Пикап №1 стана хибрид

Електрифицираният Ranger е най-мощният и най-екологичният досега

281 конски сили и максимална проходимост

Товари 1 тон и тегли ремаркета до 3,5 тона

Офроудът е напълно съвместим с екологичното придвижване. Доказателство е новият модел Ford Ranger. Най-продаваният пикап в Европа вече е оборудван с Plug-in хибридна система, която комбинира висока проходимост с ниски емисии и възможност за движение в изцяло електрически режим. Моделът е известен отдавна като здраво „работно животно“ и издържа големи натоварвания в екстремни условия. Показателен е пазарният му успех – 44% дял в Европа и безспорен лидер в сегмента на еднотонните пикапи.

С въвеждането на новия Plug-in хибриден модел Ford има амбицията да покаже, че електрифицирано превозно средство може да се справи с утвърдените дизелови пикапи. С мощност от 281 конски сили и среден разход от 3,2 л (по технически данни) това е не само най-икономичният, но и най-мощният Ranger досега.

Хибридната система обединява 2,3-литров бензинов двигател с 10-степенна автоматична трансмисия, електромотор с мощност 75 киловата и литиево-йонна батерия с използваем капацитет 11.8 киловатчаса. Батерията може да се зарежда както от външен източник, така и по време на движение – чрез бензиновия двигател или чрез възстановяване на енергия при движение по инерция.

Пълното зареждане отнема по-малко от четири часа при използване на еднофазно зарядно устройство с 16 ампера, а със заредена батерия Ranger изминава до 43 км електрически пробег. Това е повече от дневния пробег на 52% от водачите на Ranger според вътрешно проучване на Ford.

На пазарите, където се предлага, услугата Ford Pro Home Charging позволява на собствениците да програмират зареждане през нощта при по-ниски тарифи - още една възможност за оптимизиране на разходите. По време на движение водачът може да избира за максимална ефективност според нуждите и маршрута как и кога да използва електрическата енергия чрез режимите Auto EV, EV Now, EV Later или EV Charge.

Новата модулна хибридна трансмисия интегрира електромотора директно в корпуса на 10-степенната автоматична скоростна кутия. Електронно управляван съединител активира или деактивира електромотора и бензиновия двигател в зависимост от избрания режим на шофиране. Тази нова конфигурация осигурява и по-високо ниво на комфорт. Системата преминава безпроблемно между бензиново, хибридно и електрическо задвижване, като поддържа работата на стандартния двузонов климатик дори когато функцията auto start-stop изключва бензиновия двигател.

До 697 Нм комбиниран въртящ момент от електромотора и бензиновия двигател е най-високият, постиган досега при серийно произвеждан Ranger. А максималната мощност от 281 конски сили е повече от тази на Ranger с 3.0-литров V6 турбодизелов двигател.

Високият въртящ момент при ниски скорости и допълнителното моторно спиране, осигурено от регенеративната система за зареждане, допринасят за плавно ускорение и по-добър контрол при спускане – както при превозване на товари до един тон, така и при теглене на ремаркета с тегло до 3500 кг.

Токът подобрява проходимостта

Системата за задвижване на всички колела e-4WD на новия Ford Ranger може автоматично да разпределя въртящия момент от бензиновия, електрическия или хибридния двигател към четирите колела. Проходимостта се подпомага от двустепенна раздатъчна кутия и блокаж на задния диференциал. Водачът може да избира между режими Normal, Eco, Sport, Slippery, Tow/Haul, Mud/Ruts и Sand, а Ranger PHEV автоматично настройва разпределението на въртящия момент за оптимална проходимост. Почти мигновеното електрическо ускорение и подобреното моторно спиране също така повишават офроуд възможностите и улесняват справянето с тежки терени като катерене по камъни и стръмни наклони.

Новият модел е първият Ranger, който предлага иновативната технология Pro Power Onboard. Чрез нея автомобилът може да захрани инструменти и оборудване с висока консумация директно от батерията за задвижване.

Стандартно моделът е с двойна кабина с пет места. Интериорът е модернизиран с 12-инчов вертикален сензорен мултимедиен дисплей и 8-инчов инструментален панел.

Най-четени