Видими нарушения на технологията при изграждането на асфалта има във фаталната отсечка на пътя край Своге (СНИМКИ)

Болтове и гайки са монтирани без шайби при сглобяването на мантинелата

Приключи първият етап от огледа на Института за пътна безопасност, който води собствено разследване на причините за катастрофата на автобус край Своге.

Според екипа, ръководен от Диана Русинова, налице са видими нарушения на технологията при изграждането на асфалта в отсечката с дължина около 700 м на изхода Своге, в която попада фаталният завой.

Има високо съдържание на битум в асфалтовата смес, което прави настилката хлъзгава и намалява сцеплението на гумите.

Отделен въпрос е какво е било състоянието на гумите на самия автобус, който е на разположение само на разследващите органи.

Друго важно нарушение е открито при сглобяването на мантинелата. Болтовете са слагани без шайби и при удар се разглобяват по-лесно. Гайката, която държи хоризонталната и вертикалната част на мантинелата също е без шайби, което се вижда на счупената мантинела при катастрофата.

По-късно през деня от екипа на Русинова обещаха да предоставят на "Труд" техни снимки и други подробности около започналото частно разследване.

Това е същият екип, който ден преди катастрофата оповести своите заключения за състоянието на пътя и предупреди, че опасен.

От следователи са взети проби от две места на настилката - от самия завой и близо до деформираната мантинела. И на двете места има спирачен път от автобуса.

Коментари

Задължително поле