Бенсу Сорал отлага забременяването

Миролюба Бенатова кара такси в София (СНИМКИ)

Шефът на „Амазон“ обеща, че компанията ще изпълни ангажиментите от Парижкото споразумение за климата 10 години по-рано

Съдия Калпакчиев пусна на свобода убиеца Полфрийман (обзор) Само преди 2 месеца Софийски градски съд отказа

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в петък, 20 септември 2019

Марош Шефчович: ЕС, Киев и Москва все още не са постигнали съгласие по договора за пренос на руски газ

До 27 000 лева глоба отнася Българското национално радио (обзор) СЕМ санкционира заради спиране за 5 часа на “Хоризонт”

Взривиха с газ колата на частен съдебен изпълнител Версия: Атентатът е свързан с работата на мишената

Хърватия сваля възрастта за пенсиониране

Фонд „Земеделие“ саботира доставките на закуски в училищата

Ботьо Ботев: Доживотният затвор без право на обжалване е справедлива присъда за хора, които знаят какво са направили

Антон Станков: Около 97% от внесените обвинителни актове в България приключват с осъдителни присъди

МОСВ обсъди с бизнеса и природозащитни организации проект на наредба за качеството на твърдите горива

Теглят жребия за номерата на кметовете на 25 септември

Затъваме в дългове заради джаджи Хората са по-изрядни платци от бизнеса

Вносители на стари автомобили: Къде отиват парите от екотакси?

От около година се води медийна война срещу вносителите на автомобили втора употреба, защото ние държим голям дял – за година у нас влизат около 250 хиляди употребявани коли. Това каза Любомир Доросиев, заместник-председател на Асоциацията на вносители на автомобили по БНР. В коментара си по предложението за увеличаване на екотаксите Доросиев отправи въпрос към екоминистерството къде отиват парите от екотакси.

„Защото е упоменато, че в бюджета в България влизат около 3 милиона лева от екотакси. По последните справки е така. В България годишно се регистрират около 250 000 автомобила втора употреба и около 25 000 нови. Ако сложим калкулация средно по 250 лева на кола, това са около 62 милиона, а те отчитат само 3 милиона. Попитайте къде отиват всички тези пари, къде изтичат? Това за мен е поредната корупционна практика“, псочи той.

Според Доросиев трябва да се създаде фонд, в който тези пари да влизат прозрачно: „За автомобил на 5 години се плащат 500 лева данък. Крайно време е който кара по-нов автомобил, той да плаща по-малко, допълни той. Вносителите са „за“ обновяването на автопарка у нас, защото българите карат най-старите коли в Европа. В големите градове хората карат големи и скъпи коли, но в малките населени места могат да си позволят автомобили максимум до 5 хиляди лева и масово се внасят над 15-годишни автомобили“.

„Ако един автомобил е над 20 години – затова е и такава статистиката в България, че ние караме много стари автомобили, повечето автомобили са над 20 години, той плаща в държавата около 20 лева данък. Това означава, че той няма интерес да хвърли автомобила за рециклиране, да го предаде, а той седи пред блока. Може да се кара един път в годината, но той пълни пред блоковете пространството“, коментира Любомир Доросиев.

„Никъде по света няма рециклиращи продуктови такси като събираните по пунктовете на КАТ“, категоричен е той. В добрите практики, по думите му, въпросната екотакса фигурира в данъчната ставка на автомобила към Общината и отива за екоцели по други механизми.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (2)

  1. Еко такса означава – ДЪРЖАВЕН РЕКЕТ и нищо повече. Питам ресьорния министър – ЗАЩО ИЗОБЩО ТРЯБВА ДА СЕ ПЛАЩА. Дават се едни пари и срещу какво – просто едно нищо.
    И още нещо …..с пари въздух не се чисти – това е едно безумие.
    Ами партийните субсидии – до кога ?? НАЙ-БЕДНАТА държава с НАЙ-ВИСОКИ ДАНЪЦИ спрямо доходите на населението ПОДАРЯВА ЕДНИ ПАРИ са партийно харчене- разходки – тук и там ….На това какво му викат….

  2. Още нещо: Защо застраховката на автомобила ми отива в коша? Аз нямам нито едно нарушение за над 10 годишното ми шофиране ,когато използвах колата. Дадох я вече на отпадъци. Не е ли редно тези пари,които съм плащал на застрахователното дружество да отидат по моя сметка, за моя застраховка и част от парите да ми бъдат върнати обратно? Сега застрахователят ползва моите пари,а на мене средното. Това отново е българска недомислица. Като много такива. Затова хората не искат да плащат данъци и застраховки.

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.