На 19 юни 2019 да почерпят

Шофьор помете полицейски шеф на мотор в София

Западът превръща хората в биороботи с айфони

Емил Радев ще е евродепутат от листата на ГЕРБ

Борис Джонсън печели най-много гласове на второто гласуване на депутатите консерватори

Румънец начело на фракцията на Макрон Дачиан Чолош е компромис между Париж и Хага

Солистите Виктор и Евгения: Нашият хор помага да разберете Русия Започна турнето на Кубанския казашки ансамбъл в България

Газ битката САЩ – Русия сваля цената на горивото у нас В хъб “Балкан” се чака, освен руско и азерско гориво, и американски и египетски втечнен газ

Българите никога няма да надхвърлят 7 млн. души По най-лошия сценарий за 80 г. ще се стопим до 2 млн.

Алесандра Амброзио си почива в съседна Гърция

ЕС отложи до октомври решението за започване на преговори с Албания и Северна Македония

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в сряда, 19 юни 2019

Купуваме 50% по-малко нови коли от гърците Германците ни изпреварват осем пъти по автомобили

Тръмп: Бих обмислил военно нападение срещу Иран, за да не се сдобие с ядрено оръжие

Образователният министър Красимир Вълчев: Още 113 училища стават иновативни 400 от 2400 школа въвеждат подобрения в преподаването

Внасяме шофьори от Молдова и Украйна 80% от фирмите изпитват недостиг на кадри

Около 4-5 000 шофьори търси транспортният бизнес.

Заплатите варират от 560 до 2000 лв.

Транспортните фирми настояват институциите бързо да облекчат процедурата по вноса на шофьори от Молдова и Украйна. Това заяви Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи на форум в София.

Те са подходящи да работят у нас, защото знаят български език и могат бързо да се адаптират. Подобна практика има и в Румъния и Полша, които са внесли шофьори от Пакистан и други азиатски държави, каза Арабаджиев.

Според изчисления на съюза у нас липсват около 4-5 000 шофьори. В над 80% от транспортните фирми има недостиг на кадри, а около 15% от автомобилите за международен транспорт не се движат заради липса на шофьори, което е удар върху икономиката и сектора.

“Превозвачите започват поетапно да се отказват от този вид дейност. Имаме обществени поръчки за превоз на пътници, на които няма кой да се яви да участва, предупреди и Магдалена Милтенова, председател на Браншовия съюз за стопанска инициатива в транспорта.

По думите й заплатите на шофьорите варират от 560 до 2000 лева, а в същото време глобите са много високи. Когато за най-елементарно нарушение на водач на автобус се налага глоба от 1500 лева, тези хора просто се отказват да извършват тази дейност, посочи тя.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.