иван Стоянов и Иван Иванов показаха как на практика това може да се случи и в България чрез техния пример. Те са превърнали повереното им образователно средище в едно наистина модерно технологично училище.

„Обществото, в което живеем се променя и с него трябва да се променят и целите на образованието. Неграмотността в днешно време се свързва с невъзможността да боравим с дигиталните технологии. По време на конференцията DigitalKidz не се говорят пожелателни неща, ние показваме добрия пример и какво е свършено до момента. Отговаряме на въпроса „Как?“, категорична беше Ивелина Атанасова.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.