Българските учители не използват иновативни инструменти за работа в училище

Председателят на фондация „Дигиталните деца“ – Ивелина Атанасова.

„18% от българските учители са запознати с дигиталните и иновативни инструменти за работа в училище. Въпреки това не ги ползват“, това съобщи председателят на фондация „Дигиталните деца“ – Ивелина Атанасова. През уикенда тя организира за седми път конференция за обучение на преподаватели и учители – DigitalKidZ, която се провежда с подкрепата на Европейската комисия, Министерство на образованието и науката и Регионален инспекторат София. Тази година конференцията е под патронажа на Еврокомисаря по цифровата икономика – Мария Габриел.

„Наличието на по-модерни устройства в класните стаи не означава, че дигиталната грамотност на учителите и на децата ще стане автоматично по-добра. Всъщност истинският проблем се крие не в това какво учат, а как го учат децата. И докато ние не започнем да инвестираме и да използваме в съвременните класни стаи модерни и иновативни образователни инструменти, което неминуемо е проблем, аз няма как да кажа, че всичко ни е розово“, допълни още Атанасова.

„Всички в сферата на образованието осъзнаваме, че сега в момента изграждаме тези деца, които утре трябва да работят, да използват тези технологии и да бъдат дигитално грамотни”, коментира Ралица Войнова от Регионалния инспекторат на МОН, която беше сред присъстващите на конференцията.

Специални гости от Великобритания и Финландия разказаха за иновациите в образованието в техните страни и какви са световните тенденции. Директорът и заместник директорът на СУ „Христо Ботев“ в град Карнобат – Иван Стоянов и Иван Иванов показаха как на практика това може да се случи и в България чрез техния пример. Те са превърнали повереното им образователно средище в едно наистина модерно технологично училище.

„Обществото, в което живеем се променя и с него трябва да се променят и целите на образованието. Неграмотността в днешно време се свързва с невъзможността да боравим с дигиталните технологии. По време на конференцията DigitalKidz не се говорят пожелателни неща, ние показваме добрия пример и какво е свършено до момента. Отговаряме на въпроса „Как?“, категорична беше Ивелина Атанасова.

Коментари

Задължително поле