Камиони на водород возят стоки

Японският автомобилен гигант Toyota съвместно с производителя на транспортни превозни средства VDL интегрира своята технология за горивни клетки в тежкотоварни камиони. След успешното внедряване най-напред в демонстрационно превозно средство, четири допълнителни камиона вече се движат ежедневно по маршрутите между европейския централен склад за части и аксесоари в Диест (Белгия), Лил (Франция), германската централа в Кьолн и Ротердам (Холандия).

Камионите с горивни клетки са базирани на моделите на DAF. Те разполагат със сравнима производителност с дизеловите камиони и могат да изминат до 400 километра с едно зареждане с водород. В горивната клетка водородът се разгражда при химична реакция, в резултат на която се генерира енергия за задвижване и се отделят безвредни водни изпарения. Енергията се съхранява в батерии, от които се захранват електрическите мотори. Toyota е сред пионерите на този тип електрификация с водород при леките автомобили.

Най-четени