Печалбата на "Порше" се срива с 90 процента

Оперативната печалба на "Порше" (Porsche) от основния бизнес с автомобили - с изключение на финансовите услуги - се срина до едва 154 милиона евро (180 милиона долара) през второто тримесечие. През същия период на миналата година печалбата бе в размер на около 1,7 млрд. евро, което представлява срив от почти 91 на сто, предава БТА.

Приходите на марката са намалели с около 12,9 на сто до малко над 8,3 млрд. евро според данните за полугодието, публикувани в петък от "Фолксваген Груп" (Volkswagen Group, VW), която държи мажоритарен дял в германския производител на спортни автомобили.

За сравнение, едноименната марка леки автомобили на VW е реализирала оперативна печалба в размер на 991 млн. евро между април и юни - почти шест пъти повече, отколкото през слабото второ тримесечие преди година.

Този резултат далеч надминава този на "Порше" и на другата марка от групата - "Ауди" (Audi), като подчертава промяната в динамиката на резултатите в рамките на групата. Премиум марката "Ауди" е изправена пред подобни трудности и за да се справи с проблемите си в Китай, дори прибягва до пускането на нова електрическа линия за местния пазар, която не съдържа емблематичната емблема с четири пръстена - доста голяма отстъпка.  

Точните причини за лошите резултати през второто тримесечие не бяха посочени от компанията. Корпорацията ще представи по-подробни финансови данни за второто тримесечие в сряда.

Най-четени