Бенсу Сорал отлага забременяването

Миролюба Бенатова кара такси в София (СНИМКИ)

Шефът на „Амазон“ обеща, че компанията ще изпълни ангажиментите от Парижкото споразумение за климата 10 години по-рано

Съдия Калпакчиев пусна на свобода убиеца Полфрийман (обзор) Само преди 2 месеца Софийски градски съд отказа

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в петък, 20 септември 2019

Марош Шефчович: ЕС, Киев и Москва все още не са постигнали съгласие по договора за пренос на руски газ

До 27 000 лева глоба отнася Българското национално радио (обзор) СЕМ санкционира заради спиране за 5 часа на “Хоризонт”

Взривиха с газ колата на частен съдебен изпълнител Версия: Атентатът е свързан с работата на мишената

Хърватия сваля възрастта за пенсиониране

Фонд „Земеделие“ саботира доставките на закуски в училищата

Ботьо Ботев: Доживотният затвор без право на обжалване е справедлива присъда за хора, които знаят какво са направили

Антон Станков: Около 97% от внесените обвинителни актове в България приключват с осъдителни присъди

МОСВ обсъди с бизнеса и природозащитни организации проект на наредба за качеството на твърдите горива

Теглят жребия за номерата на кметовете на 25 септември

Затъваме в дългове заради джаджи Хората са по-изрядни платци от бизнеса

Велик Занчев, зам.-министър на транспорта: Направен е запор на БДЖ-Пътнически превози за 40 млн. лева

Кредиторите по втория облигационен заем, предоставен на БДЖ Холдинг, са запорирали сметките на БДЖ – Пътнически превози, предаде БНТ, позовавайки се на техни източници. Причината – дъщерната компания е солидарен длъжник с холдинга.

Направен е запор на дъщерното дружество на холдинг БДЖ – БДЖ – „Пътнически превози“ за 40 милиона лева, съобщи Велик Занчев, заместник-министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията. Той е частичен, уточни Занчев, както и че е направен миналата седмица.

„103 милиона е целият дълг, който се дължи по втора облигационна емисия. Тази втора облигационна емисия е емитирана 2007 година – 120 милиона евро. Ние сме изплатили част от нея и към момента Холдинг БДЖ дължи 103 милиона главници и лихви и тъй като оперативно дружеството, което работи добре и което е субсидирано от страна на държавата и където влиза субсидията е БДЖ- Пътнически превози, те са запорирали сметките на БДЖ – Пътнически превози, така че да могат да ни притиснат и да могат да получат тези пари“, каза Занчев.

Търси се решение, за да може да не се стигне до спиране на оперативната дейност на дружествата в Холдинг БДЖ, коментира ситуацията заместник-министър Занчев.

„Обсъждаме най-различни варианти, като имаме конкретен, върху който ще се спре финансовото министерство, ще го оповестим и ще задействаме механизма, така че да няма проблем и да не спре оперативната дейност на холдионг БДЖ“, каза още министърът.

За съжаление ние водим интензивни разговори с кредиторите, но сега те втвърдиха позицията и затова сме изправени пред този казус, обясни още Занчев.

Той изрази надежда в близките дни – до понеделник да има вариант за действие. „Ние сме информирали кредиторите за състоянието, за възможностите и предварително начертаните механизми какъв може да бъде вътрешния ресурс на министерството на транспорта, но за съжаление при всички тези механизми ние няма как толкова бързо да погасим този дълг, за това се разглеждат и варианти с министерство на финансите.“

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.