Йорданка Фандъкова поднесе цветя на паметника на Васил Левски

Кметът на Банско: С над 1000 тона въглероден диоксид е замърсен Пирин заради автомобилните газове

Солена глоба за грък, управлявал кола с български номера 20 000 евро ще плати шофьор на луксозен джип Мерцедес от Кавала

Отиде си модният дизайнер Карл Лагерфелд

Заловиха трима участници в ало измами, единият шофирал дрогиран

Задържаха каруци на секачи в Шуменско

Кметът на Благоевград положи венец в знак на признателност пред бюст-паметника на Васил Левски

Ричард Гиър разкри името на сина си

100-тонен локомотив от времето на Третия райх разтовариха в Русе Парната машина ще заживее втори живот след реставрация в София

Предотвратиха опит за продажба на 14-годишно дете в чужбина Момичето споделило, че ще бъде изведено от България против волята му и поискало помощ

Нова схема при телефонните измами: Предлагат съдействие за рефинансиране на банкови кредити Жертва станала 29-годишна жена от Нови пазар

Жена загина след скок от мост на столичния булевард „България“

Започва работа по ул. „6-ти септември“ в участъка между ул. „Аксаков“ и ул. „Славянска“

200 лв. глоба за 68-годишен, хвърлял камъни по жени на детска площадка Мъжът блъснал и съборил едната жена, която била бременна

Министър Порожанов се срещна с посланика на Мароко у нас

Властелинът на пръстените Новото Audi Q8 съчетава функционалността на голям SUV с елегантността на купе

В разгара на лятото на пазара в Европа излиза новият властелин на пръстените Audi Q8. Този голям и същевременно елегантен SUV модел е напомпан с амбицията да се утвърди успешно като топмодел на марката в процъфтяващия сегмент на луксозните офроуд купета, които са предназначени повече за асфалтираните, отколкото за черните пътища.

Audi Q8

Audi Q8 съчетава двата свята в едно – елегантността на луксозното купе с четири врати и удобната функционалност на големия SUV. Просторната кабина предлага комфортно настаняване и гъвкаво багажно пространство. Водачът работи с модерна система за управление и най-модерна електроника. Постоянното задвижване на четирите колела Quattro се осъществява с изцяло механичен централен диференциал, който разпределя въртящия момент на двигателя между предния и задния мост в съотношение 40:60, а когато е необходимо, прехвърля по-голямата част от него към моста, чиито колела имат по-добро сцепление с настилката.

Audi Q8

 Размерите на автомобила са сериозни – пет метра дължина, два метра широчина и 1,70 метра височина. С тези габарити Audi Q8 излъчва динамика и престиж. Снижаващата се линия на покрива в стила на спортните купета, голямата широчина и по-късата каросерия превръщат Q8 в по-динамично изглеждащ модел от Q7. Това усещане се подхранва от внушителната предна част, късият заден надвес, просветът от почти 25 см, както и от първите в сегмента безрамкови прозорци.

Audi Q8

Голямото междуосно разстояние от близо три метра позволява на пътниците на задните места да се радват на водещ в сегмента простор. Audi претендира, че превъзхожда конкурентите си в почти всички измерения по отношение на комфорта. Предните седалки се предлагат в четири различни изпълнения, включително с вентилация и масажна функция. Системата с три индивидуални седалки отзад с възможност за надлъжно регулиране е част от серийното оборудване на модела при дебюта му на родния германски пазар.

Audi Q8

Голямото багажно пространство и многобройните отделения за съхранение на различни вещи в купето превръщат Q8 в подходящ спътник за дълги пътувания. Обемът на багажника е минимум 605 л, които се увеличават до 1755 л при сгъване на задните облегалки. Електрическият механизъм за отваряне и затваряне на задния капак е част от серийното оборудване, а допълнително се предлага сензорно отваряне с движение на крака. Друга комфортна възможност е електрическата щора, която се прибира автоматично по релсите си, когато капакът на багажника се отвори и отново се разгръща при затварянето му.

Audi Q8

Зад внушителната радиаторна решетка работи трилитров дизелов двигател V6 с мощност 286 конски сили, въртящ момент 600 Nm и нова хибридна технология MHEV. Задвижващата система се състои от литиево-йонна акумулаторна батерия в пода на багажника, ремъчен стартер-алтернатор и основна бордова електрическа мрежа с напрежение 48 волта. Автомобилът може да се движи по инерция с напълно изключен двигател при скорост между 55 и 160 км/ч, а стартер-алтернаторът позволява мигновно и неусетно рестартиране на двигателя по всяко време. В режим на намаляване на скоростта или пълно спиране се регенерира енергия в батерията. Технологията MHEV е в състояние да намали разхода на гориво с до 0,7 литра на 100 километра. Двигателят е достатъчно мощен да ускори Q8 от 0 до 100 км/ч за 6,3 секунди и да развие максимална скорост 245 км/ч. Тягата се предава към колелата от 8-степенна автоматична трансмисия.

Audi Q8

Два варианта за LED светлини

Бъдещите собственици на Audi Q8 могат да избират между два варинта на предните LED светлини. Погледнати отдалеч, разделените на две части фарове изглеждат много тесни. Наред с редица други функции, горният им сегмент включва дневните и късите светлини. Дългите светлини са разположени в долната, затъмнена и отместена назад част от светлинния модул. При допълнително предлаганите HD матрични LED светлини, всеки от тях е съставен от 24 отделни светодиода. Графиката на дневните светлини се отличава с ярък дигитален характер и силно изразен триизмерен дизайн. Светлините са съставени от седем къси и два по-дълги сегмента в края на фаровете. Подобен триизмерен дизайн е използван и при задните светлини с дванайсет сегмента, свързани с характерната светлинна лента, която придава усещане за повече дълбочина.

Audi Q8

При матричната HD LED технология предните и задните светлини разполагат не само с динамична функция на мигачите, но играят впечатляваща роля при заключване и отключване на автомобила.

Палите мотора и с телефона

Купувачите на Q8 могат да избират не само фаровете, но и окачването, което има решаващ принос за пътното поведение. Серийно автомобилът е оборудван с електронен контрол на амортисьорите, а адаптивното пневматично окачване е опция, която дава избор между комфортна и спортна настройка. Тази система разполага с четири работни режима, които водачът може да зададе и да променя просвета на каросерията с 9 см. Друга допълнителна възможност за повишаване на динамиката на пътя е системата за завиване с всички колела, която повишава маневреността и подобрява управляемостта в завои.

Audi Q8

Работата на различните системи и функции на автомобила се следи и контролира лесно и интуитивно от водача в прегледния кокпит, максимално изчистен от бутони. Повечето команди се задават от двата сензорни екрана с висока разделителна способност на централната конзола. Горният дисплей се използва за инфоразвлекателните приложения и навигационната система, а долният позволява на водача да управлява отоплението, вентилацията, климатизацията, комфортните функции и дава възможност за свободно въвеждане на текст. Част от командите се задават и с глас, като водачът може да изказва своите въпроси напълно свободно, а системата е в състояние например, да разбере смисъла на изречението „Гладен съм” и съответно да даде своите предложения за намиращи се наблизо ресторанти.

Audi Q8

Дигиталният блок на контролните прибори зад волана е с диагонал 12 инча, като предлага два режима на работа – класически и навигационен, които могат да се сменят с бутон на многофункционалния волан. Нead-up дисплеят, който също се предлага опционално, показва най-важната информация върху предното стъкло директно пред погледа на водача. Новата навигационна система е с разширени и усъвършенствани функции, базирани на онлайн свързаност.

Audi Q8

Допълнително предлаганият ключ Audi connect осигурява цифров достъп до Q8. Той дава възможност на собственика и на четирима други водачи да заключват и отключват автомобила, както и да стартират двигателя със своя смартфон.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.