Кремъл готов да подобри връзките си със САЩ

Фирма на жената на Лозан Панов купила от „Артекс“ четиристаен апартамент и два гаража за 225 евро на квадрат

Румен Радев ще се срещне с президента на Египет

Британските депутати поемат контрола върху Брекзит за един ден

С един удар – 4 глупости

Изстрадахме точка в Косово, Хубчев отказа да коментира темата „Левски“

На 26 март 2019 да почерпят

Ракети са изстреляни от Газа към Израел

Тереза Мей: Британският парламент ще обсъди в сряда официално отлагане на датата на Брекзита

Чужденци похарчиха 1 млрд. лв. за хотели

Хванаха крадци на метални тръби, докато пренасят плячката

Пожарникари извадиха несретница, паднала в Луда Камчия 62-годишната жена пренощувала в коритото преди някой да чуе виковете й и да извика помощ

Българските зеленчуци изчезват Намаляват както площите, така и количествата зарзават всяка година

Росен Желясков: Разочароващо е решението на Европейския парламент в сряда да се гласува пакетът „Мобилност“

Как може да се прекрати отпуска по майчинство

Вдигат данъците на 3,4 милиона автомобила над 5 години Плащаме за стар и мощен Голф повече отколкото за нов Мерцедес

Общините ще определят размера на отстъпките

Данъците на 3,4 млн. автомобила на възраст над 5 години ще бъдат повишени от 2019 г. Това гласи пакетът от промени в данъчните закони, който беше обсъден от работодатели, синдикати и министри на заседание на Националния съвет за тристранно сътрудничество.

Ако човек декларира, че използва две жилища за основни с цел да ползва отстъпка от 50% от налога, няма да може да ползва отстъпката за нито един от имотите, гласят още промените.

При подаване на годишна данъчна декларация дължимият данък върху доходите за довнасяне ще се закръглява към всеки пълен лев след приспадане на всички отстъпки и облекчения. Сега данъкът се закръглява след приспадане на направените през годината авансови вноски, а след като се изчислят отстъпките (например 5% за безкасови плащания) отново може да се окаже, че в хазната трябва да се внасят и стотинки.

Измененията в данъчните закони са подкрепени от работодателите и синдикатите, каза след заседанието вицепремиерът Валери Симеонов. „Подобно единодушие по промените в данъчните закони не се е случвало от години”, допълни той и обясни, че се очаква до сряда промените да бъдат внесени в парламента.

Синдикатите обаче се обявиха против вдигането на данъка за старите коли, като заявиха, че така се удрят хората, които не могат да си купят нови. Сега за коли с двигател до 74 kW (100 конски сили) и по стандарт Евро 3 и Евро 4 данъкът се плаща с 50% намаление, а за Евро 5 и Евро 6 – с 60%. С промените за Евро 3 отстъпка няма да има, за Евро 4 става най-много 20%, за Евро 5 – до 40%, а за Евро 6 – до 60%.

Отстъпките ще се определят от общините и ще важат и за по-мощните коли. Промяна има и в коефициентите за възраст на колите, от които също зависи размерът на данъка, което води до намаление на налога за автомобили до 5 г. с до 67%. В същото време за по-масовите коли на 10-15 години, с мощност 75-100 конски сили, данъкът ще нарасне с близо 40%. За колите с малък обем на двигателя, на 5-10 години и по стандарт Евро 4, данъкът ще бъде увеличен с 60%. Например за кола в София на 11 г. със 100 к.с. данъкът сега е 37,74 лв., а догодина ще бъде 61,56 лв. За кола до 5 г. със 140 к.с. в София данъкът сега е близо 400 лв., а ще стане 200 лв., ако е по стандарта Евро 5 и 130 лв., ако е Евро 6.

С промените данъкът за Голф на 21 години и мощен двигател ще бъде по-голям отколкото за нов Мерцедес С класа. В София сега данъкът за коли с мощност на двигателя над 110 kw е по 1,54 лв. за 1 kw. Ако тази стойност се запази и през 2019 г., за Голф с двигател от 150 конски сили, произведен през 1998 г. и отговарящ на стандарта Евро 3, данъкът ще бъде 186,34 лв. В същото време данъкът за Мерцедес C 220D 4MATIC, с дизелов двигател със 170 конски сили и произведен през 2017 г. ще бъде 177,23 лв., ако общината приеме най-голямата възможна отстъпка. Това е намаление с 67% спрямо налога за Мерцедеса за тази година – 539 лв.

 

С изменения в закона

По-висок налог за джипове на фирми

Данъкът за новите коли ще бъде намален, а за старите ще бъде увеличен от началото на 2019 г.
Данъкът за новите коли ще бъде намален, а за старите ще бъде увеличен от началото на 2019 г.

По-високи данъци ще плаща бизнесът за всички автомобили до 3,5 тона, които са регистрирани като товарни, предвиждат промените в данъчните закони. Това се отнася както за „баничарки”, които зареждат магазини с храна, така и за редица луксозни джипове, които са регистрирани от фирмата като товарни автомобили с категория N1. Значително по-високи ще бъдат и данъците за леките коли, които са оборудвани като товарни за да доставят например офис материали или части за машини. Всички тези товарни автомобили ще се облагат като леки от началото на 2019 г. В момента товарните автомобили с технически допустима максимална маса до 3,5 т се облагат с данък върху превозните средства в размер от 10 до 30 лв. за всеки започнат тон товароносимост. Именно затова, както и за да се правят опити за ползване на данъчен кредит по ДДС, редица мощни и луксозни джипове са регистрирани като товарни – с категория N1. Собствениците на товарни автомобили плащат в пъти по-нисък данък върху превозните средства, като икономията може да стигне над 100 пъти, което освен до неравнопоставеност между собствениците, води и до значителна загуба за общинските бюджети и създава предпоставка за използване на категорията N1 само с цел избягване на данъци, пише в мотивите на Министерството на финансите.

 

Смяна на режима

Наградите до 100 лв. стават необлагаеми

Върху парични и предметни награди до 100 лв. няма да има данък.
Върху парични и предметни награди до 100 лв. няма да има данък.

Паричните и предметни награди на стойност до 100 лв., от игри, състезания и конкурси, които не са предоставени от работодател или от лицензиран хазартен оператор, ще бъдат без данъци от началото на 2019 г. Това предвиждат промените в данъчните закони, подготвени от Министерството на финансите. В момента без данъци са наградите на стойност до 30 лв.

За парични и предметни награди с по-висока стойност ще бъде променен режимът за облагане. Предвижда се данъкът от 10% да се удържа и внася в хазната от самата фирма, която дава наградите. В момента хората, които спечелят наградата, имат задължения да я обявят в годишната си данъчна декларация и да платят дължимия данък. Предложението намалява административната тежест както за хората, както и за фирмите – платци на наградите, които няма да са задължени да издават служебни бележки за стойността им. Всички тези правила се отнасят например за награди, давани от търговски вериги и радиа в рамките на техни рекламни кампании.

 

Начисляване на ДДС

Нови правила за ваучерите за храна

02-11Нови правила за издаването на ваучери за храна ще бъдат въведени от началото на 2019 г. При ваучерите за конкретна цел, каквито са тези, предоставяни за храна на работниците, ДДС ще се начислява още при издаването им. След това фирмите, които издават ваучерите, ще може да ползват данъчен кредит по ДДС. Тези промени в Закона за ДДС са подготвени от Министерството на финансите за да отговорим на изискванията на директива на ЕС. За самите работници, както и за търговците на храни, които приемат ваучери, няма да има никаква промяна.

 

Вноските за пенсия върху заплати до 3000 лв.

Бизнесът се обяви против по-висок осигурителен праг

Според бизнеса вдигането на осигурителния праг е договорено под синдикален натиск.
Според бизнеса вдигането на осигурителния праг е договорено под синдикален натиск.

Бизнесът се обяви против идеята максималният осигурителен доход да бъде повишен от 2600 лв. на 3000 лв. от началото на 2019 г. Това беше договорено през миналата седмица на среща между правителството и синдикатите. На нея присъстваха премиерът Бойко Борисов, вицепремиерът Валери Симеонов, министърът на финансите Владислав Горанов и представители на КТ „Подкрепа” и КНСБ. Наред с това беше изоставена досегашната идея да бъде премахнат таванът за новите пенсии, а беше договорено таванът за всички пенсии да бъде увеличен на 1200 лв. от 1 юли 2019 г.

По този повод Асоциацията на организациите на българските работодатели (АОБР) разпространи официална позиция, в която се посочва, че декларира категоричното си несъгласие с провеждането на сепаративни срещи със синдикалисти, зад гърба на национално представителните организации на работодателите и други компетентни органи, с правомощия да провеждат политиките в областта на държавното обществено осигуряване.

„Заявените намерения за промени в основни параметри на пенсионно осигурителната система са приети очевидно в условията на преобладаващи популистки нагласи преди провеждането на изборите за Европейския парламент и за органи за местно управление, под синдикален натиск, без необходимата оценка на въздействие, без обществени и експертни консултации, вкл. с организациите на пенсионерите и други заинтересовани страни. Не са отчетени основни принципи на разходопокривната система на пенсионнo осигуряване”, посочват от АОБР. Оповестените намерения влизат в драстично противоречие с огласените предизборни обещания и управленската програма на управляващата коалиция за отказ от увеличаване на данъчните и осигурителни задължения, съхраняване на условията за инвестиции и бизнес, както и със средносрочната бюджетна прогноза за 2019-2021 г., допълват работодателите. Организацията настоява за провеждане на незабавна среща с участието на премиера, министрите на финансите и на социалната политика, както и с управителя на НОИ.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (19)

  1. ПАРИ,ПАРИ И ПАК ПАРИ- ДЪРЖАВАТА СЕ ИЗДЪРЖА ОТ ДАНЪЦИ И ГЛОБИ -КАК ЩЕ СЕ ПОДОБРИ КАЧЕСТВОТО НА ВЪЗДОХА КАТО СЕ ВДИГНЕ ДАНЪКА-НИКАК-10% УВЕЛИЧЕНИЕ НА ЗАПЛАТИТЕ НА ЧИНОВНИЦИТЕ -ЩЕ ГИ ВЗЕМИМ ОТ ЕДНИТЕ И ЩЕ ГИ ДАДЕМ НА ДРУГИТЕ И ТАКА ДО СЛЕДВАЩОТО БЕЗУМИЕ!!!

  2. Винаги съм казвал „Убий еко-активист, Спаси България!“ Всичко идва от идиотската свръх-надута пропаганда за екологична природна среда! Бил мръсен въздуха! А бе идиоти, преди 20 и повече години беше не 10, а 100 пъти по-мръсен, защото старите коли бълваха от ауспуха си огромни облаци дим и въпреки всичко сте живи, не сте умрели поради това, иначе нямаше да ни тормозите сега, изроди мръсни! А защо сега въздуха е 100 пъти по-чист? Да не би държавата и общината поради някакви грижи, поради някакви мерки, поради някакви финансови насърчения и наказания, или стимулиращи данъци да са довели този резултат? НЕ ЕСТЕСТВЕНО, НЕ СТАВАЙТЕ СМЕШНИ! Просто старите коли се счупиха, ръждясаха и ги хвърлихме и си купихме нови, които вече са много по-добри и по чисти! Това е естественият кръговрат и той се нарича ЦИВИЛИЗАЦИЯ! Световна цивилизация! И не зависи от мерките на нашата държава! А пък ако не знаете да ви кажа преди 50 години, когато и в големите градове нямаше топлофикации въздухът зимно време беше 1000 пъти по-мръсен защото всички къщи се отопляваха на твърдо гориво и комините димяха в цялата страна денонощно! Идете сега в планинските градчета и селата и ще видите същата картина и сега, защото имат достъп до евтино твърдо гориво, дърва и въглища, но еколозите се захващат с колите, мамка им мръсна, долна! 90% от старите бензинови коли карат на газ, а това е най-екологичното гориво, но мръсните еколози натискат държавата да им вдигне данъците! Защо сега въздуха в градовете е много по-чист освен колите? Ами защото практически 90% от гражданите се отопляват на ток, с климатици! И това никога не е било стимулирано от държавата, но се случи без никакви усилия, глоби и данъци! ЗАЩОТО ТОВА СЕ НАРИЧА ЦИВИЛИЗАЦИЯ! И сега държавата не трябва да наказва хората за дето цивилизацията е на това ниво, на което е. И за това не са виновни хората! А държавата с рестрикциите си може само да влоши живота на гражданите си, а не да го подобри! Каквито и данъци да се наложат, въздуха никога няма да стане по-чист, ако не се развиват технологиите, а това не зависи от България! Данъците само тормозят населението, не му дават секунда покой и това го прави тревожно и уплашено! На народа не му трябват мерки срещу въздуха, а спокойствие и предвидимост!

      1. Турчино, ти иди на лекар, че постоянно се задъхваш от злоба, миризлив мюсюлманино ! А те е страх да напишеш името си поганско.

  3. Замърсяването на въздуха е от микропраховите частици, отделяни от мръсните пътища, паважа е най вреден! Дизелите над 5г. също са замърсители с такива частици! Бензиновите коли на газ с Евро3 и катализатори не са Еко проблем! Независимо от мощността им! Отново техническата некомпетентност на Гееб и ОП лъсва!

  4. Крадливите прасета от свинефермата герб и патреотете се грижат за вас. На тях им трябват повече пари за крадене, а на вас българете по чист въздух. Дилемата е голема.

  5. Албанците пък взели, че забранили вноса на стари коли. Ти да видиш!

  6. За да се поднови автомобилния парк в бедна Германия дават субсидии за закупуване на нов автомобил, а в богата България вдигат данъците.

  7. За да има ефект тази кампания трябва коли над 15г. да плащат данък над 150лв. и да не се гледа имат ли катализатор, а дали е ефективен, защотоживотът на катализаторите е 5-8 години, т.е. като дойдат у нас те вече са за изхвърляне. Новкатрализатор е мнимум 1000лв. и за туй братята германци ги продават на нас и руснаците.

    1. Ти книжки чел ли си? Май, не? Чувал си туй-онуй. Катализаторът има ефективност по документи до 150/160000 км. Не се измерв в години. Ама ти ако имаше нещо между ушите си нямаше да си трол.

  8. Tази инициатива работи само в богати страни, в които гражданите имат избор дали да си купят стар или да си купят нов автомобил. А за огромното мнозинство на българите, които не могат да си позволят нов автомобил това е грабеж.
    За обикновения жител на село или в малкия град автомобилът е средство да иде на работа в града на смени, понеже градския транспорт на шурея на кмета не върви регулярно, да си напазарува евтино от супермаркета в града, а не от кметското магазинче в селото, където продават скъпи боклуци, да закара буркани с храна на детето, което учи и подработва в града, да закара жена си, детето си или близък до болницата, докато линейката или е счупена, или е „на адрес“, да си докара две бали сено, понеже ако я кара на пенсия ще умре от глад. И ТИЯ фекалии точно него ограбват!

    1. Поздравления земляк! Дет’ се вика – взе ми думата от устата.Много си прав за кметското магазинче.Дере кожи И заниманието на кмета Гербер е да следи кои НЕ пазари от него.Та да му го върне в подходящ случай!!! Герберите и ПЪтриотите ни еб*ха майката с новите си данъци! Карам 30 годишна VW2/ка и с нея обслужвам родители инвалиди.Нямам намерение да им я плащам на ново във вид на данъци!!! Няма пари за нова,ще останем без кола -_-

  9. По време на соца какво караше? Нищо ли? Щото Ладите бяха лукс. Тогава кой ви еб**еше майката? Герберите ли? Май нямаше такива? Само БКП!!!

  10. Колкото и стари да са мнозинството от колите в България,щом са на газ, те са МНОГО ПОВЕЧЕ ЕКОЛОГИЧЕСКИ ЧИСТИ и от най-новите коли! „Нашите“ управници ЯНИЧАРИ РАБОЛЕПНО ИЗПЪЛНЯВАТ ЗАДЪЛЖЕНИЯТА СИ: ДА УВЕЛИЧАВАТ ПРИХОДИТЕ НА ЗАПАДНИТЕ ДЪРЖАВИ /ВЕЛИКИТЕ СИЛИ/ В ЕВРОПЕЙСКИЯ „съюз“!

  11. Имам 2 коли, нова и стара. Старата ползвам рядко като работно магаре. С новите цени на гражданската, сега и данъка, направо я разкарвам и толкоз.

  12. Тия ахмаци явно нямат нямерение да продължат да управляват. Бойкооооо, замисли се, че като бръкнеш в продънения джоб на 1,5млн. шофьори, те, че и семействата им няма да гласуват за теб. А може би ти точно това искаш. А как ще се реши въпроса със старите димящи автобуси и камиони Бойко. Срамота, а се биеш в гърдите, че мислиш първо за народа си.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.